Tuli sitten ostettua 9000 CSE -97 93tkm(kuvia laitettu)...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Tuli sitten ostettua 9000 CSE -97 93tkm(kuvia laitettu)...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Eli tuollainen 9000 CSE -97 (93tkm, autom. ilmastoinnilla, nahkapenkeillä, sähkökattoluukulla ym. varusteilla), hintaa karvan alle 15k, sattuu olemaan Espoon Vaihtoautokartanossa myynnissä. Kyseessä on tuontiauto. Isäukon 900i on tullu lopullisesti tiensä päähän, ja uusi pitäisi saada (tuosta loppuu ajoaika 29.4, joten melko kiirettä pukkaa...).
Isäukko katseli tuota ko. autoa myynti-ilmoituksesta ja soitti ko. liikkeeseen.

Myyjä vakuutti kyllä auton olevan moitteeton...

Onko kenelläkään tällä foorumilla mitään tietoa ko. autosta/tiedättekö jonkun jolla on?
Olisi mukava saada jonkun muunkin kuin myyjän mielipide tuosta vekottimesta, ja kun matkaakin tuonne kertyy melkein "puoli suomea", ei kehtaisi lähteä "tuurittelemaan"...

JOS tuo ei ole "hyvä", mistä löytäisi paremman?
Taloudellinen tilanne puoltaa melko vahvasti anti-saabismia, joten auttakee nyt joku pitämään isäni oikeilla linjoilla!
Niin, ja mitenkä paljon tuommonen vie "lörpöttiä", kaupunkiajoa ei ole tiedossa...
Mielipiteitä, jotain???
Viimeksi muokannut lordofgreed, Ma Touko 09, 2005 20:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Aapuva...Kannattaako 9000 CSE -97 93tkm?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Näyttääpi olevan Jubilee malli. Mulla on muuten samanlainen mutta 2.3 koneella. Kulutus yleensä ajotietokoneen mukaan hieman yli 9l/100km. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Pientä vikaa on ollut abs-jarrujen kanssa muuten ok.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Itselläni ollut nyt 9000CSE 2.0t -98 pari kuukautta ja ei mitään huonoa sanottavaa autosta ole. Jos entinen auto on ollut vanha loppuun ajettu 900 niin CSE:n koeajon jälkeen pitäisi olla myytyä miestä. Ainakin tuolla 2.0t koneella pääsee varmasti reilusti alle 8 litran kulutus lukemiin, jos vain malttaa ajaa edes lähes nopeusrajoitusten mukaan. Ostaisin tuon itse jos en olisi jo kauppoja tehnyt. 8)
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joo, koeajolle vaan ja jos ei kuulu ylim. ääniä eikä varoitusvaloja syty, niin eiköhän se ole siinä.

96 jälkeen tonnariin ei enää kovin suuria muutoksia tullut, lastentaudit poissa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Ostamaan vaan, jo pelkästään kilometrien takia. Itsellä on vm.98 2.0t CS tonttu ja mitään moittimista ei ole ollut. Automaatti kilahti mutta se mistä se johtui ja kuinka yleistä tommoinen vika oli niin todella harvinaista, joten koeajolle vaan...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tuo koeajo on sinänsä pienimuotoinen ongelma... On hieman "tyyris" koeajo, kun joutuu matkustamaan useita satoja kilometriä päästäkseen ajamaan.
Täällä päin suomea on nuo autot senhintaisia että huhhuh... :roll:
Joutuu varmaankin katselemaan tuolta(sieltä?) etelän puolelta useampia vaihtoehtoja ja käydä sitten kerralla ajamassa/ostamassa joku pois.
Itse ainakin toivon, että isäukko kallistuu hyväksi havaitun merkin puoleen...
Minkälaisiin huoltoihin/korjauksiin joutuu varautumaan?
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Käytiin faijan kanssa koeajamassa, ja on todellakin hyvässä iskussa,
vaikkakin se 2,0t ei nyt mikään raketti ole mutta varmasti 900i:tä nopeampi.
Ainoa asia mitä huomattiin oli vasemmassa takalokarissa kiveniskukynällä maalailtu, todennäköisesti avaimella vedetty skraidu. Mutta ei se nyt mikään
hirveen iso ollut. Ehkä puoli cm leveä ja 15 cm pitkä. Auto tuntui todella ryhdikkäältä, on varmasti ajettu vain se 90 jotain tkm. Ja tiedoksi, niin oli hinta silloin vielä vähän päälle 16 tuhatta euroa, eli on ollut pitkään myynnissä, kannattaa tinkiä. Mutta kunnon puolesta sanoisin että aika varma
ostos.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Eipä tuo isäukko mitään "rakettia" etsikään. Tähtäimessä on lähinnä auto, jota ei tarvitsisi jatkuvasti korjailla, ja jolla pääsisi pitkään...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eiköhän noissa aina pientä tekemistä riitä, käytetyissä nimittäin. Mutta pitkälle tuolla pääsee jos pitää kunnossa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Taisi isäukko ottaa nyt tuon saabin itselleen... Vähänhän se on "sika säkissä", mutta onhan tuossa 7vrk perumisaika jos käy kaduttamaan...
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

lordofgreed kirjoitti:jos käy kaduttamaan...
Tuskin käy :D
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

dieselmies kirjoitti:
lordofgreed kirjoitti:jos käy kaduttamaan...
Tuskin käy :D
Toivotaan, että tämä sika on laatutavaraa, ettei tarvitse taas laittaa kinkuksi...
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

9000 viat 90tkm -> 210tkm

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Seurravat viat olen joutunut korjaamaan 120tkm/3.5v aikana huoltojen lisäksi:

-Tyhjäkäynti moottori (vaihtoauto takuu)
-DI-Kasetti
-Apukuskin etupyörän laakeri
-Tuulilasi (olosuhteet?)
-Ohjaustehostin (ei vuotanut,mutta tehostus jäi välillä pois? 80€)
-Iskarit ja jouset
-Takajarrupalat
-Pkoputken keskiosa
-Pakoputken joustoosa
-Kytkin (ei kestänyt Steg 1 ja 3 vääntöjä)
-Viime katsastuksessa määrättiin vaihdettavaksi kallistuksen vakaimen kumit (ei vielä vaihdettu)
-Pakoputken kannatin moottorin takaa
-Eupäästä takemmat kannatin kumit
-Jarrulevyt on loppu edessä, joten ne pitäisi vaihtaa(210tkm)

Auto on ollut viritettynä yli 50tkm ja mitään suurempia ongelmia ei ole ollut. Aina on lähtenyt käymään, myös 35 asteen pakkasilla ilman ohkolämitintä (työreissut). Aina on päässyt paikasta A paikkaan B ja vielä keskimääräistä mukavammin.

Seuraavat remontitn kohteet ovat jarrulevyt eteen ja kytkimen pääsylintteri.

Tekniikka kestää virittämättä ainakin 500tkm huollettuna(kansipahvin vaihto ehkä välissä) ja ainakin omalla kohdalla ajan todennäköisesti ainakin 300tkm asti samanlaisella kulkineella, tosin viritettynä (jos ei autokuume iske kovin pahasti).

Jos auton kilometrit pitävät paikkaansa, niin hyvin huollettuna edessä on paljon huolettomia kilometrejä.

PS. 9000:sen osat ovat "jonkin" verran kallimpia kuin 900:sen
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

huollot

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Heittäydytään nyt täysin kädettömäksi...
Mitenkäs nuo huollot? Onko isompia (huolto-ohjelman mukaisia) huoltoja odotettavissa? Mitenkäs tuon DI-kasetin käyttöikä yleensä? Kannattaako hommata varalle, ja minkä hintaisia nuo on? :roll:
Korin kestävyys/ruostesuojaus?
Muita need-to-know hommia?
EDIT:
Oma kokemus tuon ikäluokan vehkeistä on lähinnä "joskus liikennevaloissa nähnyt". Meinaan, kun on kuitenkin noin vähän ajettu auto, kannattaa varmaankin käyttää "merkkihuolloissa". Asiantuntemus painottuu toistaiseksi enemmän rauta- kuin sähköpuolelle, joten ei huvita ruveta särkemään...
Ajoa tuskin kertyy vuodessa kolmeakymmentäkään tuhatta...
Viimeksi muokannut lordofgreed, Ti Huhti 26, 2005 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: huollot

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

lordofgreed kirjoitti:Heittäydytään nyt täysin kädettömäksi...
Mitenkäs nuo huollot? Onko isompia (huolto-ohjelman mukaisia) huoltoja odotettavissa? Mitenkäs tuon DI-kasetin käyttöikä yleensä? Kannattaako hommata varalle, ja minkä hintaisia nuo on? :roll:
Muita need-to-know hommia?
DI-yksikkö n.200€
Etupyörän laakeri SKF n .100-130€
110 tkm holto on aika tyyris merkkiliikkeessä teetettynä, koska siihen sisältyy apulaite hihnan vahto (Osat yli 100€). Muutenkin tonnarin huolto on aika kallista, jos joutuu merkkiliikkeessä teettämään (onneksi Jyväskylässä on Pro-CarService).

Omassa tonnarissa DI-kasetti oikutteli 100tkm jälkeen ja siitä lähtien on ollut uusi kasetti pelissä (yli 100tkm(3 vuotta).Punainen kasetti yleensä varoittelee, joten ei välttämättä tarvitse varaosaa takakonttiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin