Vaihdelaatikon tiivisteet (99 -77, 4-vaihteinen)
Vaihdelaatikon tiivisteet (99 -77, 4-vaihteinen)
Onko kenelläkään valmiina sapluunoita tai vahvuuksia 99:n 4-vaihteisen vaihdelaatikon tiivisteistä? Ei tahdo oikein löytyä tarvikkeina, joten pitänee tehdä itse. Alkuperäisten tiivisteiden paksuuksista olisi myös paljon apua, jotta osaan valita oikean paksuista tiivistematskua?
Kiristän tästä vielä vähän...
Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?
Motonetin listalla on tällaiset:
Vaihteiston/moott.öljypohjan välinen tiiviste. . . . . . . 27-1508 3.00
Vaihdelaatikon takakannen tiiviste. . . . . . . . . . . . . 27-3605 6.05
Vaihdelaatikon sivukannen tiiviste. . . . . . . . . . . . . 27-3606 6.05
Vaihdelaatikon tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . . . . 27-3607 33.30
Motonetin listalla on tällaiset:
Vaihteiston/moott.öljypohjan välinen tiiviste. . . . . . . 27-1508 3.00
Vaihdelaatikon takakannen tiiviste. . . . . . . . . . . . . 27-3605 6.05
Vaihdelaatikon sivukannen tiiviste. . . . . . . . . . . . . 27-3606 6.05
Vaihdelaatikon tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . . . . 27-3607 33.30
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Muistaakseni ainoastaan sivukannen tiivisteessä (öljytikun lähtö) on ainakin kahta erilaista mallia. Muuten lienevät samoja. Tuo Motonetin tiivistesarja on melkoisesti halvempi kuin alkuperäinen. Orkkis maksaa yli 100 € eikä edes sisällä koneen ja laatikon välistä tiivistettä eikä kytkinakselin stefaa. Motonetin sarjan sisällöstä ei ole tietoa.Jus kirjoitti:Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?
Itse laitoin sivukannen ja ensiökopan ainoastaan Loctiten silikonin kanssa kiinni ja hyvin on pitänyt. Paperitiivisteetkin kannattaa laittaa silikonin kanssa.
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Kiitoksia, toisetkin ovat käyttäneet vain tuota silikonia ja ohjekirjan mukaan ainakin tuossa ensiökopan kiinnityksessä kannattaakin käyttää vain tuota silikonia.900T16 kirjoitti:Muistaakseni ainoastaan sivukannen tiivisteessä (öljytikun lähtö) on ainakin kahta erilaista mallia. Muuten lienevät samoja. Tuo Motonetin tiivistesarja on melkoisesti halvempi kuin alkuperäinen. Orkkis maksaa yli 100 € eikä edes sisällä koneen ja laatikon välistä tiivistettä eikä kytkinakselin stefaa. Motonetin sarjan sisällöstä ei ole tietoa.Jus kirjoitti:Onkos ne kovin erilaiset kuin 5-vaihteisen tiivisteet?
Itse laitoin sivukannen ja ensiökopan ainoastaan Loctiten silikonin kanssa kiinni ja hyvin on pitänyt. Paperitiivisteetkin kannattaa laittaa silikonin kanssa.
Tilasin tiivisteet tuolta Pro-carservicelta, kun olen samalla paikkakunnalla, eikä hintakaan ollut mielestäni kovin paha, reilusti alle tuon 100 €... Samalla tilasin sen metallisen tiivisteen, joka tulee laatikon ja koneen väliin. Nyt pitäisi siis tiivisteet olla hanskassa. Kiitoksia kaikille apua ja ohjeita antaneille.
Kiristän tästä vielä vähän...