Veljeni ihmettelee miksi -01 mallinen 9-5 automaatti, johon vaihdettu Sidin näyttö ilmoittelee break light failurea, vaikka jarruvalot tomivat normaalisti. Herjaus jatkuu myös uusien jarruvalopolttimoiden vaihdon jälkeen.
Sidi myös aina auton käynnistyksen jälkeen ilmoittaa Test break lights, ei liene kuulu asiaan.
Mistä voisi vikaa etsiä?
Asiattomat ilmoitukset alkoivat ilmetä noin kaksi vuotta Sidin vaihdon jälkeen, joten tuskin liittyy ainakaan suoraan Sidin vaihtoon.
Onkos autossa vetokoukkua? En tiedä voiko tuo vika ilmoitus johtua jostain ristiriidasta vetokoukun pistokkeen kanssa.
Ainakin joihinkin nykyajan autoihin vetokoukun asennus vaatii myös ohjelmoinnin. Miten lie Saabissa.
Itellä mölisi brake light failurea ja olin aivan äimänä ku jarruvalot pelas.
Sopivasti sitte tuli 90tkm huolto, ni siinä hokasivat että lisäjarruvalosta yks ledi pimeenä.
Sille menee ääni täältäkin.
Vaimot elävät miehiään pidempään, koska heidän ei tarvitse olla naimisissa naisen kanssa.
izengard@irc
Kiitos veljelleni kun pistin ongelman tänne ja kiitos vastauksista! Olisi vielä lisäkysymys. Joutuuko koko sen LED paneelin vaihtamaan vai saako noita LEDjä (30RC)yksitellen. Josko saa niin niin mistä voisi kysellä Hesan alueella?
Lopulta ei rikkinäisiä ledejä ollu ellei joku sitten aina välillä "pätki".
Irroitin diodipaneelin liittimen ja pistin sitten uudelleen kiinni, eikä herjaa ole nyt enää näkyny. Oisko vaan liitos pätkinyt.
Noden ledienhän pitäisi käsittääkseni kestää tuhansia palotunteja, enkä niin paljoa ole varmaan kerenny jarruttamaan
Ei siitä vaivasta sitten päässyt johtimia räpläämällä. Alkoi uudestaan.
Irroitin nyt koko diodiyksikön ja eikös maakarvan juotos ollut pettänyt, kolvi käteen tinaa peliin. Maakarva tekee älyttömän jyrkän mutkan heti piirikortilta lähtiessään. Lisää tilaa syntyi mattoveitsellä muovia vuollen.
Uusi diodiyksikkö muuten maksaa Länsiautossa 48,30 euroa.