Vahan voimaa (75L kiiltelee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Vahan voimaa (75L kiiltelee)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

http://koti.mbnet.fi/stefa/75L/vahattuna/

Tulipahan hiottua ja hinkattua, vielä kun kaikki tuo ruskea on kitketty ja maalattu (plus täplät ympäri autoa) olen jo lähellä tyytyväisyyttä.

EDIT: Myykää mulle oikeanpuoleinen takavalo, on rikki ja teipattu, kuten kuvista huomaa, rikkoo suht ehjän kokonaisuuden.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ja sen huomaa , tummasta väristä näkee työnsä jäljen.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jep, nyt on vaan oikea käsi hiukan pipi tuosta hinkkaamisesta :)

EDIT: ja nyt vasta tuo eräässä kuvassa taustalla näkyvä farkkutakkinen kaveri tajusi mitä tarkoitin ostohetkellä sanoillani "hiomaton timantti".
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niinpä :D :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Johan ilme muuttui vahauksella, tosiaan vielä nuo ruskeat kohdat pois niin on tosi bueno :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Koska entisöinti ei ole aikomukseni, vaan käyttökunnostus, ajattelin, että hion, hitsaan ja sitten maalaan nuo kaaret mustiksi tuolta alueelta jossa niissä muutoin olisi ne muovisuojukset päällä, kun moisia en tuohon haluaisi roskaa keräämään.

Näyttää myös siltä, että nuo lukuisat täplät tulevat myös muuttumaan mustiksi ainakin hetkellisesti, kun ei tällä hetkellä anna talous periksi edes maalipurkkiin. Täytyy sitten kesemmällä maalata, mutta kunhan ei ruoste paista niin saattaisin kehdata ilmestyä johonkin kesän saabistikokoontumiseen..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:Koska entisöinti ei ole aikomukseni, vaan käyttökunnostus, ajattelin, että hion, hitsaan ja sitten maalaan nuo kaaret mustiksi tuolta alueelta jossa niissä muutoin olisi ne muovisuojukset päällä, kun moisia en tuohon haluaisi roskaa keräämään.

Näyttää myös siltä, että nuo lukuisat täplät tulevat myös muuttumaan mustiksi ainakin hetkellisesti, kun ei tällä hetkellä anna talous periksi edes maalipurkkiin. Täytyy sitten kesemmällä maalata, mutta kunhan ei ruoste paista niin saattaisin kehdata ilmestyä johonkin kesän saabistikokoontumiseen..
Mustakin on väliaikaisratkaisuna ruskeaa parempi :) Kyllähän tuolla kehtaa ajella tuommoisenakin, hyväksi olit maalipinnan saanut.
Minullakin on tarkoituksena käyttökunnostaa tuplaysini, ei museoiminen sinällään sytytä, joskaan en omaani enää suolakeleillä kiusaa joten jää puhtaasti kesäkäyttöön :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

NYT HARMITTAA!

Ostin auton projektiksi, ja alkaa tuntua että loppuu tekeminen pian kesken, tässä tutkimusten tulosta, jolla voin myös puolustaa asiaa, että autolla olisi todella ajettu tuo 138tkm

-Tuulilasi on alkuperäinen (verotarra vuodelta 1976, 150mk maksettu :)), tuulilasi on kirkas, eikä siinä ole samanlaista kulumaa kuin 294tkm ajetussa 99:ssäni jossa on myös orkkis lasi, jonka ikkuna on ajan mittaan ikäänkuin "hiekkapuhallettu"

-Pyöränkotelot ja vetaritunnelit, sekä kaaret (lukuunottamatta oik. takakaarta) ovat ehjät ja hitsaamattomat, nuo jäljet kaarissa ovat kiveniskumaalia.

-takaluukkua ei ole hitsattu, alkuperäistä maalia paistaa joka puolelta, eikä lommoja ole pohjassakaan, helmat kuin uudet.

edit: kaikenpäälle autossa oli uudet jarrulevyt joka nurkassa, palat sentään olivat kuluneet ja takaiskarit paskana, jotain tekemistä. Laitoin myös ronalit alle, jotta näyttää paremmalta vahatun pinnan kanssa.

Eli epäilen suuresti että mittarilukema pitää paikkaansa, auton kunto on tuollainen, koska ainakaan viimeinen omistaja ei ole piitannut kärrystä paskan vertaa.

Ja nyt mua alkaa vituttamaan, koska sain aikaiseksi ainoastaan kaksi uutta reikää takaluukun ja pyöränkotelon väliin, nekin pieniä, eli tekeminen loppuu kesken, kun tuo sisustan uusiminenkin on jo lähestulkoon toteutusta vaille, ja uudet ovetkin tiedossa, prkle. Missä ovat mädät projektit nykyään, myyjä kun vakuutti mulle, että tossa olis paljon työtä että siitä auton saa :evil:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No sepäs harmi, sinua on huijattu, voithan vaatia kaupan purkua tai hyvitystä myntihinnasta em. seikkoihin vedoten :D
Nuo vanhat tuplaysit ovat yllättävän kovapeltisiä, olisit valinnut uudemman jos kunnon projektia halajat :)
Jos et halua investoida takaiskareihin niin multa löytyy nuo Gabrielin kaasuiskarit, vähän ajetut, eivät ole vuotaneet ja aikakin painelutestien jälkeen totesin niiden olevan täysin iskussaan vaikka pintaruostetta onkin, ilmaiseksi niitä tyrkyttäisin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Kerrankin näin päin :lol:
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kaikenlaisia kusettajia nykyään kyllä on, paljon parempia ne ketkä kehuu että "on hyvä ja huollettu", niiltä kun saa välillä kunnon korroosiokippoja.

Nuo peltityöt vaan on niin kivoja, että oikein harmittaa moinen, onhan se tosin hienoa että on jotain säilynyt huonosta kohtelusta huolimatta, suurempi työ tulee olemaan nuo korin lommot, jos aion joskus oikaista..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Jos peltitöitä halajat, mun satkusta löytyy varmasti sulle pari paikkaa hitsattavaksi. Hintaa on vain 20e per hitsattu neliö.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Onhan tuossa kaikkea ei kosmeettista pikkuvikaa sitten kyllä, esimerkiksi liikkeellelähtiessä kytkin ravistaa todella rajusti (mistä johtuu, mitä teen?), sitten vetonivelet pitäisi varmaankin vaihtaa, kun jurnuttaa renkaat vinossa jos reippaammin kaasuttaa.

Mistä tällainen ravistus aiheutuu, mitä pitäisi tutkia ja mitä ostaa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mukava kuulla että autosi tuntuu olevan erittäin hyvässä kunnossa! ja nätti kun mikä!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hyvältä näyttää. Ja kun siinä on nyt vielä Ronalitkin alla, niin varmasti on upea.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin