Pakoputkisto
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Pakoputkisto
Sanooka ny, kuinka paljon on hyötyä tehoihin nähden pakoputken vaihdosta? Yritin etsiä mutta en löytänyt suoranaista vastausta kysymykseeni. Kuinka paljon esim. mun ng900 orkkis pakoputkisto ahdistaa jos siihe ostaa, vaikka Maptunin lastun ja jotain muuta tehon lisäystä? Ku eiks tossakin putkisto ole melkein 2,5 tuumasta. Ja tuleeko peltisarjan vaihtamisesta valuraudan tilalle suurikin ero?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pakoputkisto
Kyllä siitä putkenvaihdosta jotain hyötyä on, koska nuo viriputket on ns. vapaavirtausvaimentimilla, eli kaasut virtaa suoraan pöntön läpi ilman ylimääräisiä mutkia. Lisäks orggis downpipet on yleensä virtauksen kannalta ahdistavia. Virimallilla voit saada pudotettua turbon spoolausta jopa 500 kierrosta alemmas. Näin ainakin isot pojat ovat kertoneetsaabisti900 kirjoitti:Sanooka ny, kuinka paljon on hyötyä tehoihin nähden pakoputken vaihdosta? Yritin etsiä mutta en löytänyt suoranaista vastausta kysymykseeni. Kuinka paljon esim. mun ng900 orkkis pakoputkisto ahdistaa jos siihe ostaa, vaikka Maptunin lastun ja jotain muuta tehon lisäystä? Ku eiks tossakin putkisto ole melkein 2,5 tuumasta. Ja tuleeko peltisarjan vaihtamisesta valuraudan tilalle suurikin ero?

Foxbody turbo
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Itsehän en mitään mistään tiedä, mutta sen tiedän, että se on periaatteessa ihan sama vaikka loppuputki olisi 2" jos alku on suurempi. Se on pääasia, että alkuosa eli ns. "downpipe" ei ahdista. Sen jälkeen pakokaasu on jäähtynyt jo senverran, että ei ahdista vähän pienemmässä putkessa.saabisti900 kirjoitti:Mut onko tolla pakoputken loppupäällä paljoakaan hyötyä? Eiks semmoisen voisi vaikka itse väsätä. Ku tekis mieli tehdä kaksoisulostulo.
Eli jos alku on esim. 2 tai 2,5" niin siitä ei ole kertakaikkiaan mitään hyötyä vaikka (katin) jälkeinen loppuosa olisi 6". Meteliä sillä voi saada aikaan, ei tehoja.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
No nyt se selvis. Ku ite meinsin laittaa mottorin alta taakse 3" ja alku orkkis. Mut taiankin tehä toisin päin turbon kylestä keski pönttöön n.3-3.5" loppu osan kokoa vois kasvattaa sen 0.25".
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Näinhän se teoriassa parhaiten kävisi. JT:n 3" rööri "akkuputken" kanssa on todettu erittäin hyvin hengittäväksi, ulostulo on yhtaikaa näyttävän ja hillityn näköinen ja äänet mahtavat eli nätisti ajettaessa hiljainen mutta kyllä sitä ääntäkin lähtee kun kunnolla kenkii900aero-84 kirjoitti:No nyt se selvis. Ku ite meinsin laittaa mottorin alta taakse 3" ja alku orkkis. Mut taiankin tehä toisin päin turbon kylestä keski pönttöön n.3-3.5" loppu osan kokoa vois kasvattaa sen 0.25".

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Se akku putki on vaan on niin pirun kallis ku tais SP:ellä olla kaks kertaa niin kallis ku 3" putkisto. Aattelin ite kokeilla tehä sitä akku putkee. En oo vaan vielä kyselly mistää liikkeestä löytyykö niin tiukkaa 3" 90asteen kurvia vai pitääkö ite taittaa.Se JT:en 3" putken pää on kyllä aika vaikee kopioida et se on varmaa ostettava. Saakohan siitä ostettua sitä pelkkää loppu päätä? (takapöntön jälkeen alkselin yli ja se puol mertiä)
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
"akkuputki":900S kirjoitti:Kertokaa mullekin joku, että mikä on akkuputki.!?
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m10&id=aad
vs. "tavallinen" JT:n 3" alkuputki:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m23&id=aar
toivottavasti selventi, jälkimmäinen on itse maalattu mustaksi kuumakestomaalilla (rapisi pian pois)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
3" down pipe on tärkeä, viive vähenee ja teho nousee
(tarkista että ahtopaine on sama kuin aikaisemmin)
oma turbon putkisto menee varmaan n 250hv asti, ainakin 9000 malleissa sillä
ainakin 9000 malleissa on moesta muusta automerkistä ja -mallista poiketen putkisto tehtaalta jo läpivirtausvaimentimilla (halk 60mm)
(tarkista että ahtopaine on sama kuin aikaisemmin)
oma turbon putkisto menee varmaan n 250hv asti, ainakin 9000 malleissa sillä
ainakin 9000 malleissa on moesta muusta automerkistä ja -mallista poiketen putkisto tehtaalta jo läpivirtausvaimentimilla (halk 60mm)
Just joo! Onko tossa tavallisessa JT:ssä kumminkin tuo pieni pätkä turbolta vakio 2,5":sta? Jos on, niin eikö se sitten ole huono asia=ahdistaa? Mä olen vähän itsekseni ihmetellyt, että miten ihmeessä tuohon saa ängettyä 3" röörin heti turbolta lähtien. Siis kun akku ottaa kiinni. Ei kai sitä takaluukkuun tarvi laittaa jos ison puken haluaa...qaw kirjoitti:"akkuputki":900S kirjoitti:Kertokaa mullekin joku, että mikä on akkuputki.!?
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m10&id=aad
vs. "tavallinen" JT:n 3" alkuputki:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m23&id=aar
toivottavasti selventi, jälkimmäinen on itse maalattu mustaksi kuumakestomaalilla (rapisi pian pois)
9-5 2,3t Wagon `06 x 2