Uudempien Saabien sisustan osien sopivuus OG900:een

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Uudempien Saabien sisustan osien sopivuus OG900:een

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Olisi tarkoitus alkaa laittelemaan ostamani 900 Aeron käytöstä kärsinyttä sisustaa siistimmäksi ja kyselisin uudempien mallien osien yhteensopivuutta ko. autoon.
Akuutein muutoksen kohde on ratti, nykyisen 3-puolaisen pinta on kulunut ja ratti tuntuu tahmealta. Olen katsellut tilalle 9000:n 3-puolaisia ratteja, meneekö vaihto bolt-on-asennuksena, vai joutuuko säätämään enemmänkin? Tulevaisuudessa olisi myös tarkoitus päivittää kulahtaneet plyyshipenkit siistimpiin nahkaisiin. 2- tai 3-ovisen satkun nahkasisustoja on aika heikonlaisesti myynnissä, tonnarien sisustoja tuntuu olevan myynnissä useammin. Onnistuuko etupenkkien "kippisysteemin" siirtäminen nahkapenkkeihin, tai onko mahdollista vaihtaa vain istuintyynyt päälisineen ja jättää penkin runko alkuperäiseksi?
Ennen, kuin alatte tuomitsemaan minua Aeron "tuhoamisesta" haluaisin vielä mainita, että nykyinen sisusta on todella kamala. Tarkoitus on pitää tyyli samana ja vaihtaa osia vain miltei samanlaisiin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ratti on lähes bolt-on. Saatat joutua modaaman tööttin kontakteja.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tonnarin ratissa keskiössä kaksi kontaktitappia, satkussa yksi.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ai niin ja tonnarin penkkejä ei ole kukaan vielä modifioinut kippaaviksi, joten helpommalla pääset, jos vaihdat vaan päälliset ja istuintyynyt ristiin. Rungon pitäisi olla hyvin samanlainen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Minulla oli vm 90 3d turbo satkussa tonnarin etunahkapenkit, pientä sovitusta joutui tekemään ja ei-kippauksen kanssa tuli toimeen, kun veti penkin ihan eteen ja rullasi hiukan selkänojaa, kun taahan tuli joku. 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

LR kirjoitti:Tonnarin ratissa keskiössä kaksi kontaktitappia, satkussa yksi.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa ja mitä vaatimuksia asettaa ratin asennuksessa?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tonnarissa on myös maadoitus hoidettu tapin kautta. Eli ostat minkä ratin vain, niin pystyt sen varmasti satkuun soveltamaan. :wink:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ja vinkkinä, satkussa töötin maa menee siis rattiakselia pitkin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Siis pitäisi mennä suht' pienellä virittämisellä? Rattivalikoima taisi juuri laajeta mukavasti. 8)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

niin ja lain mukaan 2- tai 3-ovisissa autoissa pitää olla kippaavat istuimet edessä että takaata pääsee nopeasti hätätilanteessa pois. Ei riitä kyllä penkin eteen liututtaminen ja säätörullasta pyörittely.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

tuomas kirjoitti:niin ja lain mukaan 2- tai 3-ovisissa autoissa pitää olla kippaavat istuimet edessä että takaata pääsee nopeasti hätätilanteessa pois. Ei riitä kyllä penkin eteen liututtaminen ja säätörullasta pyörittely.

-tuomas-
Ajattelin kyllä laittaa eteen kippaavat istuimet oli laki mikä tahansa. Kuitenkin puhtaasti käyttöauto kyseessä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mites noi uudet 93 ja 9-5 mallien ratit ???

Käykö ne enää....

Bagihän niissä on, mutta mutta


9-3 keulamaski käy satkuun pienellä muokkauksella...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ohjausakselin boorit on erilaiset ng900:sta eteenpäin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onko kippimekanismi istuinosassa vaiko selkänojassa..? Sekä että? :?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tri-Lo kirjoitti:Onko kippimekanismi istuinosassa vaiko selkänojassa..? Sekä että? :?
Onkohan tuolla periaatteessa merkitystä? Sen enempää penkkien rakennetta tuntematta ajattelin vaihtaa vain istuintyynyt verhoiluineen ja jättää rungon Aeron alkuperäiseksi. :? Pitää varmaan käydä tutustumassa kaverin mällättyyn tonnariin (jossa olisi sattumoisin juuri oikean värinen nahkasisusta).
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin