QH-merkkiset jarrulevyt

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

QH-merkkiset jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onko kokemuksia QH-merkkisestä jarrulevyistä?

Tarviiko mitään "erikoistyökäluja", kun vaihdan levyt ja palat uudemmilla jarruilla olevaan Saabiin. Motonetista saisi halvemmalla kuljetuskuluineen Turboon jarrupalat ja jarrulevyt kuin täältä paikallisesta varaosaliikkeestä. Paketilla olisi hintaa 179 ja risat euroissa ja seuraavat osat olisi:

jarrupalat
900 88--93 Eteen aito Lucas vaimennuspinnalla ja pulteilla 22-1626 29.26 ???
900 88--92 Taakse aito Ferodo. . . . . . . . . . . . . . . 22-1620 29.90 ???

jarrulevyt
900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
900 88--93 TAAKSE (Käsijarru TAKANA). . . . . . . . . . . . 22-5186 16.48 ???

pakettiin tulisi lisäksi takapalojen asennussarja ja samalla voisi laittaa taakse uudet pohjaanlyöntikumet
900 88--93 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1085 5.38 ???
Taka-akselin pohjauskumi 1/puoli. . . . . . . . . . . . . . 18-1174 6.39 ???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Mulla on Nissanissa motonetistä tilatut QH:n jarrulevyt. 20000 ajetut ja on jo kierossa vaikka en muistaakseni oo kovin rajusti jarrutellut...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

rälläkkä kirjoitti:Mulla on Nissanissa motonetistä tilatut QH:n jarrulevyt. 20000 ajetut ja on jo kierossa vaikka en muistaakseni oo kovin rajusti jarrutellut...
No perseen suti. Ajattelin jo ottaa sellaisen budjettiremontin mutta taitaa olla viisaampaa säästää ja ostaa Auto-Centeristä Lucasin tai Brembon tarvikelaikat.

Itsellä on 99:ssä Brembon tarvikelaikat ja niillä ajettiin ensimmäinen 45tkm kyllä semmoista kyytiä, että ihme ku eivät oo kierossa. Ja kestivätpä ne 55tkm ajettuina yli viiden kilsan matkan jarrut jumissa, kun pääsylinterin tiivisteet petti. Silloin olivat niin kuumat ettei kättä kestänyt pitää 5 sentin päässä vanteesta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

siis noita motonetin laikkoja kannattaa välttää ??? vai ???

Mitkä parhaat levyt mitä on ???

Entä mitkä parhaat budjettilevyt ???
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläisellä on motonetistä takalevyt+woking merkkiset palat. Edessä on AD-merkkiset palat ja levyt. Ei mitään pahaa sanottavaa.

Jarrujen sisäänajo on yksi tärkeä asia, joka täytyy tehdä alussa. Niitä uusia jarruja ei pidä ekalla ajolenkillä mitenkään säästellä. Alkuun esim. 60-70 vauhdista rivakoita jarrutuksia puolenkymmentä kertaa, mutta ei missään tapauksessa jäädä pysähdyksiin, vaan jatketaan aina ajoa. Sitten voi tehdä kovemmastakin vauhdista. Ideana lämmittää jarrut tahallaan, eikä missään tapauksessa pysähtyä seisomaan jarrut päällä paikalleen. Sitten ajetaan maantietä tasaisesti, että jarrut jäähtyy ja siinäpä se sitten onkin... Jarrut lämpenee kyllä hyvin silleenkin, että ajaa jarrupäällä jonkinmatkaa, eli vasemmalla jalalla polkee. Kaasua toki vaatii lisää :)

Sadekeli ei sitten sovi jarrujen sisäänajoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mikstäs noin mukavat ohjeet olet löytänyt? 8)

Lukasin tuossa ferodo targettien mukana tulleet ohjeet ja niissä käskettiin välttämään rankkoja jarrutuksia ensimmäisien satojen kilometrien matkalla, kunnes palat ovat kuluneet levyn muotoihin...

Ohessa linkki vastaavaan Aten ohjeistukseen

http://www.koivunen.fi/ate.htm


Jossa mainitaan mm. näin.
* On käytettävä vain uusia, hyväksyttyjä paloja.
* Vastaavat palat on tarkoin valittava ajoneuvotyypin / valmistusvuoden mukaan.
* Jarrupalat on ajettava sisään mahdollisimman pehmeästi; tarpeettoman voimakkaita jarrutuksia on vältettävä ensimmäisten 200 km:n aikana.


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juu palat on ensin "totutettava" levylle. kevyitä jarrutuksia ja lyhyitä tuolla totutusajolla. Senkin jälkeen voi tehdä tuon lämpö "kalibroinin" noille levyille niin kestävät sitten sen lätäkköön ajamisenkin kuumalla levyllä. Joihinkin autoihin on saatavana myös hoivia paloja joiden sisään jo on sitten tuon aiemmin kuvatun kaltainen mutta silloin on kyseessä vanhalle levylle tehtävä "hionta". Noilla saa pienen vipatuksen pois.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo jarrujen sisäänajo oli napattu mukailtuna kirjasta "Uusi moottori tekniikka", A Graham Bell. Tsekkasin vielä, miten ohje oli, niin jarrulla seisoskelua tuo kirja ei kuitenkaan suositellut ja vielä korosti, ettei jarruista oteta savuja sisäänajossa. Jarruvoimissa puhui "kohtuullisesta" jarrutuksesta.

Yksi erikoisuus tuosta samaisesta kirjasta löytyi. Kehotettiin ajamaan jarrut sisään aina siten, että uusilevy ajetaan vanhalla palalla sisään ja päin vastoin. Itsellä on vaan jarrulevyjen vaihdon yhteydessä ollut sellaisia kokemuksia, että levyn pinta on kulunut niin oudon malliseksi ja pala tietysti siihen sopivaksi, ettei tulisi mieleenkään ottaa käytettyä jarrupalaa levyjen sisäänajoa varten...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

viistää vielä ne palat niin istuu paremminKuva
Vastaa Viestiin