Speed bumps =P

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Ajavat asiansa oikeissa paikoissa muuten ovat niin syvältä:) Mutta, mutta, lain ja asetusten puitteissa asiahan on niin, että katsastetulla autolla pitää pystyä ajamaan hidasteen yli sitä nopeutta minkä aluella oleva rajoitus määrää. Jos auto tuosta hajoaa, niin ei muuta kuin korvausta vetämään. Näyttö onkin sitten toinen juttu:)
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Itse olen samaa mieltä, että joissain paikoissa noita kuuluukin olla. Joskus tulee vaan yllätyksenä nuo töyssyt, eikä tuolla madalletulla tonnarilla niihin kovin kovaa kestä paukauttaa, jää muuten helmamuovit ja takapönttö matkalle (siis ei todellakaan voi joihinkin töyssyihin vetää nopeusrajoituksen mukaista vauhtia).
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Breadfan86 kirjoitti:No onneks satkun vakioalusta on sen verran korkea, että voi vetää viiskyt lasissa korkeaankin töyssyyn (kokeiltu on).
Ainakin emännyys onnistui katkaisemaan -85 satkusta häntäputken viime syksynä, kun veti ns. "rallia" korokkeeseen. Kyydissä ei ollut kuin kuski. Alusta on vakio, joskin ei ehkä enään nuoruutensa iskussa ("hieman" löystynyt...).

Ja mun mielestä motareilleki tarttis saada noita hidastustöyssyjä, ei sitä koskaan tiedä milloin joku päiväkodista karannut pikkupiltti laukkaa tielle rakentelemaan hiekkalinnoja :roll: :oops: Oikein kunnon holhousvaltio tämä armas kotomaamme, mitä liikenteeseen tulee :evil:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Toimivia ratkaisuja, mutta suunnittelussa mennyt ainakin Espoossa hieman huonoon suuntaan. Oma madallettu 9-3 aero meneen juuri ja juuri noista yli raapimatta. Auto ei saa yhtään niiata muuten kuuluu muovin ja asvaltin yhteislaulua. Eli ylityksessä max 15km/h.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Espoon kaupunki on helvetin inspiraatio

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Espoon kaupungin teknisen toimen johtajaa haastateltiin viime keväänä ao. kaupungin ilmaisjakelulehdessä, Länsiväylässä. Espoolaiset kuulemma haluavat töyssyjä ja niiden käyttämistä tullaan edelleen "kehittämään". Aero ei ole mikään lowrider mutta kyllä ykkösellä on parempi mennä molempiin suuntiin. Ja sitten kun se töyssy laitetaan "sopivasti" ylämäkeen, ei maavara salli yhtään niiausta. Pakoputkeen on tullut jo repeämä ja pohjapanssari on ottanut kontaktia, onneksi on alkup. kantattu ja kovaan käyttöön tehty.

Kaupunkiajo Espoon lähiöissä on yksinkertaisesti hirveää. Auton tulee olla automaattivaihteinen kun töyssyjä on paljon ja pitkillä teillä ei halua olla aivan tukkona, ei vekslailua. Auton tulee olla korkealla maavaralla varustettu, että töyssyt tms hidastukset voi ylittää ilman hälyääniä. Renkaiden tulee ehdottomasti olla korkeaprofiiliset, kun tiet ovat täynnä uria ja kulumisvaurioita, että edes jotain säilyy ehjänä kotimatkallakin.

PRKL! :x
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

9000CS... kirjoitti:Turussa ainakin näitä töyssyjä ja betoniporsaita ilmaantui ensialkuun sellaisille kadunpätkille joiden varressa "sattumalta" asui jotain kaupungin suurempia pamppuja :roll:
Tai joku iso poliitikko ja hänen vaimonsa... :roll: Päivi Lipponen kuulemma haki tänne pari töyssyä "päätielle" ettei hänen talonsa edessä ajettaisi "lujaa".
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

MindW kirjoitti:
9000CS... kirjoitti:Turussa ainakin näitä töyssyjä ja betoniporsaita ilmaantui ensialkuun sellaisille kadunpätkille joiden varressa "sattumalta" asui jotain kaupungin suurempia pamppuja :roll:
Tai joku iso poliitikko ja hänen vaimonsa... :roll: Päivi Lipponen kuulemma haki tänne pari töyssyä "päätielle" ettei hänen talonsa edessä ajettaisi "lujaa".
Jos oikein käsitin Päivi Lipponen sai aikaan sen että Nervanderinkatu Etu-Töölössä katkaistiin. Ennen sitä pitkin pääsi ajamaan Pohjoiselle Rautatiekadulle, muttei enään.

Toisaalta tuosta oli hyötyä myös muille samalla alueella asuville, esim minun porukoilleni... :o
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

MikkoA kirjoitti: Jos oikein käsitin Päivi Lipponen sai aikaan sen että Nervanderinkatu Etu-Töölössä katkaistiin. Ennen sitä pitkin pääsi ajamaan Pohjoiselle Rautatiekadulle, muttei enään.

Toisaalta tuosta oli hyötyä myös muille samalla alueella asuville, esim minun porukoilleni... :o
Tuosta kertomastini tapauksesta on jo aikaa. Tuolloin Lipposet asuivat Jollaksentiellä Laajasalon Jollaksessa.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

MindW kirjoitti:
MikkoA kirjoitti: Jos oikein käsitin Päivi Lipponen sai aikaan sen että Nervanderinkatu Etu-Töölössä katkaistiin. Ennen sitä pitkin pääsi ajamaan Pohjoiselle Rautatiekadulle, muttei enään.

Toisaalta tuosta oli hyötyä myös muille samalla alueella asuville, esim minun porukoilleni... :o
Tuosta kertomastini tapauksesta on jo aikaa. Tuolloin Lipposet asuivat Jollaksentiellä Laajasalon Jollaksessa.
Eli tuota on siis tapahtunut aikaisemminkin! 8O

Mutta kuten mainitsin niin ainakin Etu-Töölöläisille tuon Nervanderinkadun katkaiseminen oli ehkä enemmän positiivinen kuin negatiivinen asia.

Toisaalta nykyinen järjestely siirtää läpikulkuliikenteen taas toiseen paikkaan...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vastaa Viestiin