Peruutusvalokatkaisija, 1989 9000 2.0T Man.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Softamies
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 22:29

Peruutusvalokatkaisija, 1989 9000 2.0T Man.

Viesti Kirjoittaja Softamies »

Peruutusvalot eivät pala enkä ihan pienellä haulla löydä tietoa, onko tonnarin tyyppivika. Manuaaliloota ja vm. 1989 2.0 turbo. Jos vika on katkaisijassa, niin osaatteko neuvoa: 1) Onko katkaisijan vaihto helppoa itse tehtynä, kun auton alle ei ole pääsyä? 2) Mistä kannattaa hankkia varaosa? Onko tarvikeosana ja jos, niin kannattaako ostaa alkuperäinen silti? 3) Kannattaako jättää suosiolla homma korjaamolle? 4) Jos teen itse, löytyykö netistä ohjeita?
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

-92 tonnarissa tuo katkaisija löytyy aivan lootan yläosasta siitä vasemman lokasuojan vierestä, akun alapuolelta. Joudut luultavasti ottamaan akun ja akuntelineen pois jos haluat tuota irrottaa. Ruuvaat sen kytkimen vaan pois ja uus tilalle ja johto kiinni. Uus kytkin maksaa motonetissä vajaa 10€. Helppo vaihtaa ite.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Niin ja merkkiliikkeessä alkuperäisosa tais maksaa jotain 30 € jos oikein muistan.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Joo on helppo vaihtaa, akku pois ja anturi vaihtoon. Telinettäkään ei tarvitse poistaa

ps. Älä kiristä anturia liian kireälle. Anturin runko on alumiinivalua ja menee todella helposti poikki jos kiristää liikaa.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Softamies
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 22:29

Viesti Kirjoittaja Softamies »

Kiitos neuvoista. Merkkiliike pyysi osasta 60 e, mutta eivät halunneet arvioida työn hintaa. Siksi kyselin täällä kannattaako laittaa tarvikeosa, jos sellaista löytää. Koska vaihtotyökään ei siis ilmeisesti ole kovin suuri, taidan ostaa Motonetistä kuudesosahinnalla osan ja vaihtaa sen itse. Jos hajoaa, niin ostan sitten uuden. Sittenhän on jo kokemusta työstä.
Softamies
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 22:29

Viesti Kirjoittaja Softamies »

Kävin sitten nopeasti tsekkaamassa vaihdelaatikon päätä. Siellähän se anturi nökötti ja näyttä tosiaan, että akun ja akkutelineen irrotus on tarpeen, jos haluaa anturin vaihtaa. Mutta mutta: akun alla heilui iloisesti myös johto, jonka päässä oleva pikaliitin oli epäilyttävästi anturiin sopivan näköinen. Anturi oli sen sijaan johtoa vailla. Ei muuta kuin kättä pujottamalla plugi takas ja johan palaa peruutusvalot.

Tosi hieno homma. Korjaus kesti pari minuuttia, kun osasi etsiä vikaa oikeasta paikasta. Kiitos vielä neuvoista.

On kivaa, kun ei aina tartte peruuttaa ruutuun parkkipaikoilla ;-)
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Mulla tuo motonetin katkaisija tais olla joku italialainen, toivottavasti toimii ainakin jonki aikaa. Noh, ainakin se on senverran halvempi kuin alkuperäinen että kannattaa kuitenkin ostaa.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin