kannen irroitus etenee, eilen iltaviileellä sain jo turbon yms. sälää irti (rälläkkä on muuten paras lenkkiavain, ja kannattaa etsiä kalupakki huolella, josko sieltä löytyisikin paremmin mahtuva avain, ennen kuin nylppää pyöreäksi kaikki kannat ), venakopan löysäsin ja imusarjan kolme ylintä pulttia. Kymysys tuli mieleen, että miten tuo bensakisko-imusarja-suutinhässäkkä on parasta/helpointa irroittaa? Onko imusarja useammalla kuin niillä kolmella suht hyvin näkyvällä pultilla kiinni kannessa, ja siirtyykö tuo kokonaisuus (bensakisko, imusarja & suuttimet) "kivasti" sivuun, kunhan imusarja on irti kannesta? Konehan on tuo "vanhempi" B234:nen. Muitakin hyviä vinkkejä noviisin kansiremonttiin otetaan vastaan
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sama homma kiinnostaisi. Voisi huvikseen katsoa, minkälaiset suuttimet on koneessa ja samalla vaikka puhdistella niitä (vai onko yleensä ollut tarvetta?)
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kun ne pultit ovat auki siitä kiskosta, nyt ei muuta kuin reipas nykäisy.
Ne suuttimissa olevat O-renkaat ovat aika tiukat.
Sitten kun sen kasaa UUSILLA O-renkailla kannattaa käyttää niihin O-renkaisiin jotain liukastetta, itse en löytänyt muuta kuin tappi rasvaa.
Hyvin se silläkin tuntui menevän.
9000CD23T kirjoitti:Kun ne pultit ovat auki siitä kiskosta, nyt ei muuta kuin reipas nykäisy.
Ne suuttimissa olevat O-renkaat ovat aika tiukat.
Sitten kun sen kasaa UUSILLA O-renkailla kannattaa käyttää niihin O-renkaisiin jotain liukastetta, itse en löytänyt muuta kuin tappi rasvaa.
Hyvin se silläkin tuntui menevän.
Eli siis suuttimet on vain O-renkailla imusarjassa kiinni, hieno homma, kiitoksia. En vain viihtinyt/uskaltanut eilen illalla niitä riuhtoa, kun ei ollut rakenne täysin selvillä (ja olin jo riuhtonut huohottimen takaiskuventtiilin huolimattomuuttani aikaisemmin pa**ksi ). Tuon kiskon suuttimineen kun saa pois tieltä, niin eiköhän se imusarjakin irtoa helposti.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ai niin muista ottaa ne kaksi M8 pulttia pois sieltä koneen etupäästä,
ennenkuin kovin rupeat nostelemaan kantta pois.
Ovat aika huomaamattomassa paikassa.
Tämä menee nyt totaalisesti ohi aiheen, mutta kerta siellä konehuoneessa touhuat niin pystytkö katsomaan/mittaamaan minkä kokoinen kaasuläppä kys. värkistä löytyy? Se saattaa lukea siinä kaasuläppäkotelon kyljessä sellaissa laatassa tai sitten ei..
9000CD23T kirjoitti:Kun ne pultit ovat auki siitä kiskosta, nyt ei muuta kuin reipas nykäisy.
Tuon kiskon voi saada vinoksi, jos riuhtaisee vain toisesta päästä hieman liian kovaa, kokemusta on
Kasauksen jälkeen starttauksessa oli aikamoinen bensan käry hallissa, kun autoa startattiin ja yhden suuttimen yläpäästä roiskui suorana bensaa konehuoneeseen. Onneksi ei ollut tupakkaa tai muita kipinöitä lähellä
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
VilleT kirjoitti:...pystytkö katsomaan/mittaamaan minkä kokoinen kaasuläppä kys. värkistä löytyy? Se saattaa lukea siinä kaasuläppäkotelon kyljessä sellaissa laatassa tai sitten ei..
Yritän muistaa, siis pelkkä läpän koko kiinnostaa? Pistän mitat YV:llä.
Imusarjakin lähti irti, tosin oli siinä oma ähräämisensä niiden parin alapuolen kiinnityspultin kanssa, kun räikän jatkovarsi oli liian pitkä (ei mahtunut rintapellin eteen), joten joutui harjoittelemaan gynekologin taitoja melko ahtaissa raoissa...Mikäs muuten on paras konsti putsata vanhan tiivisteen jämät imusarjan liitospinnalta? Rohkeasti hienolla hiekkapaperilla vaiko kuinka?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst kirjoitti:palataampa vielä siihen miksi v.j.s teet tämän operaation, vikaa/väljyyttä jossakin vai laitatko muuten vaan huippuiskuun koneen ?
Kirjoitan tarkemman sepustuksen projektit-osioon, kun homma on valmis, mutta lyhyesti: mm. kone pannaan (tai ainakin yritetään panna...) nyt huippuiskuun (tasapainoakselit pois käytöstä yms. pientä). Mitään varsinaista vikaa ei ollut remonttiin ryhtyessä, hieman vaan nostajat naputtelivat. Nokkaketju ja nokkapyörät näyttävät kyllä sen verta hyviltä, että en taida niitä vaihtaa (vaikka oli tarkoitus).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
VilleT kirjoitti:...pystytkö katsomaan/mittaamaan minkä kokoinen kaasuläppä kys. värkistä löytyy? Se saattaa lukea siinä kaasuläppäkotelon kyljessä sellaissa laatassa tai sitten ei..
Yritän muistaa, siis pelkkä läpän koko kiinnostaa? Pistän mitat YV:llä.
Juu pelkkä läpän koko on kiinnostuksen alla. Ei sitä läppää kannata alkaa irroittelemaan minun takia. Mauserilla mittaa sen "kurkun" paksuuden siitä läpän kohdilta. Kiinnityshän tossa on kait sellanen kolmella pultilla pulttivälillä n.81mm.
VilleT kirjoitti:
Juu pelkkä läpän koko on kiinnostuksen alla. Ei sitä läppää kannata alkaa irroittelemaan minun takia. Mauserilla mittaa sen "kurkun" paksuuden siitä läpän kohdilta. Kiinnityshän tossa on kait sellanen kolmella pultilla pulttivälillä n.81mm.
Terve,
Pari päivää meni muissa "projekteissa....jees, mutta valitettavasti mittavälineistööni ei kuulu kuin rullamitta, joten on hivenen hankalaa saadaa edes sinnepäin tarkkaa mittaustulosta tuosta läpän koosta. Läppäkotelon päädyt on hivenen suuremmat, kuin itse läpän kohta, joten en saa tuosta nyt mittausta tehtyä, valitettavasti
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84