QH-merkkiset jarrulevyt
QH-merkkiset jarrulevyt
Onko kokemuksia QH-merkkisestä jarrulevyistä?
Tarviiko mitään "erikoistyökäluja", kun vaihdan levyt ja palat uudemmilla jarruilla olevaan Saabiin. Motonetista saisi halvemmalla kuljetuskuluineen Turboon jarrupalat ja jarrulevyt kuin täältä paikallisesta varaosaliikkeestä. Paketilla olisi hintaa 179 ja risat euroissa ja seuraavat osat olisi:
jarrupalat
900 88--93 Eteen aito Lucas vaimennuspinnalla ja pulteilla 22-1626 29.26 ???
900 88--92 Taakse aito Ferodo. . . . . . . . . . . . . . . 22-1620 29.90 ???
jarrulevyt
900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
900 88--93 TAAKSE (Käsijarru TAKANA). . . . . . . . . . . . 22-5186 16.48 ???
pakettiin tulisi lisäksi takapalojen asennussarja ja samalla voisi laittaa taakse uudet pohjaanlyöntikumet
900 88--93 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1085 5.38 ???
Taka-akselin pohjauskumi 1/puoli. . . . . . . . . . . . . . 18-1174 6.39 ???
Tarviiko mitään "erikoistyökäluja", kun vaihdan levyt ja palat uudemmilla jarruilla olevaan Saabiin. Motonetista saisi halvemmalla kuljetuskuluineen Turboon jarrupalat ja jarrulevyt kuin täältä paikallisesta varaosaliikkeestä. Paketilla olisi hintaa 179 ja risat euroissa ja seuraavat osat olisi:
jarrupalat
900 88--93 Eteen aito Lucas vaimennuspinnalla ja pulteilla 22-1626 29.26 ???
900 88--92 Taakse aito Ferodo. . . . . . . . . . . . . . . 22-1620 29.90 ???
jarrulevyt
900 88--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
900 88--93 TAAKSE (Käsijarru TAKANA). . . . . . . . . . . . 22-5186 16.48 ???
pakettiin tulisi lisäksi takapalojen asennussarja ja samalla voisi laittaa taakse uudet pohjaanlyöntikumet
900 88--93 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1085 5.38 ???
Taka-akselin pohjauskumi 1/puoli. . . . . . . . . . . . . . 18-1174 6.39 ???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No perseen suti. Ajattelin jo ottaa sellaisen budjettiremontin mutta taitaa olla viisaampaa säästää ja ostaa Auto-Centeristä Lucasin tai Brembon tarvikelaikat.rälläkkä kirjoitti:Mulla on Nissanissa motonetistä tilatut QH:n jarrulevyt. 20000 ajetut ja on jo kierossa vaikka en muistaakseni oo kovin rajusti jarrutellut...
Itsellä on 99:ssä Brembon tarvikelaikat ja niillä ajettiin ensimmäinen 45tkm kyllä semmoista kyytiä, että ihme ku eivät oo kierossa. Ja kestivätpä ne 55tkm ajettuina yli viiden kilsan matkan jarrut jumissa, kun pääsylinterin tiivisteet petti. Silloin olivat niin kuumat ettei kättä kestänyt pitää 5 sentin päässä vanteesta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Meikäläisellä on motonetistä takalevyt+woking merkkiset palat. Edessä on AD-merkkiset palat ja levyt. Ei mitään pahaa sanottavaa.
Jarrujen sisäänajo on yksi tärkeä asia, joka täytyy tehdä alussa. Niitä uusia jarruja ei pidä ekalla ajolenkillä mitenkään säästellä. Alkuun esim. 60-70 vauhdista rivakoita jarrutuksia puolenkymmentä kertaa, mutta ei missään tapauksessa jäädä pysähdyksiin, vaan jatketaan aina ajoa. Sitten voi tehdä kovemmastakin vauhdista. Ideana lämmittää jarrut tahallaan, eikä missään tapauksessa pysähtyä seisomaan jarrut päällä paikalleen. Sitten ajetaan maantietä tasaisesti, että jarrut jäähtyy ja siinäpä se sitten onkin... Jarrut lämpenee kyllä hyvin silleenkin, että ajaa jarrupäällä jonkinmatkaa, eli vasemmalla jalalla polkee. Kaasua toki vaatii lisää
Sadekeli ei sitten sovi jarrujen sisäänajoon.
Jarrujen sisäänajo on yksi tärkeä asia, joka täytyy tehdä alussa. Niitä uusia jarruja ei pidä ekalla ajolenkillä mitenkään säästellä. Alkuun esim. 60-70 vauhdista rivakoita jarrutuksia puolenkymmentä kertaa, mutta ei missään tapauksessa jäädä pysähdyksiin, vaan jatketaan aina ajoa. Sitten voi tehdä kovemmastakin vauhdista. Ideana lämmittää jarrut tahallaan, eikä missään tapauksessa pysähtyä seisomaan jarrut päällä paikalleen. Sitten ajetaan maantietä tasaisesti, että jarrut jäähtyy ja siinäpä se sitten onkin... Jarrut lämpenee kyllä hyvin silleenkin, että ajaa jarrupäällä jonkinmatkaa, eli vasemmalla jalalla polkee. Kaasua toki vaatii lisää

Sadekeli ei sitten sovi jarrujen sisäänajoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mikstäs noin mukavat ohjeet olet löytänyt?
Lukasin tuossa ferodo targettien mukana tulleet ohjeet ja niissä käskettiin välttämään rankkoja jarrutuksia ensimmäisien satojen kilometrien matkalla, kunnes palat ovat kuluneet levyn muotoihin...
Ohessa linkki vastaavaan Aten ohjeistukseen
http://www.koivunen.fi/ate.htm
Jossa mainitaan mm. näin.
* On käytettävä vain uusia, hyväksyttyjä paloja.
* Vastaavat palat on tarkoin valittava ajoneuvotyypin / valmistusvuoden mukaan.
* Jarrupalat on ajettava sisään mahdollisimman pehmeästi; tarpeettoman voimakkaita jarrutuksia on vältettävä ensimmäisten 200 km:n aikana.
Hook

Lukasin tuossa ferodo targettien mukana tulleet ohjeet ja niissä käskettiin välttämään rankkoja jarrutuksia ensimmäisien satojen kilometrien matkalla, kunnes palat ovat kuluneet levyn muotoihin...
Ohessa linkki vastaavaan Aten ohjeistukseen
http://www.koivunen.fi/ate.htm
Jossa mainitaan mm. näin.
* On käytettävä vain uusia, hyväksyttyjä paloja.
* Vastaavat palat on tarkoin valittava ajoneuvotyypin / valmistusvuoden mukaan.
* Jarrupalat on ajettava sisään mahdollisimman pehmeästi; tarpeettoman voimakkaita jarrutuksia on vältettävä ensimmäisten 200 km:n aikana.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juu palat on ensin "totutettava" levylle. kevyitä jarrutuksia ja lyhyitä tuolla totutusajolla. Senkin jälkeen voi tehdä tuon lämpö "kalibroinin" noille levyille niin kestävät sitten sen lätäkköön ajamisenkin kuumalla levyllä. Joihinkin autoihin on saatavana myös hoivia paloja joiden sisään jo on sitten tuon aiemmin kuvatun kaltainen mutta silloin on kyseessä vanhalle levylle tehtävä "hionta". Noilla saa pienen vipatuksen pois.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuo jarrujen sisäänajo oli napattu mukailtuna kirjasta "Uusi moottori tekniikka", A Graham Bell. Tsekkasin vielä, miten ohje oli, niin jarrulla seisoskelua tuo kirja ei kuitenkaan suositellut ja vielä korosti, ettei jarruista oteta savuja sisäänajossa. Jarruvoimissa puhui "kohtuullisesta" jarrutuksesta.
Yksi erikoisuus tuosta samaisesta kirjasta löytyi. Kehotettiin ajamaan jarrut sisään aina siten, että uusilevy ajetaan vanhalla palalla sisään ja päin vastoin. Itsellä on vaan jarrulevyjen vaihdon yhteydessä ollut sellaisia kokemuksia, että levyn pinta on kulunut niin oudon malliseksi ja pala tietysti siihen sopivaksi, ettei tulisi mieleenkään ottaa käytettyä jarrupalaa levyjen sisäänajoa varten...
Yksi erikoisuus tuosta samaisesta kirjasta löytyi. Kehotettiin ajamaan jarrut sisään aina siten, että uusilevy ajetaan vanhalla palalla sisään ja päin vastoin. Itsellä on vaan jarrulevyjen vaihdon yhteydessä ollut sellaisia kokemuksia, että levyn pinta on kulunut niin oudon malliseksi ja pala tietysti siihen sopivaksi, ettei tulisi mieleenkään ottaa käytettyä jarrupalaa levyjen sisäänajoa varten...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola