Remonttifiiliksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:tämä aihe nyt sitten vainoaa, mullla kummassakin kasinelosessa vuotaa pakosarjan ja putken sauma :(
Tuo tiiviste on kyllä sen oloinen, ettei se helpolla "pala". Kokeile ensin kiristää muttereita.

Btw, pärinät on nyt kurissa. Sillä "kolmannella" mutterilla oli sen verran tiivistävä vaikutus.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hyvä niin , kyllä tuollaisessa Saabissa pitää olla aidot äänet.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Fiksausfiiliksiä

Viesti Kirjoittaja jariha »

petteri75 kirjoitti:askartelin pukit, mutta ei kyllä noin hienoja..
Sen verran pitää omasta "ammattitaidosta" mainita, että nuo pukit on naapurin...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Korjasin tuulilasinpyhkijät. Kuljettajan puoleinen lakkasi toimimasta perjantaina matkalla töihin. Pyörä, jonka ympäri vaijeri kulkee oli irronnut! Mutta korjaaminen kävi parkkipaikalla: Koko laite irti, puhdistus, irronneen osan kiinnitys, vaijeri paikalleen (kesti vähän aikaa ennen kuin hoksasin että sitä saa löystytettyä toisesta päästään ruuvimeisselillä) ja asennus autoon. Samalla laskin pyyhkijöitä lähemmäksi lasin alareunaa. Helppo homma! Onnistuneesta korjauksesta jäi hyvä mieli koko loppupäiväksi.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Nyt on noopan ovi ehjä. Oli tullut läpireikä sisäpuolelle etureunaan. uusin saman tin koko alareunan korjauspalan avulla. Pohjasta piti ottaa pois hapanta, mutta nyt on laiteltu pelit paikoilleen. Öljyän vielä pyöräkoteloiden kriittiset paikat ja sitten pitäisi alkaa pelittää ja kelvata leimalle.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Öljyän vielä pyöräkoteloiden kriittiset paikat ja sitten pitäisi alkaa pelittää ja kelvata leimalle.
Menis varmaan vähemmälläkin. Omassa 99:ssä oli kuskinpuolen alapallo löysällä, siis ne pallonivelen pultit ja konttorilla tehdyn kiristyksen (konttorin omilla työkaluilla) ja tarkistuksen jälkeen inssi totesi nivelen olevan ehjä ja leima tuli 8) Kuskinpuolelta oli tosin raidetangon päässä pieni välys ja inssi mainitsi, että jos ennen seuraavaa katsastusta laitat. Uusi osa on muuten takakontissa odottelemassa asennusta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täytyypä häiriköidä tässäkin topicissa
Taka-akseli on nyt irti, lähti täysin kivuttomasta, positiivista oli myöskin se ettei missään pyöränkaarissa, tai akselin/varsien kiinnikkeissäkään ollut mitään sanomista, iskareiden yläpäidenkin kiinnikkeet kuin uudet :)
Pitää käyttää akseli ja tulivarret hiekkapuhalluksessa, ei sovi ruosteen väri saabin allekaan. Taidan kuitenkin piipahtaa iskari/jousikaupoilla, maltilliset 35mm:n madallusjouset ja kaasuiskarit tuo ansaitsee uusien puslien kera :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ng900aero kirjoitti:Täytyypä häiriköidä tässäkin topicissa
Taka-akseli on nyt irti, lähti täysin kivuttomasta, positiivista oli myöskin se ettei missään pyöränkaarissa, tai akselin/varsien kiinnikkeissäkään ollut mitään sanomista, iskareiden yläpäidenkin kiinnikkeet kuin uudet :)
Pitää käyttää akseli ja tulivarret hiekkapuhalluksessa, ei sovi ruosteen väri saabin allekaan. Taidan kuitenkin piipahtaa iskari/jousikaupoilla, maltilliset 35mm:n madallusjouset ja kaasuiskarit tuo ansaitsee uusien puslien kera :)
Taitaa olla menossa ns. laajempi sisäsiivous :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Täytyypä häiriköidä tässäkin topicissa
Taka-akseli on nyt irti, lähti täysin kivuttomasta, positiivista oli myöskin se ettei missään pyöränkaarissa, tai akselin/varsien kiinnikkeissäkään ollut mitään sanomista, iskareiden yläpäidenkin kiinnikkeet kuin uudet :)
Pitää käyttää akseli ja tulivarret hiekkapuhalluksessa, ei sovi ruosteen väri saabin allekaan. Taidan kuitenkin piipahtaa iskari/jousikaupoilla, maltilliset 35mm:n madallusjouset ja kaasuiskarit tuo ansaitsee uusien puslien kera :)
Taitaa olla menossa ns. laajempi sisäsiivous :wink:
Maltillinen modaus minun mielestä. Ja niinhän se Saabin ilme paranee, kun omasta mielestä 99:n "hymy" on parempi madalletussa kuin vakiossa. Kuten tässä, tai tässä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

On todellakin maltillinen madallus, eikä hullumman näköinen noissa kuvissasi :)
Mitäköhän katsastuksessa noista sanovat noista vai tajuavatko mitään?

Päivitin muutaman kuvan tuonne:
http://groups.msn.com/Saabisti74/shoebox.msnw?Page=2
Jynnsäsin, pesin ja rapsuttelin alustan takaosan puhtaaksi kaikesta törystä, irtomassasta jne, harvat pintaruosteet lähtivät hiomakoneella (raspi-roope), päälle sinkkimaalia. Sitten pelkkää öljyä (Mobil1) kerros imeytymään, ja kun oli yön yli imeytynyt niin sitten öljyn ja massan sekoitusta päälle. Tuo resepti on ennenkin tepsinyt.
Tuon öljyhomman tein siksi että vanha massa pehmenisi, ja öljyllä laimennettu massa sopii paremmin vanhan päälle.
Tuota blandista tarjoilen alustalle vielä 3-4 kertaa, välissä pitää kuivahtaa vähän.
Kuvista nakyy että akseli oli aika ruman näköinen, se ei ole kumminkaan pahoin syöpynyt joten hiekkapuhallus ja maalaus riittävät. Jarrukilvet uusittiin 10 vuotta sitten ja ne kestänevät myöskin hiekkapuhalluksen, eivät ole vielä turhan hauraat. Jarrulevyt ovat uudet joskin nyttemmin pintaruosteiset.
Alatukivarret olivat ihan pehut, uudet odottavat jo asennusta.
Jouset ja iskarit ovat vähän turhan rankan näköiset, ei tuollaisia kehtaa pistää takaisin alle, vaikkakin nuo iskarit ovat täysin timmissä koska ei ole ajettu montaa tuhatta kilometriä.
Moni viherpiipero varmaan kauhistelisi tuollaista epäekologista massausta mutta ei kerrota niille ;)

Edit: jos laitan tuohon uudet vakiojouset niin auto nousee nykyisestä reilusti, nykyisellään vastaa varmaankin 20-30mm:n madallusta eli tuolla 35mm:n sarjalla pysyisi suunnilleen entisellään.
Löytyisikö kuvia ysiysistä jossa on tuo sarja kiinni ja jossa ei ole kärryä perässä? :)
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Huhti 17, 2005 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hitsi , et on siisti peli , kyllä kannattaa tehdäkin työtä tuon eteen ja olipas se taka akseli tosiaanin ruosteessa.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pikkufiksaus jatkuu

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Saab 900i -84 sai lisähuomiota, nyt joka ikinen valo kojelaudassa palaa ja tuli opittua, että hanskalokeron valokin on suunniteltu vaihdettavaksi ns. helposti mitään purkamatta. Vasemman puoleisen tuulilasinpesu-suuttimen vaihtokaan ei auttanut, mutta lampunpesimet tulivat toimintakuntoiseksi vaihtamalla T-kappale. Ensimmäinen Saab kohdallani, jossa lampunsutimet toimivat OK, jee :D Raitisilmasuodattimen kotelo oli tietenkin lopussa (muovi suorastaan haurastunut loppuun) ja ennenkaikkea, ensimmäinen omakohtainen radioasennus oli tod. helppoa, kun SAAB-ISO -pistokkeet olivat jäljellä, alkup. etukaiuttimien ääni vain on aika surkea.

Kaikenlaisen pikkuasiain fiksaaminen vie aikaa, mutta on näemmä helppoa ja onhan se kivaa kun auto alkaa toimimaan paremmin. Nyt vain painevaraajan ja määräjakajan vaihto, jos sattuisi hyvät osat tulemaan eteen.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

carimat kirjoitti:
jsuomi kirjoitti:Simmosii remonttifiiliksii et pitäis vaihtaa satkuun iskarit, jouset, levyt ja palat ja pitäis maalata jarrusatulat. Osat on jo valmiina vain taito puutuu, joten fiilikset on aika latteet.
Ei oo paha homma nuo hoitaa jos paikka vaan ja vehkeet kunnolliset.Itsellä tohon iivariin jouset ja iskarit sekä takapalojen vaihto tän ja huomisen aikana, ynnä muuta kivaa.Samalla lähtee viikolla vanteet ja 90 "IISO" osa :lol: , tuonne keskempään Suomeen :wink: .Pääsee isäntä siä hommiin sit kans. Tsemiä vaan remppoihin kaikille,laatuaikaa...heh laivalta tossa tuli tuomisina vähän remontti öljyä :lol:
Kas kas , minulle on tulossa lähetys :D No niin saapi noppa taasen uutta ilmettä :wink:
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Viikonloppuna tuli tapeltua tuon käsijarrun kanssa. Nyt on oikealla puolella uusi satula.

Vasemmalle puolelle tarvitsisi vielä korjaussarjan kun hirttää kiinni käsijarrukahvasta vedettäessä.

Sitten vaan leimalle uudemman kerran! 8)

Sain muuten aika paljon huomiota osakseni kun ajelin stadissa ja otin yhden mäkilähdön känkällä.
No vasen puoli kun meni jumiin, ja hetken ajettuani tuli savua ja se oli sankkaa!

Herkkänahkaisimmat olivat jo palokuntaa tilaamassa... :wink:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

carimat kirjoitti:Ei oo paha homma
Mun taidolla kaikki hommat on pahoi. Onneks serkku on raskaankaluston-asentaja, se saa sen tehdä ja samalla opettaa mulle miten se tehdään.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Vastaa Viestiin