Vahan voimaa (75L kiiltelee)
Vahan voimaa (75L kiiltelee)
http://koti.mbnet.fi/stefa/75L/vahattuna/
Tulipahan hiottua ja hinkattua, vielä kun kaikki tuo ruskea on kitketty ja maalattu (plus täplät ympäri autoa) olen jo lähellä tyytyväisyyttä.
EDIT: Myykää mulle oikeanpuoleinen takavalo, on rikki ja teipattu, kuten kuvista huomaa, rikkoo suht ehjän kokonaisuuden.
Tulipahan hiottua ja hinkattua, vielä kun kaikki tuo ruskea on kitketty ja maalattu (plus täplät ympäri autoa) olen jo lähellä tyytyväisyyttä.
EDIT: Myykää mulle oikeanpuoleinen takavalo, on rikki ja teipattu, kuten kuvista huomaa, rikkoo suht ehjän kokonaisuuden.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Koska entisöinti ei ole aikomukseni, vaan käyttökunnostus, ajattelin, että hion, hitsaan ja sitten maalaan nuo kaaret mustiksi tuolta alueelta jossa niissä muutoin olisi ne muovisuojukset päällä, kun moisia en tuohon haluaisi roskaa keräämään.
Näyttää myös siltä, että nuo lukuisat täplät tulevat myös muuttumaan mustiksi ainakin hetkellisesti, kun ei tällä hetkellä anna talous periksi edes maalipurkkiin. Täytyy sitten kesemmällä maalata, mutta kunhan ei ruoste paista niin saattaisin kehdata ilmestyä johonkin kesän saabistikokoontumiseen..
Näyttää myös siltä, että nuo lukuisat täplät tulevat myös muuttumaan mustiksi ainakin hetkellisesti, kun ei tällä hetkellä anna talous periksi edes maalipurkkiin. Täytyy sitten kesemmällä maalata, mutta kunhan ei ruoste paista niin saattaisin kehdata ilmestyä johonkin kesän saabistikokoontumiseen..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mustakin on väliaikaisratkaisuna ruskeaa parempilefa42 kirjoitti:Koska entisöinti ei ole aikomukseni, vaan käyttökunnostus, ajattelin, että hion, hitsaan ja sitten maalaan nuo kaaret mustiksi tuolta alueelta jossa niissä muutoin olisi ne muovisuojukset päällä, kun moisia en tuohon haluaisi roskaa keräämään.
Näyttää myös siltä, että nuo lukuisat täplät tulevat myös muuttumaan mustiksi ainakin hetkellisesti, kun ei tällä hetkellä anna talous periksi edes maalipurkkiin. Täytyy sitten kesemmällä maalata, mutta kunhan ei ruoste paista niin saattaisin kehdata ilmestyä johonkin kesän saabistikokoontumiseen..

Minullakin on tarkoituksena käyttökunnostaa tuplaysini, ei museoiminen sinällään sytytä, joskaan en omaani enää suolakeleillä kiusaa joten jää puhtaasti kesäkäyttöön

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NYT HARMITTAA!
Ostin auton projektiksi, ja alkaa tuntua että loppuu tekeminen pian kesken, tässä tutkimusten tulosta, jolla voin myös puolustaa asiaa, että autolla olisi todella ajettu tuo 138tkm
-Tuulilasi on alkuperäinen (verotarra vuodelta 1976, 150mk maksettu
), tuulilasi on kirkas, eikä siinä ole samanlaista kulumaa kuin 294tkm ajetussa 99:ssäni jossa on myös orkkis lasi, jonka ikkuna on ajan mittaan ikäänkuin "hiekkapuhallettu"
-Pyöränkotelot ja vetaritunnelit, sekä kaaret (lukuunottamatta oik. takakaarta) ovat ehjät ja hitsaamattomat, nuo jäljet kaarissa ovat kiveniskumaalia.
-takaluukkua ei ole hitsattu, alkuperäistä maalia paistaa joka puolelta, eikä lommoja ole pohjassakaan, helmat kuin uudet.
edit: kaikenpäälle autossa oli uudet jarrulevyt joka nurkassa, palat sentään olivat kuluneet ja takaiskarit paskana, jotain tekemistä. Laitoin myös ronalit alle, jotta näyttää paremmalta vahatun pinnan kanssa.
Eli epäilen suuresti että mittarilukema pitää paikkaansa, auton kunto on tuollainen, koska ainakaan viimeinen omistaja ei ole piitannut kärrystä paskan vertaa.
Ja nyt mua alkaa vituttamaan, koska sain aikaiseksi ainoastaan kaksi uutta reikää takaluukun ja pyöränkotelon väliin, nekin pieniä, eli tekeminen loppuu kesken, kun tuo sisustan uusiminenkin on jo lähestulkoon toteutusta vaille, ja uudet ovetkin tiedossa, prkle. Missä ovat mädät projektit nykyään, myyjä kun vakuutti mulle, että tossa olis paljon työtä että siitä auton saa
Ostin auton projektiksi, ja alkaa tuntua että loppuu tekeminen pian kesken, tässä tutkimusten tulosta, jolla voin myös puolustaa asiaa, että autolla olisi todella ajettu tuo 138tkm
-Tuulilasi on alkuperäinen (verotarra vuodelta 1976, 150mk maksettu

-Pyöränkotelot ja vetaritunnelit, sekä kaaret (lukuunottamatta oik. takakaarta) ovat ehjät ja hitsaamattomat, nuo jäljet kaarissa ovat kiveniskumaalia.
-takaluukkua ei ole hitsattu, alkuperäistä maalia paistaa joka puolelta, eikä lommoja ole pohjassakaan, helmat kuin uudet.
edit: kaikenpäälle autossa oli uudet jarrulevyt joka nurkassa, palat sentään olivat kuluneet ja takaiskarit paskana, jotain tekemistä. Laitoin myös ronalit alle, jotta näyttää paremmalta vahatun pinnan kanssa.
Eli epäilen suuresti että mittarilukema pitää paikkaansa, auton kunto on tuollainen, koska ainakaan viimeinen omistaja ei ole piitannut kärrystä paskan vertaa.
Ja nyt mua alkaa vituttamaan, koska sain aikaiseksi ainoastaan kaksi uutta reikää takaluukun ja pyöränkotelon väliin, nekin pieniä, eli tekeminen loppuu kesken, kun tuo sisustan uusiminenkin on jo lähestulkoon toteutusta vaille, ja uudet ovetkin tiedossa, prkle. Missä ovat mädät projektit nykyään, myyjä kun vakuutti mulle, että tossa olis paljon työtä että siitä auton saa

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
No sepäs harmi, sinua on huijattu, voithan vaatia kaupan purkua tai hyvitystä myntihinnasta em. seikkoihin vedoten
Nuo vanhat tuplaysit ovat yllättävän kovapeltisiä, olisit valinnut uudemman jos kunnon projektia halajat
Jos et halua investoida takaiskareihin niin multa löytyy nuo Gabrielin kaasuiskarit, vähän ajetut, eivät ole vuotaneet ja aikakin painelutestien jälkeen totesin niiden olevan täysin iskussaan vaikka pintaruostetta onkin, ilmaiseksi niitä tyrkyttäisin.

Nuo vanhat tuplaysit ovat yllättävän kovapeltisiä, olisit valinnut uudemman jos kunnon projektia halajat

Jos et halua investoida takaiskareihin niin multa löytyy nuo Gabrielin kaasuiskarit, vähän ajetut, eivät ole vuotaneet ja aikakin painelutestien jälkeen totesin niiden olevan täysin iskussaan vaikka pintaruostetta onkin, ilmaiseksi niitä tyrkyttäisin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Kaikenlaisia kusettajia nykyään kyllä on, paljon parempia ne ketkä kehuu että "on hyvä ja huollettu", niiltä kun saa välillä kunnon korroosiokippoja.
Nuo peltityöt vaan on niin kivoja, että oikein harmittaa moinen, onhan se tosin hienoa että on jotain säilynyt huonosta kohtelusta huolimatta, suurempi työ tulee olemaan nuo korin lommot, jos aion joskus oikaista..
Nuo peltityöt vaan on niin kivoja, että oikein harmittaa moinen, onhan se tosin hienoa että on jotain säilynyt huonosta kohtelusta huolimatta, suurempi työ tulee olemaan nuo korin lommot, jos aion joskus oikaista..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Onhan tuossa kaikkea ei kosmeettista pikkuvikaa sitten kyllä, esimerkiksi liikkeellelähtiessä kytkin ravistaa todella rajusti (mistä johtuu, mitä teen?), sitten vetonivelet pitäisi varmaankin vaihtaa, kun jurnuttaa renkaat vinossa jos reippaammin kaasuttaa.
Mistä tällainen ravistus aiheutuu, mitä pitäisi tutkia ja mitä ostaa?
Mistä tällainen ravistus aiheutuu, mitä pitäisi tutkia ja mitä ostaa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hyvältä näyttää. Ja kun siinä on nyt vielä Ronalitkin alla, niin varmasti on upea.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari