ihmeöljy 75w
Pahalle haisevaahan se mineraaliöljy on. Pikkuveljen 170t ajetussa '82 900 GLs:ssä on ehkä parhaiten toimiva vaihteisto ja vaihteensiirto kaikista satkuista joilla olen ajanut. Vaihteistossa on jotain mineraaliöljyä, vaikea sanoa tarkemmin mitä öljyä se on. Samoin vaihdekepin pallon alla on tuota samaa öljyä, yleensähän siellä näyttää olevan vaseliinia ainakin uudemmissa. Todella liukkaasti ja mukavasti toimii vaihteet. Eikä ole varmaan vaihdettu ko. öljyjä muualla kuin merkkihuollossa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hypoidia sen olla pitää! Mutta tuliko nyt liikaa?
Aeroon vaihtui hypoidit viime kesänä ja tänään ne vaihdettiin uusiin. Vaikutuksen huomasi, laatikko käyttäytyi pehmeämmin ja piti jopa hiukan vähemmän ääntä. Edelliset hypoidit olivat moottoriöljyn jälkeisiä ja niillä oli ajettu n. 15tkm; olivat jo hiukan mustuneet. Eli jopa hypoidien vaihto hypoideihin auttaa
Mielenkiintoista onkin kokea, mitä tuo -84 (aj. 228tkm) tykkää Nesteen vaihtoehdosta - laatikko pitää tietenkin huuhdella parin tuhannen kilometrin jälkeen, nyt siinä on varmasti kilometrejä nähneet öljyt.
Kun ei ollut tarkkana määrien kanssa, tuli laitettua liikaa. Sitä sitten imettiin pois (vm. -90, ei proppua) ajan kanssa ja lopuksi siellä näytti olevan n. 5/6 MAX-rajasta.
Onko tämä liikaa, eli pitäisikö sittenkin vielä imeä hypoideja pois (yök, maistuu aivan kamalalle)? Mitä mahd. vaurioita voi tulla, jos jatketaan ajoa suht. täytenä? "Koeajolla" (=kaasua paljon) ei ainakaan moottoritilaan ruiskunut öljyä ja korkkikin näytti olevan ehjänä - ei räjähdyksiä.
Edit: Sitä öljyä olikin sitten seuraavan päivän mittauksessa hiukan alle puolivälin, lisättiin pari desiä. Nyt on keskiviivan kohdalla, itse tikkuhan on vinossa joten tarkkaa arvoa on hiukan vaikea arpoa, varsinkin jos on vähänkään epätasainen alusta. Minkä ihmeen takia T16-koneessa sen laatikon tikun pitää olla a) armottoman pieni, b) ilman kunnon kahvaa ja c) pakosarjan ja pakoputken välissä (kädessä palovammarakkula
)

Kun ei ollut tarkkana määrien kanssa, tuli laitettua liikaa. Sitä sitten imettiin pois (vm. -90, ei proppua) ajan kanssa ja lopuksi siellä näytti olevan n. 5/6 MAX-rajasta.
Onko tämä liikaa, eli pitäisikö sittenkin vielä imeä hypoideja pois (yök, maistuu aivan kamalalle)? Mitä mahd. vaurioita voi tulla, jos jatketaan ajoa suht. täytenä? "Koeajolla" (=kaasua paljon) ei ainakaan moottoritilaan ruiskunut öljyä ja korkkikin näytti olevan ehjänä - ei räjähdyksiä.
Edit: Sitä öljyä olikin sitten seuraavan päivän mittauksessa hiukan alle puolivälin, lisättiin pari desiä. Nyt on keskiviivan kohdalla, itse tikkuhan on vinossa joten tarkkaa arvoa on hiukan vaikea arpoa, varsinkin jos on vähänkään epätasainen alusta. Minkä ihmeen takia T16-koneessa sen laatikon tikun pitää olla a) armottoman pieni, b) ilman kunnon kahvaa ja c) pakosarjan ja pakoputken välissä (kädessä palovammarakkula

Viimeksi muokannut petteri75, Ma Huhti 11, 2005 07:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
-85 kaasarisatkuun vaihdoin hypoidit joku aika sitten. Kylmänä huomattavaa notkistumista kepin liikkeissä, ja mutuna voimansiirron takeltelukin väheni n. 38,2%
(ei ainakaan kertaakaan ole enään tahmannut 2-3 vaihdossa, kuten aiemmin aika ajoin teki jos ei ollut tarkkana kepin kanssa).
Nelosella (4-v laatikko) ulvoo samaan malliin kuin ennenkin, ja pihan mutavellissä sutiessa pakki loikki ajoittain pois päältä (normikäytössä OK).

Nelosella (4-v laatikko) ulvoo samaan malliin kuin ennenkin, ja pihan mutavellissä sutiessa pakki loikki ajoittain pois päältä (normikäytössä OK).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Joo ehdottomasti kannattaa kokeilla kaikennäköisiä erilaisia öljyjä sinne
laatikkoon.....
Ne TEFLON pinnotteiset synkroni renkaat oikein rakastaa erilaisia öljyjä.
Kyllä sen sitten huomaa milloin TEFLON pinnoite on hävinnyt sieltä.
Vaihteet rupeavat rusahtelemaan vaihtaessa, ja tämä kaikki alkaa
2 vaihteen synkroni renkaasta,
EI KANNATA LAITTAA SINNE LAATIKKOON AIVAN MITÄ TAHANSA ÖLJYÄ.
Se ulina 4 vaihteella tulee pikku päävetoakselin laakerista.
*nimim 3 laatikkoa jo purettu*
laatikkoon.....

Ne TEFLON pinnotteiset synkroni renkaat oikein rakastaa erilaisia öljyjä.
Kyllä sen sitten huomaa milloin TEFLON pinnoite on hävinnyt sieltä.
Vaihteet rupeavat rusahtelemaan vaihtaessa, ja tämä kaikki alkaa
2 vaihteen synkroni renkaasta,
EI KANNATA LAITTAA SINNE LAATIKKOON AIVAN MITÄ TAHANSA ÖLJYÄ.
Se ulina 4 vaihteella tulee pikku päävetoakselin laakerista.
*nimim 3 laatikkoa jo purettu*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Hypoidia sen olla pitää! Mutta tuliko nyt liikaa?
Jaa-a, voisin itekin kokeilla tuota hypoidien vaihtoa tuoreisiin, kun sattuupi olemaan se 20litran pönikkä tallilla hyllyssä. Tikussa näytti jo likaiselta se viimekesänä vaihdettu hypoidi 75W öljy.petteri75 kirjoitti:Aeroon vaihtui hypoidit viime kesänä ja tänään ne vaihdettiin uusiin. Vaikutuksen huomasi, laatikko käyttäytyi pehmeämmin ja piti jopa hiukan vähemmän ääntä. Edelliset hypoidit olivat moottoriöljyn jälkeisiä ja niillä oli ajettu n. 15tkm; olivat jo hiukan mustuneet. Eli jopa hypoidien vaihto hypoideihin auttaa![]()
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01