Reetu kirjoitti:Milä vääntövarrella te saatte tuon napamutterin auki?
On niin lujassa, et mun hylsy ja siinä jatkovarsi lipsahtaa aina pois.
Lyötiin ensin se lukitus lovi "auki" ja mutterimopolla vaan auki. momenttia en muista, mutta kauan piti ryskiä. Vanhat paikat kun menee jumiin Toinen paino jarrua ettei pyörä liiku.
Minulla pysyi hylsy ihan hyvin tonnarin napamutterissa, vaikka mutteri oli mallia matala. Hylsyn perässä oli 46-senttinen nivelvarsi http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/10_986iso.jpg ja hallitunkilla kampesin vartta ylöspäin. Jarrupolkimen ja penkin välissä oli tanko.
Näin lähti auki ähkimättä, kun käsin kääntämällä ei liikahtanutkaan.
Hylsyn on tietenkin syytä olla tarkkamittainen ja mielellään kuusikulmainen. Tonnarin mutterissa ei tosin ollut lyötävää lukitusta, uusi mutteri on vähän kolmiomainen, ei täysin pyöreä. Näin taitaa olla uudemmissa satkun/90:n muttereissakin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Rupesi kans 900i:ssä takalaakerit jurnuttamaan. No tänään ruuvasin varaosa-autosta toiset navat, mutta sopivatkohan ne enää ruiskuuni. Ruisku siis on vuosimallia 85' ja varaosa-auto vuosimallia 82'???
Saakos niitä rasvattua, tuon laakerit ovat aivan jumissa seisomisen vuoksi? Vai kannattaisiko pistää suosiolla uusiksi? Eivät näytä maksavan Motonetissä paljon mitään, mutta onko kokemuksia niiden laadusta?
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Huhti 15, 2005 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se on pitemmän päälle kurjaa kuunneltavaa tuo jurina , mulla nopassa jurisee ja huomenna olis tarkoitus vaihtaa, toiselle puolelle vaihdoinkin jo , mut ku ne on niin lujassa , että.
Reetu kirjoitti:Se on pitemmän päälle kurjaa kuunneltavaa tuo jurina , mulla nopassa jurisee ja huomenna olis tarkoitus vaihtaa, toiselle puolelle vaihdoinkin jo , mut ku ne on niin lujassa , että.
Mulla on 1.5m:n jatkovarsi (siis putkenpätkä), sillä ovat normaalisti lähteneet
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Siis itse navan kiinnitys pysyy samana vuosimallista riippuen. Eli vaihtamalla hieman tuoreempaan vanhemmat navat, voi jatkossa päästä pelkällä laakerin vaihdolla eikä tarvi per**ttä repiä 100e:n hinnalla. Käsitinkö asian oikein???
Reetu kirjoitti:Se on pitemmän päälle kurjaa kuunneltavaa tuo jurina , mulla nopassa jurisee ja huomenna olis tarkoitus vaihtaa, toiselle puolelle vaihdoinkin jo , mut ku ne on niin lujassa , että.
Mulla on 1.5m:n jatkovarsi (siis putkenpätkä), sillä ovat normaalisti lähteneet
Näinpä ja niinhän sitä sanotaan , et ku järki loppuu työkalut isonee
ja ennen koiralta kusi loppuu ku palomieheltä konstit