outo putki
outo putki
saattaa olla omaa tyhmyyttäni mut starttia vaihtaessa osus silmään semmoinen "jousella" päällystetty metalliputki kun lähtee pakosarjan päältä ja päättyy imusarjan alle johonkin pömpeliin. mistä mahtaa olla kyse?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
- Paikkakunta: IISALMI
Useimmat poistavat tuon EGR-järjestelmän, tukkimalla putket ym.Turbo16 CD kirjoitti:EGR= pakokaasujen takaisin kierrätys. Eli pakokaasuja ohjataan pakosarjasta imusarjaan tietyissä ajotilanteissa ja näin saadaan pakokaasuista puhtaampia. Eivät kylläkään yleensä toimi...
Suosittelen kuitenkin puhdistamaan sen venttiilin mihin tämä putki menee.
Vuosien saatossa on kerännyt paskaa.
Venttiilihän sijaitsee imusarjan alla.
Otat putket irti ja ruuvaat venttiilin pois. Kannattaa jollain pienelle harjalla tms. "nuohota" ja liuottaa venttiiliä jossain että kaikki karstat irtoo.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mielestäni kyllä, siihen pakosarjassa olevaan reikään saa ostettua esim.paineilma vehkeitä myyvästä liikkeestä sopivan tulpan, mulla ois kotona niitä tulppia joissa on vielä sama ihan kierrekkin kuin pakosarjassa.Reetu kirjoitti:Eli putki tukkoon vain?
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Kaasarisatkussa onkin 8v kannessa sisäinen kanava, joka johtaa pakokaasut suoraan kakkos tai kolmospytyn pakoventtiililtä siihen imusarjan alle. Eli ihan sama juttu, tulppaat sen imusarjan reiän, jos haluat. En muista nyt ulkoa, pitikö siinä tulpata vielä jotain muuta/yhdistellä letkuja, viisaammat kertokoon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Hyötyä sen verran että pysyy kone puhtaanpana ja alavääntö paranee (maginaalisesti mutta kuitenkin). Sotkee aika totaalisesti imusarjan sellaisella mustalla töhkällä (eli sitä pakokaasun nokea) ja kertyyhän se ajanoloon muuallekkin imuvenoihin, kanaviin etc... Enpä ole keksinyt syytä tuon käytössä pitämiseen kun noita päästöarvon osia ei Suomessa katsastuksessa mitata. Puuttuvat kyllä jos sellainen puuttuu (rek.otteessa merkintä pakokaasu takaisinkierrätys TJSP) mutta toimivuutta ei mitata
Muuta ei tarvi tulpata kuin se helpompi eli yleensä imusarjassa oleva, esim. sopivalla peltilätkällä (ns.sokea) sinne laipan ja tiivisteen väliin. Tietty riippuen miten tuo on kyseisessä laitteessa toteutettu.
V-M

Muuta ei tarvi tulpata kuin se helpompi eli yleensä imusarjassa oleva, esim. sopivalla peltilätkällä (ns.sokea) sinne laipan ja tiivisteen väliin. Tietty riippuen miten tuo on kyseisessä laitteessa toteutettu.
V-M
Viimeksi muokannut V-M, La Huhti 16, 2005 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135