Tervehdys!
Kysynpä kaverin puolesta täällä, vaikkei auto SAABi olekaan, koskapa tietämystä tuntuu löytyvän.
Mikäpä voisi olla syynä K-Jetrolla varustetun moottorin (ei katalysaattoria) suureen bensankulutukseen, luokkaa kolmannes yli normaalin? Testereiden mukaan auto käy laihalla ja epävakaasti. Ehdotettu on ilmavuotoa imusarjassa. Saako tämä raadilta kannatusta?
t. Jallu
K-Jetronicin bensankulutus
K-Jetronicin bensankulutus
Jari Ala-Ilomäki
Onkos ne peruslähtökohdat eli Tulpat ja ilmanputsari tsekattu/vaihdettu?
Ne, nyt aika paljonkin jossain tapauksissa vaikuttaa.
Kyllähän tuo K-Jetti on aika paha syöppö jos ei säädöissä ole.
Ne, nyt aika paljonkin jossain tapauksissa vaikuttaa.
Kyllähän tuo K-Jetti on aika paha syöppö jos ei säädöissä ole.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Tuo on muuten hyvä katsoa, omassa 900i:ssä oli hajalla toi alipainesäädin ja kun se on rikki niin huomaa seuraavista seikoista:Mertmi kirjoitti:Onko virranjakajan alipainesäädin ehjä? Tuo nostaa kulutusta helposti 20%.
-Bensankulutus korkea.
-Auton tyhjäkäynnillä ollessa, ei vastaa heti kaasuun, vaan hetken aikaa rökeltää ja sitten ottaa kierroksia.
-Autoa saa startata huomattavasti kauemmin.
-Vaikuttaa aika paljon myös kiihtyvyyteen.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*