Pakoputkisto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Sanooka ny, kuinka paljon on hyötyä tehoihin nähden pakoputken vaihdosta? Yritin etsiä mutta en löytänyt suoranaista vastausta kysymykseeni. Kuinka paljon esim. mun ng900 orkkis pakoputkisto ahdistaa jos siihe ostaa, vaikka Maptunin lastun ja jotain muuta tehon lisäystä? Ku eiks tossakin putkisto ole melkein 2,5 tuumasta. Ja tuleeko peltisarjan vaihtamisesta valuraudan tilalle suurikin ero?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla olis myynnissä 900 peltipakosarja jos tarviit .
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

onko tuo pelti satsi siis ng900:seen :?: :?: :?:
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Peltipakosarja on irroitettu 900i vm 88 ja on tehdastekoinen ilman tiivistettä.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

ai se on vaparista
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Pakoputkisto

Viesti Kirjoittaja Japso »

saabisti900 kirjoitti:Sanooka ny, kuinka paljon on hyötyä tehoihin nähden pakoputken vaihdosta? Yritin etsiä mutta en löytänyt suoranaista vastausta kysymykseeni. Kuinka paljon esim. mun ng900 orkkis pakoputkisto ahdistaa jos siihe ostaa, vaikka Maptunin lastun ja jotain muuta tehon lisäystä? Ku eiks tossakin putkisto ole melkein 2,5 tuumasta. Ja tuleeko peltisarjan vaihtamisesta valuraudan tilalle suurikin ero?
Kyllä siitä putkenvaihdosta jotain hyötyä on, koska nuo viriputket on ns. vapaavirtausvaimentimilla, eli kaasut virtaa suoraan pöntön läpi ilman ylimääräisiä mutkia. Lisäks orggis downpipet on yleensä virtauksen kannalta ahdistavia. Virimallilla voit saada pudotettua turbon spoolausta jopa 500 kierrosta alemmas. Näin ainakin isot pojat ovat kertoneet :lol: .
Foxbody turbo
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Mut onko tolla pakoputken loppupäällä paljoakaan hyötyä? Eiks semmoisen voisi vaikka itse väsätä. Ku tekis mieli tehdä kaksoisulostulo.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

saabisti900 kirjoitti:Mut onko tolla pakoputken loppupäällä paljoakaan hyötyä? Eiks semmoisen voisi vaikka itse väsätä. Ku tekis mieli tehdä kaksoisulostulo.
Itsehän en mitään mistään tiedä, mutta sen tiedän, että se on periaatteessa ihan sama vaikka loppuputki olisi 2" jos alku on suurempi. Se on pääasia, että alkuosa eli ns. "downpipe" ei ahdista. Sen jälkeen pakokaasu on jäähtynyt jo senverran, että ei ahdista vähän pienemmässä putkessa.
Eli jos alku on esim. 2 tai 2,5" niin siitä ei ole kertakaikkiaan mitään hyötyä vaikka (katin) jälkeinen loppuosa olisi 6". Meteliä sillä voi saada aikaan, ei tehoja.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No nyt se selvis. Ku ite meinsin laittaa mottorin alta taakse 3" ja alku orkkis. Mut taiankin tehä toisin päin turbon kylestä keski pönttöön n.3-3.5" loppu osan kokoa vois kasvattaa sen 0.25".
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

900aero-84 kirjoitti:No nyt se selvis. Ku ite meinsin laittaa mottorin alta taakse 3" ja alku orkkis. Mut taiankin tehä toisin päin turbon kylestä keski pönttöön n.3-3.5" loppu osan kokoa vois kasvattaa sen 0.25".
Näinhän se teoriassa parhaiten kävisi. JT:n 3" rööri "akkuputken" kanssa on todettu erittäin hyvin hengittäväksi, ulostulo on yhtaikaa näyttävän ja hillityn näköinen ja äänet mahtavat eli nätisti ajettaessa hiljainen mutta kyllä sitä ääntäkin lähtee kun kunnolla kenkii :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Se akku putki on vaan on niin pirun kallis ku tais SP:ellä olla kaks kertaa niin kallis ku 3" putkisto. Aattelin ite kokeilla tehä sitä akku putkee. En oo vaan vielä kyselly mistää liikkeestä löytyykö niin tiukkaa 3" 90asteen kurvia vai pitääkö ite taittaa.Se JT:en 3" putken pää on kyllä aika vaikee kopioida et se on varmaa ostettava. Saakohan siitä ostettua sitä pelkkää loppu päätä? (takapöntön jälkeen alkselin yli ja se puol mertiä)
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kertokaa mullekin joku, että mikä on akkuputki.!?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

900S kirjoitti:Kertokaa mullekin joku, että mikä on akkuputki.!?
"akkuputki":
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m10&id=aad

vs. "tavallinen" JT:n 3" alkuputki:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m23&id=aar

toivottavasti selventi, jälkimmäinen on itse maalattu mustaksi kuumakestomaalilla (rapisi pian pois)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

3" down pipe on tärkeä, viive vähenee ja teho nousee
(tarkista että ahtopaine on sama kuin aikaisemmin)

oma turbon putkisto menee varmaan n 250hv asti, ainakin 9000 malleissa sillä
ainakin 9000 malleissa on moesta muusta automerkistä ja -mallista poiketen putkisto tehtaalta jo läpivirtausvaimentimilla (halk 60mm)
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

qaw kirjoitti:
900S kirjoitti:Kertokaa mullekin joku, että mikä on akkuputki.!?
"akkuputki":
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m10&id=aad

vs. "tavallinen" JT:n 3" alkuputki:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m23&id=aar

toivottavasti selventi, jälkimmäinen on itse maalattu mustaksi kuumakestomaalilla (rapisi pian pois)
Just joo! Onko tossa tavallisessa JT:ssä kumminkin tuo pieni pätkä turbolta vakio 2,5":sta? Jos on, niin eikö se sitten ole huono asia=ahdistaa? Mä olen vähän itsekseni ihmetellyt, että miten ihmeessä tuohon saa ängettyä 3" röörin heti turbolta lähtien. Siis kun akku ottaa kiinni. Ei kai sitä takaluukkuun tarvi laittaa jos ison puken haluaa...
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vastaa Viestiin