Tuskin noilla on vaikutusta, öljyn huono virtaus ei johdu pumpusta vaan ylipaineesta öljytilassa, venttiilikopasta ja kannesta oli nähtävissä että öljy oli kulkeutunut helpointa reittiä eikä ollut levinnyt kunnolla reunoille jne. Kun esim. auton sammutti ja nappasi sen jälkeeen venakopan huohottimen irti niin sietä purkautui painetta minutin ajan-valomerkki- kirjoitti:Tässä muutoksia joita on tehty 9-3/9-5 koneisiin verratuna
"vanhoihin" moottoreihin.
WIS:tä löytyy seuraavanlaista tekstiä:
Tässä muutamia esimerkkejä tärkeistä muutoksista:
-puristussuhdetta on nostettu
-venttiilit ovat kevyempiä ja venttiilin jouset pehmeämpiä
-venttiilien ajoitusta on muutettu
-kansitiiviste on pellistä
-kiertokankia on pidennetty ja mäntiä kevennetty
-tasapainoakselit ovat kevyempiä ja ketjupyörät ovat uusia
-öljypumpun kapasiteettia on hieman pienennetty
-sylinteriryhmä ja jakopäänkotelo ovat kevyempiä
-vauhtipyörä on tehty painavammaksi
Kevennetyt osat ja huonompi ÖLJYPUMPUN kapasiteetti ei ainakaan kasvata moottorin ikää ja sitten kun siihen lisätään tuo huohotinongelma taitaa soppa olla valmis. Tämä siis vain minun mielipiteeni

Pitää tänään tutkia tuota järjestelmää verrattuna B204:ään, tekisi mieli napata mäelle koko öljyloukko ja pistää kunnolliset putket sinne, normaaleja paksummat ja sellaiset jotka eivät mene lyttyyn ja eristää ne myöskin kunnolla etteivät kondensoi.
Muistaakos kukaan linkkiä sinne sivuille jossa selostettiin tuon 9-5:n huohottimen rakennetta/päivityksiä, voisi tutkia niitä ensin?
Ja jos jollain olisi tiedossa piirrustukset B204:n huohotusjärjestelmästä niin olisin erittäin kiitollinen niistä
