vetoakseli onkelma...
vetoakseli onkelma...
Onkos kenellekkään muulle tullu tämmöstä ongelmaa sisemmän nivelen ja maljan vaihdon jälkeen että vetari ei suostu työntymään tarpeeksi maljan sisään? Missähän vika mahtaa olla kun kaikki osat on prikulleen samanlaisia mitä ennenkin ja kaikki on omilla paikoillaan mutta vetarista on vain hävinnyt mystisesti viikonlopun aikana pari kolme senttiä pituutta?!?!
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17087 Löysinpäs vielä tuon aiheen. Saattaa liipata läheltä.
9000 aero -97, 9000 cde -96
ekana tulis mieleen et sul on eri paria ne vetarit ja maljat...
mut jos kerran olet samat osat laittanut takaisin kun siellä on ollutkin niin sit ei kai mahdollista. ellei sit menny vetarit keskenään sekaisin jos on erikokoset eripuolil jostain syystä...??? ei tästäkään varmaan kovin paljon apua 


saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
oikea ja vasen vetari ainakin eripituisia.
ja onhan sen maljan akselin sisällä oleva jousi ja nappula paikoillaan., kuten tuossa edellä mainitussa linkissä kerrotaan?
oletan että sinulla on iso kuppi ( koska turbo -86), mutta käsijarru edessä. Ei ole täyttä varmuutta , mutta sellainen kuva on muodostunut että noin vm 85--86 turboissa , joissa käsijarru edessä mutta isot kupit on käytetty jotain erikoispituisia väliakseleita. ( väliversio ennenkuin siirtyi käsijarru taakse)
lisäksi kun otat huomioon alla olevan lauseen , niin ehkä pääset jäljille.
88 korjaamokässärissä sanovat jotta uudelle vetoakselille saa asentaa vain uuden väätiön, uuden vääntiön sitävastoin voi asentaa myös vanhalle akselille. ( tiedä sitten mitä uudella tarkoittavat)
kuvassa sen uudenmallisen akselin boorit loppuvat sellaiseen akselin paksunnokseen.
ja onhan sen maljan akselin sisällä oleva jousi ja nappula paikoillaan., kuten tuossa edellä mainitussa linkissä kerrotaan?
oletan että sinulla on iso kuppi ( koska turbo -86), mutta käsijarru edessä. Ei ole täyttä varmuutta , mutta sellainen kuva on muodostunut että noin vm 85--86 turboissa , joissa käsijarru edessä mutta isot kupit on käytetty jotain erikoispituisia väliakseleita. ( väliversio ennenkuin siirtyi käsijarru taakse)
lisäksi kun otat huomioon alla olevan lauseen , niin ehkä pääset jäljille.
88 korjaamokässärissä sanovat jotta uudelle vetoakselille saa asentaa vain uuden väätiön, uuden vääntiön sitävastoin voi asentaa myös vanhalle akselille. ( tiedä sitten mitä uudella tarkoittavat)
kuvassa sen uudenmallisen akselin boorit loppuvat sellaiseen akselin paksunnokseen.
kysymyksiä
siis onks kyse nyt 90 autosta johon astutettu myöhemmin 900 8- venanen turbokone?, onks isot vai pienet sisemmät maljat/ tripodit ?
kuten tunnuksesi antaa ymmärtää
kuten tunnuksesi antaa ymmärtää
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tämä nyt ei vastaa noihin kysymyksiin, mutta isäukon 900i:stä (-87) halkesi vaihdelaatikko (voimansiirtoketjun kiristäjä irtosi, joka murti sekä sen ketjunsuojakopan että öljypohjan), ja tilalle mallailtiin jonkun 99:n laatikkoa, joka saatiin purkaamolta 30€:lla. No tietysti tajuttiin vasta paikalleen laittaessa miksi vetari ei uponnut maljaan (meni se lyömällä, kone uudelleen irti ja maljan vaihto). Ei ollut tuon 99:n lootan laitto mikään peliliike, tais nuo välitykset muutua vähän rajummiksi ja kun tuo roiskukone ei oikein muutenkaan vedä matalilla kierroksilla... Onko noissa välityksissä paljonkin eroa, kun tuolla lootalla "joutuu" ajamaan 80km/h vauhdissa 4:lla ellei halua kirota ylämäissä...