Hehee, saabissa yhtäläisyyksiä hörykoneen kanssa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Hehee, saabissa yhtäläisyyksiä hörykoneen kanssa

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Nytten rupesi pelottamaan.
auto rupesi käymään starteissa kolmella pytyllä, tänään kävi varmaan kahella. hyvä ettei ravistanu itteensä irti. Kaasun tarjoaminenkaan ei auta. n. minuutin kuluttua herää kaikki.

Ajattelin että höh. Tulpat / kaapelit loppu

No avasin paisunta säiliön korkin....
Piti tarkastaa onko vettä koneessa, öljytiellä kun lämpönela käväs n 5mm punarajasta, termari jumissa?
korkin avatessani.......
Tunnetta voisi verrata siihen kun ottaa 20kv runkojohdosta kinnii, hyvä etten lentänyt perseelleni.
Paisunta säiliön "nesteen" pinalla lillui ihana kerros valko harmaata öljyn ja veden emulsiota. Samaa mitä näkee laivamme höyrykoneessa (MP luistin kaukalo).
Saabin vääntöö on verrattu höyrykoneeseen, mutta raja se jossakin.

Mistä se öljy pääsee veteen?
Öljy tikkua kun katsoo niin öljy on kauniin mustaa, ja näppituntumalla voi sanoo että ei tunnu leikkantuneelta.
Huomasin myöskin että kun ajaa kauniisti, painaa kaasua ja käyttää turboo keltarajalla, niin laskevilla kiekoilla pölläyttää kauniin valkoisen pilven (höyryy?? höyrykonekko? :D).
kansi pahvi?
muuta kallista ja vaikeeta rikki??


Jesh kesä tulee, Eikun S/S Armakseen tulet alle ja onka päälle --> saimaalle
vihellellään kun tavataan.
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

kansipahvi rikki ja/tai kansi kiero. itsellä ainakin tommonen kokemus T8 koneesta. liekö kannessa halkeama mutta sekin vois tehdä tuon.
99dit99
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 13:12

Viesti Kirjoittaja 99dit99 »

Kansipahvi toivottavasta. Itse ajelin muinaisuudessa 900i vm-85 varmaan puolivuotta siten että kylmänä kone kävi kolmella, mutta lämmettyään otti neljännen mukaan. Kun sitten aukaisin koneen, niin halkeamahan se siellä kannessa kolmossylinterin pakoventtiilin vieressä oli. Siitä pääsi vettä sylinteriin ja varmaan myös toisinpäin. Muistaaksen paisuntasäiliössä oli reunoilla "höyrykoneen jätöksiä"
tonnari muijalla ja mukuloilla
9-3 dit itsellä
Turbo16 CD
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
Paikkakunta: IISALMI

Viesti Kirjoittaja Turbo16 CD »

Kyllä vaikuttaisi olevan kansipahvi sökönä tai pahimmassa tapauksessa kansi halki. Yleensä halkii juuri 2 tai 3 sylinterin kohdalta. Parhaiten selviää kun laittaa sylinteriin painetta ja paisuntasäiliön täyteen vettä, ja sitten seurailee nouseeko veden pinta. Paras tai siis huonoin tapaus oli kaverin Saabissa kun kansi oli halki 8:sta eri kohti 8O

:)
-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Todennäköisesti selviät pelkässä kansipahvin vaihdolla. 2.0 16v vuotaa yleensä pahvi, kun taas 8v ja 2.3 16v -koneissa on usein ollut kansi halki.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Taisi löytyä syy kansipahvin palamiseen.

Ajelin kotiin töistä, niin huomasin taas miten neula nousi lähelle punarajaa, ajelin tien sivuun, pelti auki.

Vesi putket lämppärille oli aivan tulikuumat, kun taas syylari ja sen putket oli ihan kylmät. Eli termari ei aukee? Vai minkä takia se vesi ei rupae kiertamämään syylärissä.

Paisunta säiliön korkin kun avasin ja kattelin nesteitä, kohillaan kaikki.
Laiton koneen taas käyntiin (30 min jäähdyttelyä), niin vesi rupesi taas kiertämään syylärin kautta?????????

Missäs tuo termostaatti sijaitseee, jospa pieni kopauttelu auttaisi ensi kerralla.

Eli on tainnu lämmetä liikaa, ainakin kaverin fAst*asta palo pahvi kun oli lämmöt ylhäällä. Miten lie saabi?


Onkos missään ohjeita tuon pahvin vaihtamiseen? Olisi hyvä katsoa että minkälainen projeti on kyseessä? paljon pitää purkaa muuta?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11633
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

DIggItaLLr kirjoitti:Onkos missään ohjeita tuon pahvin vaihtamiseen?
http://www.twinsaabs.com/diyhead/head_intro.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin