Ohjaustehostin petti / 900i Combi -85
Ohjaustehostin petti / 900i Combi -85
-
Viimeksi muokannut MarkoL, To Huhti 21, 2005 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko sulla ennen ollu noi kapiat kesäkumit käytössä?MarkoL kirjoitti:Kääntyykö kitkat niin kevyesti, että sitä ennen jos oli nastat eikä huomannut kitkoihin vaihdon jälkeen mitään eroa? Michelin Maxi-Ice kitkarenkaat on uudehkot, 185x65x15. Kesäpyörät vanhemmat 165x70x15. Autoa pyöritti yhdellä sormella ennen tätä päivää ja noita kapeita kesänakkeja...
t. M
Tutulla oli satku jossa tehostamaton ohjaus ja osti siihen myös 165:set kumit ja kun ne vaihtoi vakio levyisten tilalta pois, niin ohjaus meni törkeen raskaaksi. Että saattaa johtuu noista renkaista, no sehän on äkkiä selvitetty kun vaihdat kitkat takasin.

Harvemmin kaiketi ohjaustehostin hajoaa noin että kaikki tehostus hävii, yleensä rupee tökkiin ensin.
Tietty jos öljyt pääsee karkuun mutta senkin yleensä kuulee kun pumppu kiljuu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kyllä tehostamattomalla ohjauksella renkaiden vaikutus voi olla valtava. Tästä on kokemusta. Ja kyllä tehostimen mukaan tulon huomaa etenkin, jos on kokemusta vanhemmasta tehostimesta (ei tosin kokemusta ole tuosta vuosikerrasta). Veikkaisin itsekin, ettei tehostin ole aiemminkaan ollut mukana, mutta miten paljon se tehostamaton tehostin haittaa?
Ehdottaisin itsekin talvirenkaiden laittamista eteen ja kokeilemista. Se on halvin testi, tosin aikaa ja voimia se hieman vie...
Ehdottaisin itsekin talvirenkaiden laittamista eteen ja kokeilemista. Se on halvin testi, tosin aikaa ja voimia se hieman vie...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
toi pitää niin paikkansa, mulla oli punainen auto talvirenkailla aivan unelma kääntää.jariha kirjoitti:Kyllä tehostamattomalla ohjauksella renkaiden vaikutus voi olla valtava
ja esim myös kulutuspinnan määärällä on vaikutusta.
mutta tehostimen toiminnan huomaa parhaiten jos yrittää kääntää renkaita auton ollessa paikaallaan. vaikka olisi kuinka ohjausta "tehostavat" renkaat alla, niin ei ohjauspyörää paikallaanollessa käännä yhdellä kädellä (ähisemättä) ilman ohjaustehostinta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tehostamattomuutta?
Onnistuuhan se tehostimen testaaminen ilman gummien vaihtoakin, ensin kampeat ohjausta moottori sammuksissa ja sitten moottori käydessä. Pitäisi tuntua selkeä ero jos tehostin pelaa, voihan sitä kammeta ruoria starttauksen aikanakin jos haluaa "välittömän palautteen".
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee
Periaatteessa sen pitää kyllä kestää tappiin vääntäminen. Kyllähän siellä pumpussa on ylipaineventtiili, joka antaa paineen nousta tiettyyn arvoon. Melu voi tulla juuri tuosta varoventtiilistä. Ylimääräinen öljy lasketaan takaisin säiliöön. Jos siis ohjaustehostin hajoaa rajoitintavasten vääntämällä, niin siellä järjestelmässä on ollut jo ennestään jotakin vikaa. Esim. tuo varoventtiili jumissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01