Vapaavirtaussuodatin
Juu pääseehän sitä 350hp vaikka orkkis turbolla, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että se ei ahdistaisi. Kohtuu uuden turbon hajoamisen jälkeen ensimmäiset kysymykset on käytetty ahtopaine, voitelu ja ahdistaako ilmanotto..
Mutta onhan se vaparisuodattimissa niin kuin missä tahansa muussakin virityksissä, jos et osaa niin pysy kaukana niistä. Tuhoa tulee varmasti.
Ja kyllä, on testattu toisella ilmamassamittarilla, joka on ollut käytössä vain normaalifiltterin kanssa, ei eroa omaani jolla ajettu useita vuosia vapaavirtausfiltterin kanssa.
Mutta onhan se vaparisuodattimissa niin kuin missä tahansa muussakin virityksissä, jos et osaa niin pysy kaukana niistä. Tuhoa tulee varmasti.
Ja kyllä, on testattu toisella ilmamassamittarilla, joka on ollut käytössä vain normaalifiltterin kanssa, ei eroa omaani jolla ajettu useita vuosia vapaavirtausfiltterin kanssa.
Aki Peltola #1132
Jännä juttu, kun tämä vv-suodatinkeskustelu pompsahtaa pinnalle joka kevät
. Itse olen käyttänyt kartiofilsua viimeiset pari vuotta, eikä paluuta orkkikseen ole näillä näkymin tiedossa.. varsinkin kun moottorinohjaus vaihtunee lähiaikoina säädettävään malliin, jolloin IMM saa kyytiä. Vakiopeliin en laittas kartiofilsua.

Foxbody turbo
Aksu900 kirjoitti:Juu pääseehän sitä 350hp vaikka orkkis turbolla, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että se ei ahdistaisi. Kohtuu uuden turbon hajoamisen jälkeen ensimmäiset kysymykset on käytetty ahtopaine, voitelu ja ahdistaako ilmanotto..
Mutta onhan se vaparisuodattimissa niin kuin missä tahansa muussakin virityksissä, jos et osaa niin pysy kaukana niistä. Tuhoa tulee varmasti.
Ja kyllä, on testattu toisella ilmamassamittarilla, joka on ollut käytössä vain normaalifiltterin kanssa, ei eroa omaani jolla ajettu useita vuosia vapaavirtausfiltterin kanssa.
Suurin osa kuitenkin tyytyy modifioimaan ilmanottoa niin että viskaa vakio filsun tilalle jonkun vv-paneelin. Tästä ei käsittääkseni ole sitten pienintäkään hyötyä ahdistusmielessä, no joo nbar saattaa eroa tulla painehäviössä, mutta mikään korjaus ahdistukseen se ei tod ole. Kartiolla saadaan ilmeisesti jotain aikaiseksi mutta niiden sijoitus/ ilmansaanti jää monella puolitiehen. Toki jos kompurassa riittää potku ja IC on riittävän suuri niin on yks paskan lati mistä se filsu imee sen iman ja miten kuumaa se on. Itsellä ainakin se menttaliteetti, että jos koen tarpeelliseksi parantaa imupuolta niin tehdään se sitten kunnolla alusta loppuun, koska oikotietä onneen ei tietääkseni ole.
testattu toisella IMMulla? pitikö testi sisällään jotain muuta kuin persdynon?
Kyllä tuo munkin kikotin kulkee (8.8s 100-180 nelosella) ja menee leimalla päästöistä läpi mutta säätöpiirin kannalta tuo IMM signaalin huojuminen ei käsittääkseni ole paras mahdollinen piirre.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Näin on, kalliistakaan palikoista ei ole mitään hyötyä väärässä paikassa ja väärin käytettynä. Ennemmin tosiaan vakiofiltterillä ja modatulla ilmanotolla.Vigge kirjoitti: Suurin osa kuitenkin tyytyy modifioimaan ilmanottoa niin että viskaa vakio filsun tilalle jonkun vv-paneelin. Tästä ei käsittääkseni ole sitten pienintäkään hyötyä ahdistusmielessä, no joo nbar saattaa eroa tulla painehäviössä, mutta mikään korjaus ahdistukseen se ei tod ole. Kartiolla saadaan ilmeisesti jotain aikaiseksi mutta niiden sijoitus/ ilmansaanti jää monella puolitiehen. Toki jos kompurassa riittää potku ja IC on riittävän suuri niin on yks paskan lati mistä se filsu imee sen iman ja miten kuumaa se on. Itsellä ainakin se menttaliteetti, että jos koen tarpeelliseksi parantaa imupuolta niin tehdään se sitten kunnolla alusta loppuun, koska oikotietä onneen ei tietääkseni ole.
Jep.testattu toisella IMMulla? pitikö testi sisällään jotain muuta kuin persdynon?
Aki Peltola #1132
Ja minkä verran vv-suodattimesta on hyötyä tehonlisäyksessä?
Ei taida olla paljoakaan.. Tuleeko sillä vakiokoneeseen jotain 3 hv lisää, jos sitäkään?
Onko tarkempia tietoja?
Mulla on ollut vakiopaperisuodatin (Motonetistä ostetty kylläkin) kiinni aina välillä, ainut ero mitä olen huomannut on ääni. Sekään mikään niin ihmeellinen ole vv-suodattimella. Paperisuodattimesta näkee aika selkeesti minkä verran se pölyyntyy. Pölyä ei juurikaan näy "likasella" puolella, vaan "puhtaalla" sisäpuolella. Ei mun mielestä vakiopareri päästä pölyä sen enempää, kuin vv-suodatinkaan sisäpuolelle. Ei se ilmanottoputkisto näytä olevan yhtään pölyyntyneeltä, vaikka on tullut ajettua aika pölysillä teillä näin keväällä.
Se, että minkä verran sitä öljyä siihen suodattimeen laittaa on vaikeampi juttu. Moni varmaan laittaa varoikselta vähän "enemmän" että puhdistaa hyvin..
Mistä sen muuten huomaa, että MAF on tätä öljyä saanut, eikä mittaa kunnolla?
Ei taida olla paljoakaan.. Tuleeko sillä vakiokoneeseen jotain 3 hv lisää, jos sitäkään?
Onko tarkempia tietoja?
Mulla on ollut vakiopaperisuodatin (Motonetistä ostetty kylläkin) kiinni aina välillä, ainut ero mitä olen huomannut on ääni. Sekään mikään niin ihmeellinen ole vv-suodattimella. Paperisuodattimesta näkee aika selkeesti minkä verran se pölyyntyy. Pölyä ei juurikaan näy "likasella" puolella, vaan "puhtaalla" sisäpuolella. Ei mun mielestä vakiopareri päästä pölyä sen enempää, kuin vv-suodatinkaan sisäpuolelle. Ei se ilmanottoputkisto näytä olevan yhtään pölyyntyneeltä, vaikka on tullut ajettua aika pölysillä teillä näin keväällä.
Se, että minkä verran sitä öljyä siihen suodattimeen laittaa on vaikeampi juttu. Moni varmaan laittaa varoikselta vähän "enemmän" että puhdistaa hyvin..
Mistä sen muuten huomaa, että MAF on tätä öljyä saanut, eikä mittaa kunnolla?
93 2.0t
Tuostapa jotakin tietoa suodatus kyvyistä, vähän on väärällä kielellä mutta eiköhän tuosta pointti löydy.
http://www.mkiv.com/techarticles/filter ... index.html
Hyvin tuhisee tuo vakio suodatinkin kun hiukan avasi koteloa paremmin hengittäväksi.
V-M
http://www.mkiv.com/techarticles/filter ... index.html
Hyvin tuhisee tuo vakio suodatinkin kun hiukan avasi koteloa paremmin hengittäväksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jos omaasi kyselet niin sullahan ei oo koko MAFia, Trionic-5 systeemissä ei moista kapistusta oolegro kirjoitti: Mistä sen muuten huomaa, että MAF on tätä öljyä saanut, eikä mittaa kunnolla?

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Tähän saittiin kannattaa myös paneutua
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Näin on, mutta kiinnostukseni heräsi, kun siitä oli juttua tuossa aikasemmin.93t sport kirjoitti:Jos omaasi kyselet niin sullahan ei oo koko MAFia, Trionic-5 systeemissä ei moista kapistusta oolegro kirjoitti: Mistä sen muuten huomaa, että MAF on tätä öljyä saanut, eikä mittaa kunnolla?
Olen hyvin onnellinen tästä puutteesta..

93 2.0t
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eipä juurikaan, paine putken (järjestelmän tilavuus) vaikuttaa huomattavasti enemmän. Sisään meno putken pituus varsinkin jos saat sillä kylmempää ilmaa sisään ei vaikuta ainakaan huonontavasti.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kalliiksi voi olemattomat lisähevoset tulla joko Maffin muodossa tai vaikkapa vuosien päästä hieman vakavamassa muodossa. Jokainen kuitenkin tehkööt autolleen mitä lystää ja hienoa, jos imuäänien takia riittää tarmoa öljyillä suodatinta kieli keskellä suuta.
Tietyissä tapauksissa hyötyä voi jopa tullakin oikein sijoitetulla kartiosuodattimella yhdessä muiden imupuolen muutosten kanssa mutta ei näillä perusviritetyillä saabeilla. Aika moni muu seikka omassa autossa alkaa ahdistamaan ennen kuin vakio kotelon ja putsarin rajat tulevat vastaan.
Omassa autossa viallinen MAFin toiminta tuli esille check engine valon syttyessä muutamaan otteeseen, kävi liian laihalla.


Omassa autossa viallinen MAFin toiminta tuli esille check engine valon syttyessä muutamaan otteeseen, kävi liian laihalla.
Tässä tuore kuva yhdestä MAFista joka saanut "JR" käsittelyn.
Kuten sanottu filtterin hoidolla on myös merkitystä...

jotain suodostuloksia löytyy täältä
http://www.mkiv.com/techarticles/filter ... index.html
HKS kartion omistajien kannattaa ehkä jättää välistä.
Kuten sanottu filtterin hoidolla on myös merkitystä...
jotain suodostuloksia löytyy täältä
http://www.mkiv.com/techarticles/filter ... index.html
HKS kartion omistajien kannattaa ehkä jättää välistä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mä nakkasin vv-suodattimen linnuille kun se alkoi lepäilemään putsarikotelon pohjalla. Sen jälkeen palasin paperi suodattimeen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mulla oli T5:n öljystä liukkaan vv-suotimen asennuksen kanssa vaikeuksia ja se ei tosiaan meinannut pysyä paikallaan, ennen kuin hiffasin, että suodin pitää painaa ensin kotelon kanteen kiinni, niin sen jälkeen istuu huuletpotkuhousu kirjoitti:mä nakkasin vv-suodattimen linnuille kun se alkoi lepäilemään putsarikotelon pohjalla. Sen jälkeen palasin paperi suodattimeen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11