Speed bumps =P
Ajavat asiansa oikeissa paikoissa muuten ovat niin syvältä:) Mutta, mutta, lain ja asetusten puitteissa asiahan on niin, että katsastetulla autolla pitää pystyä ajamaan hidasteen yli sitä nopeutta minkä aluella oleva rajoitus määrää. Jos auto tuosta hajoaa, niin ei muuta kuin korvausta vetämään. Näyttö onkin sitten toinen juttu:)
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Itse olen samaa mieltä, että joissain paikoissa noita kuuluukin olla. Joskus tulee vaan yllätyksenä nuo töyssyt, eikä tuolla madalletulla tonnarilla niihin kovin kovaa kestä paukauttaa, jää muuten helmamuovit ja takapönttö matkalle (siis ei todellakaan voi joihinkin töyssyihin vetää nopeusrajoituksen mukaista vauhtia).
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8097
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ainakin emännyys onnistui katkaisemaan -85 satkusta häntäputken viime syksynä, kun veti ns. "rallia" korokkeeseen. Kyydissä ei ollut kuin kuski. Alusta on vakio, joskin ei ehkä enään nuoruutensa iskussa ("hieman" löystynyt...).Breadfan86 kirjoitti:No onneks satkun vakioalusta on sen verran korkea, että voi vetää viiskyt lasissa korkeaankin töyssyyn (kokeiltu on).
Ja mun mielestä motareilleki tarttis saada noita hidastustöyssyjä, ei sitä koskaan tiedä milloin joku päiväkodista karannut pikkupiltti laukkaa tielle rakentelemaan hiekkalinnoja



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Toimivia ratkaisuja, mutta suunnittelussa mennyt ainakin Espoossa hieman huonoon suuntaan. Oma madallettu 9-3 aero meneen juuri ja juuri noista yli raapimatta. Auto ei saa yhtään niiata muuten kuuluu muovin ja asvaltin yhteislaulua. Eli ylityksessä max 15km/h.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Espoon kaupunki on helvetin inspiraatio
Espoon kaupungin teknisen toimen johtajaa haastateltiin viime keväänä ao. kaupungin ilmaisjakelulehdessä, Länsiväylässä. Espoolaiset kuulemma haluavat töyssyjä ja niiden käyttämistä tullaan edelleen "kehittämään". Aero ei ole mikään lowrider mutta kyllä ykkösellä on parempi mennä molempiin suuntiin. Ja sitten kun se töyssy laitetaan "sopivasti" ylämäkeen, ei maavara salli yhtään niiausta. Pakoputkeen on tullut jo repeämä ja pohjapanssari on ottanut kontaktia, onneksi on alkup. kantattu ja kovaan käyttöön tehty.
Kaupunkiajo Espoon lähiöissä on yksinkertaisesti hirveää. Auton tulee olla automaattivaihteinen kun töyssyjä on paljon ja pitkillä teillä ei halua olla aivan tukkona, ei vekslailua. Auton tulee olla korkealla maavaralla varustettu, että töyssyt tms hidastukset voi ylittää ilman hälyääniä. Renkaiden tulee ehdottomasti olla korkeaprofiiliset, kun tiet ovat täynnä uria ja kulumisvaurioita, että edes jotain säilyy ehjänä kotimatkallakin.
PRKL!
Kaupunkiajo Espoon lähiöissä on yksinkertaisesti hirveää. Auton tulee olla automaattivaihteinen kun töyssyjä on paljon ja pitkillä teillä ei halua olla aivan tukkona, ei vekslailua. Auton tulee olla korkealla maavaralla varustettu, että töyssyt tms hidastukset voi ylittää ilman hälyääniä. Renkaiden tulee ehdottomasti olla korkeaprofiiliset, kun tiet ovat täynnä uria ja kulumisvaurioita, että edes jotain säilyy ehjänä kotimatkallakin.
PRKL!

Tai joku iso poliitikko ja hänen vaimonsa...9000CS... kirjoitti:Turussa ainakin näitä töyssyjä ja betoniporsaita ilmaantui ensialkuun sellaisille kadunpätkille joiden varressa "sattumalta" asui jotain kaupungin suurempia pamppuja

Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Jos oikein käsitin Päivi Lipponen sai aikaan sen että Nervanderinkatu Etu-Töölössä katkaistiin. Ennen sitä pitkin pääsi ajamaan Pohjoiselle Rautatiekadulle, muttei enään.MindW kirjoitti:Tai joku iso poliitikko ja hänen vaimonsa...9000CS... kirjoitti:Turussa ainakin näitä töyssyjä ja betoniporsaita ilmaantui ensialkuun sellaisille kadunpätkille joiden varressa "sattumalta" asui jotain kaupungin suurempia pamppujaPäivi Lipponen kuulemma haki tänne pari töyssyä "päätielle" ettei hänen talonsa edessä ajettaisi "lujaa".
Toisaalta tuosta oli hyötyä myös muille samalla alueella asuville, esim minun porukoilleni...

#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Tuosta kertomastini tapauksesta on jo aikaa. Tuolloin Lipposet asuivat Jollaksentiellä Laajasalon Jollaksessa.MikkoA kirjoitti: Jos oikein käsitin Päivi Lipponen sai aikaan sen että Nervanderinkatu Etu-Töölössä katkaistiin. Ennen sitä pitkin pääsi ajamaan Pohjoiselle Rautatiekadulle, muttei enään.
Toisaalta tuosta oli hyötyä myös muille samalla alueella asuville, esim minun porukoilleni...
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Eli tuota on siis tapahtunut aikaisemminkin!MindW kirjoitti:Tuosta kertomastini tapauksesta on jo aikaa. Tuolloin Lipposet asuivat Jollaksentiellä Laajasalon Jollaksessa.MikkoA kirjoitti: Jos oikein käsitin Päivi Lipponen sai aikaan sen että Nervanderinkatu Etu-Töölössä katkaistiin. Ennen sitä pitkin pääsi ajamaan Pohjoiselle Rautatiekadulle, muttei enään.
Toisaalta tuosta oli hyötyä myös muille samalla alueella asuville, esim minun porukoilleni...

Mutta kuten mainitsin niin ainakin Etu-Töölöläisille tuon Nervanderinkadun katkaiseminen oli ehkä enemmän positiivinen kuin negatiivinen asia.
Toisaalta nykyinen järjestely siirtää läpikulkuliikenteen taas toiseen paikkaan...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17