
Kumpi huolettomampi ng900t/9000t
Kumpi huolettomampi ng900t/9000t
Niin kumpikos noista kulkineista ng900turbo vai 9000turbo on kokemusten mukaan varmempi ja luotettavampi, sekä tottakai hauskempi? Ei mitään aatteen sokaisemia mielipiteitä vaan kylmiä faktoja 

#1890
Jos pelkän luotettavuuden perusteella valitsisin niin ehdottomasti NG900. Vertailuna samaan aikaan ostetut ng900 turbo talladega ja 9000 Aero.
ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.
Itse tosin ajan 9000:lla muiden syiden takia eli varusteet, mukavuus, hiljaisuus, tilat yms. Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...
ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.
Itse tosin ajan 9000:lla muiden syiden takia eli varusteet, mukavuus, hiljaisuus, tilat yms. Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...
TT kirjoitti:Jos pelkän luotettavuuden perusteella valitsisin niin ehdottomasti NG900. Vertailuna samaan aikaan ostetut ng900 turbo talladega ja 9000 Aero.
ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.
Itse tosin ajan 9000:lla muiden syiden takia eli varusteet, mukavuus, hiljaisuus, tilat yms. Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...
Häh?!Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...


Mahtaakohan tonnarilla olla ajettu paljonki enemmän? Miettisin vaan et onhan se nyt selvä että 2x enemmän ajetussa on tullut varmasti vikoja enemmän, vaikka olisikin vain pikkuvikoja..TT kirjoitti:ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.
Eihän ne aina mene näin, mutta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jep,
Tonnarilla on ajettu tosiaan 50tkm enemmän, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuitenkaan noin radikaalisti. Autothan on aina yksilöitä eli alkuperäiseen kysymykseen pitäisi tehdä aika laaja tutkimus, ennenkuin mitään faktaa voi heittää pöydälle, mutta kun kommentteja kerran kysyttiin...
Seuraavassa noita tonnarin tyyppivikoja, jotka ovat iskeneet kohdalle (enkä ole palstan perusteella ainoa... ) NG900:ssa ei toisaalta yhtä ainoaa ongelmaa, ehkä se on erikoinen yksilö
-ABS ongelmat / jarrupolkimen asentotunnistimen vaihto
-käynnistysongelmat / bensapumpun vaihto
-tyhjäkäyntionglmat / tyhjäkäyntiventtiilin putsaus
-Kannentiiviste / vaihto
-lämppärin kenno / vaihto
-tuulettimen moottori / liittimien putsaus
-takakallistuksenvaimentimen helat / puslat
-ajovalojen korkeudensäätö toiselta puolelta.
-Valorele / vaihto
Onneksi on esim tämä palsta niin suurin osa noista vioista on löytynyt helpolla eikä hommiin ole tarvinnut käyttää esim kallista maahantuojan huoltoa kertaakaan, mutta jos olisi niin kalliiksi olisi tullut auton pito... On noihin osiin kuitenkin muutama sata euroa palanut.
Tonnarilla on ajettu tosiaan 50tkm enemmän, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuitenkaan noin radikaalisti. Autothan on aina yksilöitä eli alkuperäiseen kysymykseen pitäisi tehdä aika laaja tutkimus, ennenkuin mitään faktaa voi heittää pöydälle, mutta kun kommentteja kerran kysyttiin...

Seuraavassa noita tonnarin tyyppivikoja, jotka ovat iskeneet kohdalle (enkä ole palstan perusteella ainoa... ) NG900:ssa ei toisaalta yhtä ainoaa ongelmaa, ehkä se on erikoinen yksilö

-ABS ongelmat / jarrupolkimen asentotunnistimen vaihto
-käynnistysongelmat / bensapumpun vaihto
-tyhjäkäyntionglmat / tyhjäkäyntiventtiilin putsaus
-Kannentiiviste / vaihto
-lämppärin kenno / vaihto
-tuulettimen moottori / liittimien putsaus
-takakallistuksenvaimentimen helat / puslat
-ajovalojen korkeudensäätö toiselta puolelta.
-Valorele / vaihto
Onneksi on esim tämä palsta niin suurin osa noista vioista on löytynyt helpolla eikä hommiin ole tarvinnut käyttää esim kallista maahantuojan huoltoa kertaakaan, mutta jos olisi niin kalliiksi olisi tullut auton pito... On noihin osiin kuitenkin muutama sata euroa palanut.
Itselläni oli sama valinta edessä, joko NG 900T tai 9000 2.3T. NG turboja ei ollut oikeastaan kuin pari sopivassa hintaluokassa, joten kun hyvä ja vakuuttava tonnari osui kohdalle, niin kaupat syntyi.
Tietenkin valiintaan vaikutti hiukan myös se, että tonnarista on jo hiukan kokemusta kahdesta edellisestä.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
9000cst kirjoitti:Toinen on ooppeli ja toinen saappi ja kumpikaan ei ole viaton. Tykkään tontusta itse mutta ei ng:ään ole huono.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin, tai sitten NG900 = Opel ja 9000 = Fiat/Lanciang900aero kirjoitti:9000cst kirjoitti:Toinen on ooppeli ja toinen saappi ja kumpikaan ei ole viaton. Tykkään tontusta itse mutta ei ng:ään ole huono.Kumpikin ovat Saabeja, tai sitten tuohon toteamukseesi täytyy lisätä että Saab on (esi)historiaa ja Opel nykyaikaa.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007