Aamu alkaa surkeasti :(

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Aamu alkaa surkeasti :(

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No niimpä tietysti, en aamulla päässyt liikkeelle vihreällä, koska se oli pölkkyjen päällä hitsattavana, ajattelin siis lähteä tuolla ontuvalla valkoisella liikkelle, mutta kappas. Ei kannattaisi käyttää työmusiikin lähteenä autoa, tietysti akku oli liian tyhjäksi päässyt, vouvouvou....

ÄRGH! Nyt jouduin liftaamaan japaninrottelolla työmaalle, tää on jo noloa :evil:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tekevälle sattuu! :x Olet ensi kerralla viisaampi! 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joskus käynyt samoin , ja sen muistaa sitten seuraavalla kerralla.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ensimmäisenä tuli mieleen, että mikset ota vihreästä akkua, mutta ilmeisesti ajeletkin yhdellä akulla, vai? Minulla oli reilu vuosi sitten tilanne, että kolmesta Saabista yksikään ei ollut ajokuntoinen ja tätä jatkui kokonaisen viikon :(

Muutaman kerran huonolla akulla on käynyt niin, ettei auto olekaan ollut kovilla pakkasilla lämppärissä tms, ja kyllä ottaa pannuun, kun kiireessä starttaa epätoivoisesti akun tyhjäksi :evil:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Akun vaihto oli mielessä siihen hetkeen asti kun katsoin kelloa, samalla havaitsin, että muitakin täällä liikkuu, 15min oli aikaa, 7km matkaa ja akun vaihtoon menee äkkiä 5-10min.

Ensi kerralla viisaammin sitten.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Voi luoja, kyllä siperia opettaa, kyllä.

Kävelin tuonne grillille syömään ja vielä takaisin maha täynnä, kyllä syö miestä, ihan kuin kaikki tuijottais kun ei ole saabia alla :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Heh heh :D :wink:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Me Saabistit ollaan yleensä niin persoonallisia että meidät huomataan liikenteessä 8) :lol:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ilmeisesti, kaulassani killuu naru, jonka päässä kokoelma saabien avaimia ja hieno nahka/kromi -avaimenperä, ja minä vaan talsin katua nuutuneena, kai se huomiota herättää :)

Tosin eilinen jutusteluhetkeni paikallisen aeron omistajan kanssa virkisti niin, että voi sitä päivän vaikka kävelläkin, jos vaikka bongaisi paremmin, kun kuulee nuo liikenteen äänet..

edit: mutta mikä saabisti se on joka kävelee ja autot ovat puolikuntoisina kotipihassa :oops:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Hyvin alkoi minunkin aamu.. tarkoitus oli lähteä pajalle ajoissa mutta toisin kävi. Vääntäen virta-avaimesta ja *toiJUMPS!* eikä kone pyörähdä yhtään eteenpäin vaikka vaihde päällä yritin työntää.

Tässä vaiheessa jo arvasin, mistä vikaa etsiä ja tulpat irti yksi kerrallaan.. nelosen tulppa irti ja rupeaa kuulumaan lorina.. kiva. Startilla pyöräyttäen ilman tulppia ja jo vain oli puoli konehuonetta märkänä ja kurassa. :|

Kuva

Kuva

Tuon verran tuli vettä pytystä.. :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Otan osaa, näkyy noita murheita olevan näin kauniilla kelillä muillakin :(
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lefa42 kirjoitti:Otan osaa, näkyy noita murheita olevan näin kauniilla kelillä muillakin :(
Jep, ja nyt ongelma on myös tilapäiskorjattu, ainakin viimeiset 5 starttausta on lähdetty suorilla käyntiin ja kaikilla pytyillä vaikka jo viikon ajan se onkin lähtenyt vain kolmella aluksi.

Jokkismiesten vanha konsti, kanelijauhetta maustepussillinen viiteen litraan vettä sekaisin ja mömmöt koneeseen, tuntui toimivan taasen.. myös kupliminen paisuntasäiliössä loppui muutamaan minuuttiin.


Ja on muuten jo kolmas samanlainen tilapäiskorjaus puoleen vuoteen samaisen ongelman tiimoilta, aiemmilla kerroilla vaan ei sentään tullut vettä pyttyy niin paljoa että ei olisi sopinut kone pyörimään. Saas nähdä kuinka pitkään tälläkertaa kestää tuo suomalais-ugrilainen sikapatentti.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Vuoden patenttiainesta :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lefa42 kirjoitti:Vuoden patenttiainesta :)
Tai sit ei, nyt on sit öljyt ja vedet sekasin sekä jäähyjärjestelmässä että kampikammiossa. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Myrkky kirjoitti: Tai sit ei, nyt on sit öljyt ja vedet sekasin sekä jäähyjärjestelmässä että kampikammiossa. :|
Onneksi olkoon, ei ne patentit kauaa yleensä kestä toisaalta parempi kuin se kun vauhdissa vetää pytyn täyteen, nimittäin voip olla kerralla saletti kone eikä pelkkä kansipahvin vaihto enään vaikuta 8)
Vastaa Viestiin