Vaihdelaatikon tiivisteet (99 -77, 4-vaihteinen)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pinis
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 13:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Vaihdelaatikon tiivisteet (99 -77, 4-vaihteinen)

Viesti Kirjoittaja Pinis »

Onko kenelläkään valmiina sapluunoita tai vahvuuksia 99:n 4-vaihteisen vaihdelaatikon tiivisteistä? Ei tahdo oikein löytyä tarvikkeina, joten pitänee tehdä itse. Alkuperäisten tiivisteiden paksuuksista olisi myös paljon apua, jotta osaan valita oikean paksuista tiivistematskua?
Kiristän tästä vielä vähän...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11633
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?

Motonetin listalla on tällaiset:

Vaihteiston/moott.öljypohjan välinen tiiviste. . . . . . . 27-1508 3.00
Vaihdelaatikon takakannen tiiviste. . . . . . . . . . . . . 27-3605 6.05
Vaihdelaatikon sivukannen tiiviste. . . . . . . . . . . . . 27-3606 6.05
Vaihdelaatikon tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . . . . 27-3607 33.30
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Ite tiivistin kuumankestävällä silikonilla (biltema) ja on pitänyt vaihelaatikossa.



T. Pasi
Pinis
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 13:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Pinis »

jus kirjoitti:Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?
Osaako joku kommentoida tätä? Itselläni ei ole mitään hajua...
Kiristän tästä vielä vähän...
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Jus kirjoitti:Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?
Muistaakseni ainoastaan sivukannen tiivisteessä (öljytikun lähtö) on ainakin kahta erilaista mallia. Muuten lienevät samoja. Tuo Motonetin tiivistesarja on melkoisesti halvempi kuin alkuperäinen. Orkkis maksaa yli 100 € eikä edes sisällä koneen ja laatikon välistä tiivistettä eikä kytkinakselin stefaa. Motonetin sarjan sisällöstä ei ole tietoa.

Itse laitoin sivukannen ja ensiökopan ainoastaan Loctiten silikonin kanssa kiinni ja hyvin on pitänyt. Paperitiivisteetkin kannattaa laittaa silikonin kanssa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Pinis
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 13:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Pinis »

900T16 kirjoitti:
Jus kirjoitti:Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?
Muistaakseni ainoastaan sivukannen tiivisteessä (öljytikun lähtö) on ainakin kahta erilaista mallia. Muuten lienevät samoja. Tuo Motonetin tiivistesarja on melkoisesti halvempi kuin alkuperäinen. Orkkis maksaa yli 100 € eikä edes sisällä koneen ja laatikon välistä tiivistettä eikä kytkinakselin stefaa. Motonetin sarjan sisällöstä ei ole tietoa.

Itse laitoin sivukannen ja ensiökopan ainoastaan Loctiten silikonin kanssa kiinni ja hyvin on pitänyt. Paperitiivisteetkin kannattaa laittaa silikonin kanssa.
Kiitoksia, toisetkin ovat käyttäneet vain tuota silikonia ja ohjekirjan mukaan ainakin tuossa ensiökopan kiinnityksessä kannattaakin käyttää vain tuota silikonia.

Tilasin tiivisteet tuolta Pro-carservicelta, kun olen samalla paikkakunnalla, eikä hintakaan ollut mielestäni kovin paha, reilusti alle tuon 100 €... Samalla tilasin sen metallisen tiivisteen, joka tulee laatikon ja koneen väliin. Nyt pitäisi siis tiivisteet olla hanskassa. Kiitoksia kaikille apua ja ohjeita antaneille.
Kiristän tästä vielä vähän...
Vastaa Viestiin