900t8 säksättää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

900t8 säksättää

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Rupesi tuo kesäauto talviseisokin jälkeen säksättämään ikävästi ahdoilla.

Kylmällä koneella yritin etsiä vuotoa pakosarjasta, mutta ei mitään löytynyt. Kyllähän sen nyt luulis puhaltavan ihan selkeästi jos kerran on halki. Ja ei ole mitään muutosta edelliseen jos kone on lämmin.

Turbon ja downpipen liitoksesta vuosi ainakin kylmänä hiukan.

kertokaas jotain muita kohteita, mistä tuo säksätys voisi johtua.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Minulla sai kovassa kiihdytyksessä vanhan auton säksättämään vaihdelaatikkoöljyn tarkastusputki tai paremminkin sen kiinnitys.
Se oli jotenki löysästi kiinni ja tärisi kuin vimmattu lujaa ajettaessa.
Syytä etsin kauan.

EDIT: On joskus säksättäny lohkon ja pakosarjan välistäkin ja kiristys auttanut.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

hmm.. tarkastetaan tuo öljytikku=)

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei kai se niin kovin selkeästi puhaltele tyhjäkäynnillä, sitten vasta kun alkaa pakopaineet nousemaan.... luulisi jättävän valkoisen jäljen vuoto kohtaan kun jonkun aikaa ajelee....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Oon pari kertaa vaihtanut säksättävän pakosarjan, ja aina se on selkeästi puhallellut tyhjäkäynnilläkin

Mutta voipi tosiaan olla, että tuokin sarja on halki jostain.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

oletko pakopesää tarkemmin tutkinut?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En kyllä ole. Toivottavasti se on pakopesä mikä on halki, kun on noita turboja hyllyssä enemmän kuin ehjiä pakosarjoja.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pakosarjan pultteja voi kokeilla kiristää. Mun 900i:stä oli osa pulteista aika löysälläkin. Se kyllä tsäkättää vieläkin, liekkö karstaa jäänyt jo vuotokohtiin, tai ei muutenvaan tiivisty? Mikälie...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla säkätti myös kiristys ei auttanut , joten purin pakosarjan irti ,uusi tiiviste ja nyt on hiljaista , myös kiihdyttäessä kuului aikaisemmin räminä joka jäi pois , sillä se lämmönkerääjä johon tulee alumiininen putki , oli haperoa ja rämisi tärinästä.
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Jos on pakosarja halki niin postiin tai MH ja minulle niin hitsaan sen 50€+lähetyskulut.
Voin tehdä noita hitsauksia muillekkin halukkaille ottakaa yhteyttä.
Kari Leino 0400-616160 tai yv:tä
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Seuraavaa on nyt selvinnyt tuosta;

pakosarjan ja turbon välinen liitos vuotaa kylmänä
pakosarjan pultit olivat löysällä.

Kiristäminen ei auttanut. Oliskohan tiivisteet voineet ottaa itseensä, jos on pidempäänkin olleet nuo pakosarjan pultit löysällä?

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin