kannen irroitus etenee, eilen iltaviileellä sain jo turbon yms. sälää irti (rälläkkä on muuten paras lenkkiavain, ja kannattaa etsiä kalupakki huolella, josko sieltä löytyisikin paremmin mahtuva avain, ennen kuin nylppää pyöreäksi kaikki kannat
Bensakiskon ja imusarjan irroitus, B234
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Bensakiskon ja imusarjan irroitus, B234
Moro,
kannen irroitus etenee, eilen iltaviileellä sain jo turbon yms. sälää irti (rälläkkä on muuten paras lenkkiavain, ja kannattaa etsiä kalupakki huolella, josko sieltä löytyisikin paremmin mahtuva avain, ennen kuin nylppää pyöreäksi kaikki kannat
), venakopan löysäsin ja imusarjan kolme ylintä pulttia. Kymysys tuli mieleen, että miten tuo bensakisko-imusarja-suutinhässäkkä on parasta/helpointa irroittaa? Onko imusarja useammalla kuin niillä kolmella suht hyvin näkyvällä pultilla kiinni kannessa, ja siirtyykö tuo kokonaisuus (bensakisko, imusarja & suuttimet) "kivasti" sivuun, kunhan imusarja on irti kannesta? Konehan on tuo "vanhempi" B234:nen. Muitakin hyviä vinkkejä noviisin kansiremonttiin otetaan vastaan 
kannen irroitus etenee, eilen iltaviileellä sain jo turbon yms. sälää irti (rälläkkä on muuten paras lenkkiavain, ja kannattaa etsiä kalupakki huolella, josko sieltä löytyisikin paremmin mahtuva avain, ennen kuin nylppää pyöreäksi kaikki kannat
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7828
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kun ne pultit ovat auki siitä kiskosta, nyt ei muuta kuin reipas nykäisy.
Ne suuttimissa olevat O-renkaat ovat aika tiukat.
Sitten kun sen kasaa UUSILLA O-renkailla kannattaa käyttää niihin O-renkaisiin jotain liukastetta, itse en löytänyt muuta kuin tappi rasvaa.
Hyvin se silläkin tuntui menevän.
Ne suuttimissa olevat O-renkaat ovat aika tiukat.
Sitten kun sen kasaa UUSILLA O-renkailla kannattaa käyttää niihin O-renkaisiin jotain liukastetta, itse en löytänyt muuta kuin tappi rasvaa.
Hyvin se silläkin tuntui menevän.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eli siis suuttimet on vain O-renkailla imusarjassa kiinni, hieno homma, kiitoksia. En vain viihtinyt/uskaltanut eilen illalla niitä riuhtoa, kun ei ollut rakenne täysin selvillä (ja olin jo riuhtonut huohottimen takaiskuventtiilin huolimattomuuttani aikaisemmin pa**ksi9000CD23T kirjoitti:Kun ne pultit ovat auki siitä kiskosta, nyt ei muuta kuin reipas nykäisy.
Ne suuttimissa olevat O-renkaat ovat aika tiukat.
Sitten kun sen kasaa UUSILLA O-renkailla kannattaa käyttää niihin O-renkaisiin jotain liukastetta, itse en löytänyt muuta kuin tappi rasvaa.
Hyvin se silläkin tuntui menevän.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuon kiskon voi saada vinoksi, jos riuhtaisee vain toisesta päästä hieman liian kovaa, kokemusta on9000CD23T kirjoitti:Kun ne pultit ovat auki siitä kiskosta, nyt ei muuta kuin reipas nykäisy.
Kasauksen jälkeen starttauksessa oli aikamoinen bensan käry hallissa, kun autoa startattiin ja yhden suuttimen yläpäästä roiskui suorana bensaa konehuoneeseen. Onneksi ei ollut tupakkaa tai muita kipinöitä lähellä
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Yritän muistaa, siis pelkkä läpän koko kiinnostaa? Pistän mitat YV:llä.VilleT kirjoitti:...pystytkö katsomaan/mittaamaan minkä kokoinen kaasuläppä kys. värkistä löytyy? Se saattaa lukea siinä kaasuläppäkotelon kyljessä sellaissa laatassa tai sitten ei..
Imusarjakin lähti irti, tosin oli siinä oma ähräämisensä niiden parin alapuolen kiinnityspultin kanssa, kun räikän jatkovarsi oli liian pitkä (ei mahtunut rintapellin eteen), joten joutui harjoittelemaan gynekologin taitoja melko ahtaissa raoissa...Mikäs muuten on paras konsti putsata vanhan tiivisteen jämät imusarjan liitospinnalta? Rohkeasti hienolla hiekkapaperilla vaiko kuinka?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kirjoitan tarkemman sepustuksen projektit-osioon, kun homma on valmis, mutta lyhyesti: mm. kone pannaan (tai ainakin yritetään panna...) nyt huippuiskuun (tasapainoakselit pois käytöstä yms. pientä). Mitään varsinaista vikaa ei ollut remonttiin ryhtyessä, hieman vaan nostajat naputtelivat. Nokkaketju ja nokkapyörät näyttävät kyllä sen verta hyviltä, että en taida niitä vaihtaa (vaikka oli tarkoitus).9000cst kirjoitti:palataampa vielä siihen miksi v.j.s teet tämän operaation, vikaa/väljyyttä jossakin vai laitatko muuten vaan huippuiskuun koneen ?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Juu pelkkä läpän koko on kiinnostuksen alla. Ei sitä läppää kannata alkaa irroittelemaan minun takia. Mauserilla mittaa sen "kurkun" paksuuden siitä läpän kohdilta. Kiinnityshän tossa on kait sellanen kolmella pultilla pulttivälillä n.81mm.V.J.S kirjoitti:Yritän muistaa, siis pelkkä läpän koko kiinnostaa? Pistän mitat YV:llä.VilleT kirjoitti:...pystytkö katsomaan/mittaamaan minkä kokoinen kaasuläppä kys. värkistä löytyy? Se saattaa lukea siinä kaasuläppäkotelon kyljessä sellaissa laatassa tai sitten ei..
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Terve,VilleT kirjoitti: Juu pelkkä läpän koko on kiinnostuksen alla. Ei sitä läppää kannata alkaa irroittelemaan minun takia. Mauserilla mittaa sen "kurkun" paksuuden siitä läpän kohdilta. Kiinnityshän tossa on kait sellanen kolmella pultilla pulttivälillä n.81mm.
Pari päivää meni muissa "projekteissa....jees, mutta valitettavasti mittavälineistööni ei kuulu kuin rullamitta, joten on hivenen hankalaa saadaa edes sinnepäin tarkkaa mittaustulosta tuosta läpän koosta. Läppäkotelon päädyt on hivenen suuremmat, kuin itse läpän kohta, joten en saa tuosta nyt mittausta tehtyä, valitettavasti
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84