Ei käynnistynyt viidennelläkään starttauksella, kuudennella sähköä suoraan bensapumpun sulakkeen oikeaan reunaan ja käyntiin.
Mitä kaikkea mahtaa löytyä bensapumpun piireistä, onko kytkennät jossakin netissä? Rele on uusi, sulake on ehjä, mitä mahtaa olla releen etupuolella? Onko bensan paineanturia, joka antaisi indikaation pyöräyttää pumppua se 4 sekunttia virran käynnistyksessä? vai kuinka tiedetään olla pyöräyttämättä peräkkäisissä virran päälle laitoissa?
En oikein osaa epäillä bensapumppua, kun se pyörähtää heti pakko-ohjauksella??
Joko kohta 11 vuotiaan käynnistyksen estolaitteen estopiiri kannattaisi ohittaa?
Bensapumpun sähköt
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Kytkennästä näyttäisi, että jos Trionic sallii ja rele sekä sulake ovat kunnosa, niin pumpun pitäisi pyörähtää.
Voiko pumpun sähkömoottori olla sellaisesa kunnosa, ettei se aina pyörähdä vaikka virtaa olisi (aiemmin puhaltimen moottorin hiilet olivat niin lopussa ettei moottori pyöröhtänyt vaan poltti lämpösulakkeen).
Pitääkö bensapumpun käynnistyä heti kun startti pyörittää moottoria vai onko siinä jotakin ehtoja?
Ihmettelen sitä tämänpäiväistä käynnistystä, joka onnistui kuudennella samanaikaisesti kun pakko-ohjasin bensapumpun pyörimään ja kävi jopa sen aikaa kunnes ehdin asettaa sulakkeen takaisin.
Seuraavaksi kuitenkin aion ohittaa käynnistyksen estolaitteen, ellei ihmeparannusta ole tiedossa.
Voiko pumpun sähkömoottori olla sellaisesa kunnosa, ettei se aina pyörähdä vaikka virtaa olisi (aiemmin puhaltimen moottorin hiilet olivat niin lopussa ettei moottori pyöröhtänyt vaan poltti lämpösulakkeen).
Pitääkö bensapumpun käynnistyä heti kun startti pyörittää moottoria vai onko siinä jotakin ehtoja?
Ihmettelen sitä tämänpäiväistä käynnistystä, joka onnistui kuudennella samanaikaisesti kun pakko-ohjasin bensapumpun pyörimään ja kävi jopa sen aikaa kunnes ehdin asettaa sulakkeen takaisin.
Seuraavaksi kuitenkin aion ohittaa käynnistyksen estolaitteen, ellei ihmeparannusta ole tiedossa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Miten pumppu irroitetaan?
Miten saa bensapumpun ämpärin irroitettua tankin päältä?
Onko kiinnitysrenkaassa kierteet ja aukeaako vastapäivään? Kikkoja kaivataan.
Onko kiinnitysrenkaassa kierteet ja aukeaako vastapäivään? Kikkoja kaivataan.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Aika tiukassa oli, kierre täynnä hiekkaa. Kikka: jakoavaimen leuat toiselle reunalle ja esim. jollakin lattapäisellä pitkällä raudalla käännetään toista reunaa jakoavainta vasten vastapäivään, ehkä voi aluksi öljytä.
Sisältä löytyi Walbro ilmeisesti 6 mm letkulla, valitettavasti Motenet jo kiinni, kasaus menee siis huomiseen.
Varmudeksi otin pari kuvaa, jotta muistaa kasausjärjestyksen.
Aiemmin oli juttua sankon yläpuolisten liitinten irroittamisesta, ne ovat o-renkailla tiivistettynä sangon kannessa, lähtevät irti kulmakappaleineen heiluttelemalla ja nostamalla kun stopparimuoviosa on ensin irroitettu.
Sisältä löytyi Walbro ilmeisesti 6 mm letkulla, valitettavasti Motenet jo kiinni, kasaus menee siis huomiseen.
Varmudeksi otin pari kuvaa, jotta muistaa kasausjärjestyksen.
Aiemmin oli juttua sankon yläpuolisten liitinten irroittamisesta, ne ovat o-renkailla tiivistettynä sangon kannessa, lähtevät irti kulmakappaleineen heiluttelemalla ja nostamalla kun stopparimuoviosa on ensin irroitettu.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Kun tarkemmin mittaa niin onhan se 8mm letku, ei irronnut vaan piti lyhentää. Mahtaakohan samanlaista letua löytyä Motonetistä?
Tämä pumpun vaihto liittyy siihen iänikuiseen käynnistämättömyyteen (kerran pari kuukaudessa), on niinkuin varotoimenpide, josta syystä en halua maksaa 600€ liikkeeseen vaan korjaan itse alle 100€.
250.000 km ajetulla autolla bensapumpun vaihto ei liene turhaa vaikka vika olisikin väärä diagnoosi.
Tämä pumpun vaihto liittyy siihen iänikuiseen käynnistämättömyyteen (kerran pari kuukaudessa), on niinkuin varotoimenpide, josta syystä en halua maksaa 600€ liikkeeseen vaan korjaan itse alle 100€.
250.000 km ajetulla autolla bensapumpun vaihto ei liene turhaa vaikka vika olisikin väärä diagnoosi.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Pumpun asennus onnistui, korvasin alkuperäisen muoviletkun pumpulta 3-haaraan kumisella bensaletulla jonka kiinnitykset varmensin letkukiinnikeillä.
Purin vanhan pumpun mielenkiinnosta, pumppuosa näytti hyvältä, mutta ankkurin kollektorit olivat kuluneet noin 1 mm kuopalle, liekö siinä syy satunnaiseen käynnistymättömyyteen. Parissa kuukaudessa pitäisi selvitä...
Purin vanhan pumpun mielenkiinnosta, pumppuosa näytti hyvältä, mutta ankkurin kollektorit olivat kuluneet noin 1 mm kuopalle, liekö siinä syy satunnaiseen käynnistymättömyyteen. Parissa kuukaudessa pitäisi selvitä...