Peruutusvalokatkaisija, 1989 9000 2.0T Man.
Peruutusvalokatkaisija, 1989 9000 2.0T Man.
Peruutusvalot eivät pala enkä ihan pienellä haulla löydä tietoa, onko tonnarin tyyppivika. Manuaaliloota ja vm. 1989 2.0 turbo. Jos vika on katkaisijassa, niin osaatteko neuvoa: 1) Onko katkaisijan vaihto helppoa itse tehtynä, kun auton alle ei ole pääsyä? 2) Mistä kannattaa hankkia varaosa? Onko tarvikeosana ja jos, niin kannattaako ostaa alkuperäinen silti? 3) Kannattaako jättää suosiolla homma korjaamolle? 4) Jos teen itse, löytyykö netistä ohjeita?
-92 tonnarissa tuo katkaisija löytyy aivan lootan yläosasta siitä vasemman lokasuojan vierestä, akun alapuolelta. Joudut luultavasti ottamaan akun ja akuntelineen pois jos haluat tuota irrottaa. Ruuvaat sen kytkimen vaan pois ja uus tilalle ja johto kiinni. Uus kytkin maksaa motonetissä vajaa 10€. Helppo vaihtaa ite.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
-
- "Aero"
Kiitos neuvoista. Merkkiliike pyysi osasta 60 e, mutta eivät halunneet arvioida työn hintaa. Siksi kyselin täällä kannattaako laittaa tarvikeosa, jos sellaista löytää. Koska vaihtotyökään ei siis ilmeisesti ole kovin suuri, taidan ostaa Motonetistä kuudesosahinnalla osan ja vaihtaa sen itse. Jos hajoaa, niin ostan sitten uuden. Sittenhän on jo kokemusta työstä.
Kävin sitten nopeasti tsekkaamassa vaihdelaatikon päätä. Siellähän se anturi nökötti ja näyttä tosiaan, että akun ja akkutelineen irrotus on tarpeen, jos haluaa anturin vaihtaa. Mutta mutta: akun alla heilui iloisesti myös johto, jonka päässä oleva pikaliitin oli epäilyttävästi anturiin sopivan näköinen. Anturi oli sen sijaan johtoa vailla. Ei muuta kuin kättä pujottamalla plugi takas ja johan palaa peruutusvalot.
Tosi hieno homma. Korjaus kesti pari minuuttia, kun osasi etsiä vikaa oikeasta paikasta. Kiitos vielä neuvoista.
On kivaa, kun ei aina tartte peruuttaa ruutuun parkkipaikoilla
Tosi hieno homma. Korjaus kesti pari minuuttia, kun osasi etsiä vikaa oikeasta paikasta. Kiitos vielä neuvoista.
On kivaa, kun ei aina tartte peruuttaa ruutuun parkkipaikoilla