Ahdot kadoksissa?
Ahdot kadoksissa?
Turbo pihisee kyllä siellä konepellin alla mutta, turbo/apc mittarin neula nousee vain keltaisen alueen alkuun... Mistä etsimään vikaa? 8v turbo apc -82
Jos nousee kuitenkin jonkin verran keltaiselle, niin luultavasti on vain peruspaineilla. Varmista vaikka irrottamalla magneettiventtiilin sähköliitin , jos ei muutosta niin syy on siinä. Jos irrotat auto käynnissä liittimen ja laitat takaisin, niin naksahtaako se? Ja napsutteleeko se tyhjäkäynnillä itsekseen? Jos monta kertaa irrottaa ja laittaa takaisin, niin on normaalia että se napsuttaa hetken aikaa.
Jos mitään ei tapahdu (ei naksahda), todennäköisesti magneettiventtiilin tai APC:n johdoissa on jossain katkos tai liittimet huonosti kiinni. Jos taas napsuttaa itsekseen kokoajan, niin vika on APC:ssa tai sen paineanturissa.
Jos mitään ei tapahdu (ei naksahda), todennäköisesti magneettiventtiilin tai APC:n johdoissa on jossain katkos tai liittimet huonosti kiinni. Jos taas napsuttaa itsekseen kokoajan, niin vika on APC:ssa tai sen paineanturissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos ei ahtoja vielä löytynyt sieltä auton alta, niin tarkista peruspaine. Eli ota mankkuvenan johto irti ja ajelulle. Lämä pohjassa pitäisi nousta paineet sinne keltaisen puoliväliin, jos ei nouse sinne asti, on peruspaineet pielessä. Omassa T8:ssa oli juuri näin (peruspaineet oli jotain 0,2bar), tod.näk. hukkaportin tangon jousi on parhaat päivänsä nähnyt, eli jousen esikiristysvoima "hiipuu" ajan saatossa. Ruuvasin tangosta peruspaineet n. 0,35, ja hyvin ahtaa, mitä nyt väsynyt jousi ei jaksa huippuahtoja pitää, vaan ne vaeltaa 0,6-0,8bar välillä.[Rolli] kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä. Tämä päivä sitten auton alla...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noniin, eli siis juuri kuten sanoin ylempänä.[Rolli] kirjoitti:Ei ollut mankkuvenan johdon irrotuksella paljoa vaikutusta. Paineet tippu siitä vähästäkin alemmas, olin siis testiajolla koittamassa. Niittää lämän tiskiin niin ei se mittari jaksanut nousta ees keltasen alareunaan asti... tyhjäkäynnillä kun irroittaa johdon niin se napsahtaa kerran.
Peruspaine on liian alhainen. Kun mankkuvenan johdon nyhtää irti, ei Saabi ahda kuin peruspaineita. Jos peruspaineet on liian alhaiset, ei APC:n elektroniikan säätö riitä nostamaan paineita oikealle tasolle, kun mankkuvenan johto on kiinni. Eli ei kun säätämään peruspaine kohdilleen, niin taas liikkuu.Lämä pohjassa pitäisi nousta paineet sinne keltaisen puoliväliin, jos ei nouse sinne asti, on peruspaineet pielessä
EDIT: Jos ei hukkaportin tangon ruuvaamisella ole vaikutusta peruspaineisiin, on painekellon kalvo rikki tai sitten paineet karkaa jostain kohti ahtoputkistoa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
http://irc-galleria.net/view.php?nick=[ ... d=10550136
http://irc-galleria.net/view.php?nick=[ ... d=10550121
Tuommonen osa siellä mittarin takana vuotaa... Mikähän mahtaa tämän tehtävä olla? Mietin jos tiivistäisin epoksiliimalla saumat..?
http://irc-galleria.net/view.php?nick=[ ... d=10550121
Tuommonen osa siellä mittarin takana vuotaa... Mikähän mahtaa tämän tehtävä olla? Mietin jos tiivistäisin epoksiliimalla saumat..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
jatketaan vähän samasta aiheesta.
eli tuo -84 t16 ei ahda kuin keltaisen puoleen väliin. mankuvenan johto irti ahtaa 1/3 keltaiselle. mites tässä peruspaineilla tuon mittarin tulisi näyttää kun kiihdyttää kunnolla?
missäs kuuluisi tuon ahtomittarin neulan olla tyhjäkäynnillä? tuossa omassa se on valkoisen puolessa välissä?
ei ole kaikki vielä ahtojen vian hausta selvillä. kun eka turbo saab minulla itsellä jota olen laitellu. tähän asti ollut vain ruiskuja ja kaasareita itsellä. olen kyllä yllättynyt että kuinka yksinkertaisen varmat systeemit turboissakin loppujen lopuksi on.
millä tuota magneettiventtiiliä olette puhdistaneet jarrukliinerillä vai ihan paineilmalla?
eli tuo -84 t16 ei ahda kuin keltaisen puoleen väliin. mankuvenan johto irti ahtaa 1/3 keltaiselle. mites tässä peruspaineilla tuon mittarin tulisi näyttää kun kiihdyttää kunnolla?
missäs kuuluisi tuon ahtomittarin neulan olla tyhjäkäynnillä? tuossa omassa se on valkoisen puolessa välissä?
ei ole kaikki vielä ahtojen vian hausta selvillä. kun eka turbo saab minulla itsellä jota olen laitellu. tähän asti ollut vain ruiskuja ja kaasareita itsellä. olen kyllä yllättynyt että kuinka yksinkertaisen varmat systeemit turboissakin loppujen lopuksi on.
millä tuota magneettiventtiiliä olette puhdistaneet jarrukliinerillä vai ihan paineilmalla?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala