Uudempien Saabien sisustan osien sopivuus OG900:een
Uudempien Saabien sisustan osien sopivuus OG900:een
Olisi tarkoitus alkaa laittelemaan ostamani 900 Aeron käytöstä kärsinyttä sisustaa siistimmäksi ja kyselisin uudempien mallien osien yhteensopivuutta ko. autoon.
Akuutein muutoksen kohde on ratti, nykyisen 3-puolaisen pinta on kulunut ja ratti tuntuu tahmealta. Olen katsellut tilalle 9000:n 3-puolaisia ratteja, meneekö vaihto bolt-on-asennuksena, vai joutuuko säätämään enemmänkin? Tulevaisuudessa olisi myös tarkoitus päivittää kulahtaneet plyyshipenkit siistimpiin nahkaisiin. 2- tai 3-ovisen satkun nahkasisustoja on aika heikonlaisesti myynnissä, tonnarien sisustoja tuntuu olevan myynnissä useammin. Onnistuuko etupenkkien "kippisysteemin" siirtäminen nahkapenkkeihin, tai onko mahdollista vaihtaa vain istuintyynyt päälisineen ja jättää penkin runko alkuperäiseksi?
Ennen, kuin alatte tuomitsemaan minua Aeron "tuhoamisesta" haluaisin vielä mainita, että nykyinen sisusta on todella kamala. Tarkoitus on pitää tyyli samana ja vaihtaa osia vain miltei samanlaisiin.
Akuutein muutoksen kohde on ratti, nykyisen 3-puolaisen pinta on kulunut ja ratti tuntuu tahmealta. Olen katsellut tilalle 9000:n 3-puolaisia ratteja, meneekö vaihto bolt-on-asennuksena, vai joutuuko säätämään enemmänkin? Tulevaisuudessa olisi myös tarkoitus päivittää kulahtaneet plyyshipenkit siistimpiin nahkaisiin. 2- tai 3-ovisen satkun nahkasisustoja on aika heikonlaisesti myynnissä, tonnarien sisustoja tuntuu olevan myynnissä useammin. Onnistuuko etupenkkien "kippisysteemin" siirtäminen nahkapenkkeihin, tai onko mahdollista vaihtaa vain istuintyynyt päälisineen ja jättää penkin runko alkuperäiseksi?
Ennen, kuin alatte tuomitsemaan minua Aeron "tuhoamisesta" haluaisin vielä mainita, että nykyinen sisusta on todella kamala. Tarkoitus on pitää tyyli samana ja vaihtaa osia vain miltei samanlaisiin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Minulla oli vm 90 3d turbo satkussa tonnarin etunahkapenkit, pientä sovitusta joutui tekemään ja ei-kippauksen kanssa tuli toimeen, kun veti penkin ihan eteen ja rullasi hiukan selkänojaa, kun taahan tuli joku. 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
niin ja lain mukaan 2- tai 3-ovisissa autoissa pitää olla kippaavat istuimet edessä että takaata pääsee nopeasti hätätilanteessa pois. Ei riitä kyllä penkin eteen liututtaminen ja säätörullasta pyörittely.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Ajattelin kyllä laittaa eteen kippaavat istuimet oli laki mikä tahansa. Kuitenkin puhtaasti käyttöauto kyseessä.tuomas kirjoitti:niin ja lain mukaan 2- tai 3-ovisissa autoissa pitää olla kippaavat istuimet edessä että takaata pääsee nopeasti hätätilanteessa pois. Ei riitä kyllä penkin eteen liututtaminen ja säätörullasta pyörittely.
-tuomas-
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Onkohan tuolla periaatteessa merkitystä? Sen enempää penkkien rakennetta tuntematta ajattelin vaihtaa vain istuintyynyt verhoiluineen ja jättää rungon Aeron alkuperäiseksi.Tri-Lo kirjoitti:Onko kippimekanismi istuinosassa vaiko selkänojassa..? Sekä että?

Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti