sisävalon viiverele...
sisävalon viiverele...
...pitäisi laittaa paikalleen,mutta mihin? Og 900i on ja vuosimallia -90,takapenkin alapuolen olen tutkinut kauttaaltaan eikä löydy oikeaa paikkaa!Kuskin penkin takana on vain pluki johon rele sopii,mutta foorumin haulla selvisi,ettei se ole oikea paikka...sähkölaseihin jotenkin liittyi.Onkohan näin että,nyt on sitten autoni karvalakkien karvalakki-malli.Vinkkejä kaivattaisiin.
Kurkkaappa uudelleen : )
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +viiverele
Eli se taitaa olla piilossa takapenkin alla olevan poikittaispalkin sisällä.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Tarkoitatko koko penkin leveydeltä olevaa palkkia?Mun autossa se palkki on kokonaan avonainen.Takapenkin alta,kuskin puolelta, löytyy se sähkölasien pluki sekä yksijohtoinen pieni liitin,ei muuta...Täytyy aamusta vielä kurkata.Ei sulla sattuis olee kuvaa (piilo)paikasta?900S kirjoitti:Kurkkaappa uudelleen : )
Oman autoni takapenkin alla kuskin puolella on pieni sähkökeskus, jossa on muutama sulakepaikka ja pari relettä (ainakin takalasinlämppärin rele). Siihen penkin alapintaan oli liimattu tarra josta ilmenee sulakkeiden ja releiden paikat ja tuo on muistaakseni nimellä Interior light relay (väärin tais mennä mutta tonne päin
)

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Juurikin se palkki. Mulla se plugi oli tosiaan sen palkin sisällä jemmassa ja suurinpiirtein kuskin kohdalla. Otan piakkoin kuvan kohdasta..ruiskat kirjoitti:Tarkoitatko koko penkin leveydeltä olevaa palkkia?Mun autossa se palkki on kokonaan avonainen.Takapenkin alta,kuskin puolelta, löytyy se sähkölasien pluki sekä yksijohtoinen pieni liitin,ei muuta...Täytyy aamusta vielä kurkata.Ei sulla sattuis olee kuvaa (piilo)paikasta?900S kirjoitti:Kurkkaappa uudelleen : )
edit. tuollaisen kuvan sain aikaan. Keltainen mötti on siis se viiverele ja kanta oli piilossa palkin sisällä.
http://personal.inet.fi/koti/jukka81/rele%203.jpg
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Aika jännältä näyttää....ilmeisesti myöhempiin malleihin kuten omaani (92) on tehty kunnollinen levy sulakkeille ja releille, kun tuossa on näköjään vaan irtonaiset johdonpäät 
Sikäli tuo viiverele on hieno keksintö, kun avainta kääntäessä sammuu valot, mutta voisi myös sammuttaa, kun auton laittaa lukkoon. Ei luulisi sen olevan lähtökohtaisesti vaikeaa, vaatii vaan samanlaisen tiedon kuin saa virtalukoltakin
...tai sitten mulla on jotain vikaa

Sikäli tuo viiverele on hieno keksintö, kun avainta kääntäessä sammuu valot, mutta voisi myös sammuttaa, kun auton laittaa lukkoon. Ei luulisi sen olevan lähtökohtaisesti vaikeaa, vaatii vaan samanlaisen tiedon kuin saa virtalukoltakin

Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mitä häh?!?Muksu kirjoitti: Sikäli tuo viiverele on hieno keksintö, kun avainta kääntäessä sammuu valot, mutta voisi myös sammuttaa, kun auton laittaa lukkoon. Ei luulisi sen olevan lähtökohtaisesti vaikeaa, vaatii vaan samanlaisen tiedon kuin saa virtalukoltakin
Mulla ei kyllä sammu kun avainta kääntää. Auto on myös 92 mallia.
tai sitten se vika on mun autossa.
Eli kun menet autoon sisälle ja vedät oven kiinni niin valohan jää palamaan n.10-15s. (näkee laittaa turvavyön jne) Ja kun käännät virta-avaimen start-asentoon...vai riittiköhän ajovirta, niin valo sammuu ennen varsinaista viiveen vakioajan päättymistä.
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Mulla toimii kans niin, että avatessa ovet jää palamaan joksikin aikaa. Tänä aikana, kun kääntää avaimen virta-asentoon sisävalo sammuu. Homman kruunu itsellä on se, että hälyttimen kauko-ohjaus on kytketty tuohon niin valot syttyy jo silloin ku ovet aukaisee kaukosäädöllä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
No just tätä. Mulla ei kyllä sammu vaikka lähtisi ajamaan. Välillä se haittaa kun pudottaa vaikka kaverin pysäkille ja jatkaa heti matkaa. Sisävalot palaa viiveellä. Ja vaikka käyttää katkaisijaa 0-asennossa niin valot syttyy jos pistää takaisin päälle viiveajan puitteissa.Muksu kirjoitti:Eli kun menet autoon sisälle ja vedät oven kiinni niin valohan jää palamaan n.10-15s. (näkee laittaa turvavyön jne) Ja kun käännät virta-avaimen start-asentoon...vai riittiköhän ajovirta, niin valo sammuu ennen varsinaista viiveen vakioajan päättymistä.
Onkohan mulla joku tarvikeviive? Oliko viive vakiona noissa 92 -malleissa. Vai miten se tunnistaa sen sammumisen, olisikohan siellä joku piuha irti? Täytyykin yrittää tulkita sähkökaaviota (jos siitä mitään ymmärtäis).
Autossa voi olla joku Bilateman tarvikeviive. Tuo Blibteman viive on sellainen varaava, eli on kytketty suoraan valoihin, eikä saa minkäänlaista infoa virtalukolta auton käynnissäolosta. Jos autosi on 92-vuotinen, niin vilkaise sinne takapenkin alapuoliseen sähkökeskukseen, onko sielä rele paikallaan (kuten aiemmin mainitsin)
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Orkkisreleessä viive lakkaa kun virrat kytketään päälle ja viivettä ei ole ollenkaan silloin kun jätät kaverin pois kyydistä. Sytytysvirta on kytkettynä releen käämin maapuolelle kautta niin, että sytytysvirran ollessa kytkettynä käämin molemmat päät saavat akkujännitteen. Rele lakkaa vetämästä oven sulkemisen jälkeen kun virrat kytketään päälle.meverkko kirjoitti:Vai miten se tunnistaa sen sammumisen, olisikohan siellä joku piuha irti? Täytyykin yrittää tulkita sähkökaaviota (jos siitä mitään ymmärtäis).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00