Tuli sitten ostettua 9000 CSE -97 93tkm(kuvia laitettu)...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tuli sitten ostettua 9000 CSE -97 93tkm(kuvia laitettu)...
Eli tuollainen 9000 CSE -97 (93tkm, autom. ilmastoinnilla, nahkapenkeillä, sähkökattoluukulla ym. varusteilla), hintaa karvan alle 15k, sattuu olemaan Espoon Vaihtoautokartanossa myynnissä. Kyseessä on tuontiauto. Isäukon 900i on tullu lopullisesti tiensä päähän, ja uusi pitäisi saada (tuosta loppuu ajoaika 29.4, joten melko kiirettä pukkaa...).
Isäukko katseli tuota ko. autoa myynti-ilmoituksesta ja soitti ko. liikkeeseen.
Myyjä vakuutti kyllä auton olevan moitteeton...
Onko kenelläkään tällä foorumilla mitään tietoa ko. autosta/tiedättekö jonkun jolla on?
Olisi mukava saada jonkun muunkin kuin myyjän mielipide tuosta vekottimesta, ja kun matkaakin tuonne kertyy melkein "puoli suomea", ei kehtaisi lähteä "tuurittelemaan"...
JOS tuo ei ole "hyvä", mistä löytäisi paremman?
Taloudellinen tilanne puoltaa melko vahvasti anti-saabismia, joten auttakee nyt joku pitämään isäni oikeilla linjoilla!
Niin, ja mitenkä paljon tuommonen vie "lörpöttiä", kaupunkiajoa ei ole tiedossa...
Mielipiteitä, jotain???
Isäukko katseli tuota ko. autoa myynti-ilmoituksesta ja soitti ko. liikkeeseen.
Myyjä vakuutti kyllä auton olevan moitteeton...
Onko kenelläkään tällä foorumilla mitään tietoa ko. autosta/tiedättekö jonkun jolla on?
Olisi mukava saada jonkun muunkin kuin myyjän mielipide tuosta vekottimesta, ja kun matkaakin tuonne kertyy melkein "puoli suomea", ei kehtaisi lähteä "tuurittelemaan"...
JOS tuo ei ole "hyvä", mistä löytäisi paremman?
Taloudellinen tilanne puoltaa melko vahvasti anti-saabismia, joten auttakee nyt joku pitämään isäni oikeilla linjoilla!
Niin, ja mitenkä paljon tuommonen vie "lörpöttiä", kaupunkiajoa ei ole tiedossa...
Mielipiteitä, jotain???
Viimeksi muokannut lordofgreed, Ma Touko 09, 2005 20:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Aapuva...Kannattaako 9000 CSE -97 93tkm?
Näyttääpi olevan Jubilee malli. Mulla on muuten samanlainen mutta 2.3 koneella. Kulutus yleensä ajotietokoneen mukaan hieman yli 9l/100km. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Pientä vikaa on ollut abs-jarrujen kanssa muuten ok.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Itselläni ollut nyt 9000CSE 2.0t -98 pari kuukautta ja ei mitään huonoa sanottavaa autosta ole. Jos entinen auto on ollut vanha loppuun ajettu 900 niin CSE:n koeajon jälkeen pitäisi olla myytyä miestä. Ainakin tuolla 2.0t koneella pääsee varmasti reilusti alle 8 litran kulutus lukemiin, jos vain malttaa ajaa edes lähes nopeusrajoitusten mukaan. Ostaisin tuon itse jos en olisi jo kauppoja tehnyt. 

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
...
Tuo koeajo on sinänsä pienimuotoinen ongelma... On hieman "tyyris" koeajo, kun joutuu matkustamaan useita satoja kilometriä päästäkseen ajamaan.
Täällä päin suomea on nuo autot senhintaisia että huhhuh...
Joutuu varmaankin katselemaan tuolta(sieltä?) etelän puolelta useampia vaihtoehtoja ja käydä sitten kerralla ajamassa/ostamassa joku pois.
Itse ainakin toivon, että isäukko kallistuu hyväksi havaitun merkin puoleen...
Minkälaisiin huoltoihin/korjauksiin joutuu varautumaan?
Täällä päin suomea on nuo autot senhintaisia että huhhuh...

Joutuu varmaankin katselemaan tuolta(sieltä?) etelän puolelta useampia vaihtoehtoja ja käydä sitten kerralla ajamassa/ostamassa joku pois.
Itse ainakin toivon, että isäukko kallistuu hyväksi havaitun merkin puoleen...
Minkälaisiin huoltoihin/korjauksiin joutuu varautumaan?
Käytiin faijan kanssa koeajamassa, ja on todellakin hyvässä iskussa,
vaikkakin se 2,0t ei nyt mikään raketti ole mutta varmasti 900i:tä nopeampi.
Ainoa asia mitä huomattiin oli vasemmassa takalokarissa kiveniskukynällä maalailtu, todennäköisesti avaimella vedetty skraidu. Mutta ei se nyt mikään
hirveen iso ollut. Ehkä puoli cm leveä ja 15 cm pitkä. Auto tuntui todella ryhdikkäältä, on varmasti ajettu vain se 90 jotain tkm. Ja tiedoksi, niin oli hinta silloin vielä vähän päälle 16 tuhatta euroa, eli on ollut pitkään myynnissä, kannattaa tinkiä. Mutta kunnon puolesta sanoisin että aika varma
ostos.
vaikkakin se 2,0t ei nyt mikään raketti ole mutta varmasti 900i:tä nopeampi.
Ainoa asia mitä huomattiin oli vasemmassa takalokarissa kiveniskukynällä maalailtu, todennäköisesti avaimella vedetty skraidu. Mutta ei se nyt mikään
hirveen iso ollut. Ehkä puoli cm leveä ja 15 cm pitkä. Auto tuntui todella ryhdikkäältä, on varmasti ajettu vain se 90 jotain tkm. Ja tiedoksi, niin oli hinta silloin vielä vähän päälle 16 tuhatta euroa, eli on ollut pitkään myynnissä, kannattaa tinkiä. Mutta kunnon puolesta sanoisin että aika varma
ostos.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
...
Eipä tuo isäukko mitään "rakettia" etsikään. Tähtäimessä on lähinnä auto, jota ei tarvitsisi jatkuvasti korjailla, ja jolla pääsisi pitkään...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
9000 viat 90tkm -> 210tkm
Seurravat viat olen joutunut korjaamaan 120tkm/3.5v aikana huoltojen lisäksi:
-Tyhjäkäynti moottori (vaihtoauto takuu)
-DI-Kasetti
-Apukuskin etupyörän laakeri
-Tuulilasi (olosuhteet?)
-Ohjaustehostin (ei vuotanut,mutta tehostus jäi välillä pois? 80€)
-Iskarit ja jouset
-Takajarrupalat
-Pkoputken keskiosa
-Pakoputken joustoosa
-Kytkin (ei kestänyt Steg 1 ja 3 vääntöjä)
-Viime katsastuksessa määrättiin vaihdettavaksi kallistuksen vakaimen kumit (ei vielä vaihdettu)
-Pakoputken kannatin moottorin takaa
-Eupäästä takemmat kannatin kumit
-Jarrulevyt on loppu edessä, joten ne pitäisi vaihtaa(210tkm)
Auto on ollut viritettynä yli 50tkm ja mitään suurempia ongelmia ei ole ollut. Aina on lähtenyt käymään, myös 35 asteen pakkasilla ilman ohkolämitintä (työreissut). Aina on päässyt paikasta A paikkaan B ja vielä keskimääräistä mukavammin.
Seuraavat remontitn kohteet ovat jarrulevyt eteen ja kytkimen pääsylintteri.
Tekniikka kestää virittämättä ainakin 500tkm huollettuna(kansipahvin vaihto ehkä välissä) ja ainakin omalla kohdalla ajan todennäköisesti ainakin 300tkm asti samanlaisella kulkineella, tosin viritettynä (jos ei autokuume iske kovin pahasti).
Jos auton kilometrit pitävät paikkaansa, niin hyvin huollettuna edessä on paljon huolettomia kilometrejä.
PS. 9000:sen osat ovat "jonkin" verran kallimpia kuin 900:sen
-Tyhjäkäynti moottori (vaihtoauto takuu)
-DI-Kasetti
-Apukuskin etupyörän laakeri
-Tuulilasi (olosuhteet?)
-Ohjaustehostin (ei vuotanut,mutta tehostus jäi välillä pois? 80€)
-Iskarit ja jouset
-Takajarrupalat
-Pkoputken keskiosa
-Pakoputken joustoosa
-Kytkin (ei kestänyt Steg 1 ja 3 vääntöjä)
-Viime katsastuksessa määrättiin vaihdettavaksi kallistuksen vakaimen kumit (ei vielä vaihdettu)
-Pakoputken kannatin moottorin takaa
-Eupäästä takemmat kannatin kumit
-Jarrulevyt on loppu edessä, joten ne pitäisi vaihtaa(210tkm)
Auto on ollut viritettynä yli 50tkm ja mitään suurempia ongelmia ei ole ollut. Aina on lähtenyt käymään, myös 35 asteen pakkasilla ilman ohkolämitintä (työreissut). Aina on päässyt paikasta A paikkaan B ja vielä keskimääräistä mukavammin.
Seuraavat remontitn kohteet ovat jarrulevyt eteen ja kytkimen pääsylintteri.
Tekniikka kestää virittämättä ainakin 500tkm huollettuna(kansipahvin vaihto ehkä välissä) ja ainakin omalla kohdalla ajan todennäköisesti ainakin 300tkm asti samanlaisella kulkineella, tosin viritettynä (jos ei autokuume iske kovin pahasti).
Jos auton kilometrit pitävät paikkaansa, niin hyvin huollettuna edessä on paljon huolettomia kilometrejä.
PS. 9000:sen osat ovat "jonkin" verran kallimpia kuin 900:sen
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
huollot
Heittäydytään nyt täysin kädettömäksi...
Mitenkäs nuo huollot? Onko isompia (huolto-ohjelman mukaisia) huoltoja odotettavissa? Mitenkäs tuon DI-kasetin käyttöikä yleensä? Kannattaako hommata varalle, ja minkä hintaisia nuo on?
Korin kestävyys/ruostesuojaus?
Muita need-to-know hommia?
EDIT:
Oma kokemus tuon ikäluokan vehkeistä on lähinnä "joskus liikennevaloissa nähnyt". Meinaan, kun on kuitenkin noin vähän ajettu auto, kannattaa varmaankin käyttää "merkkihuolloissa". Asiantuntemus painottuu toistaiseksi enemmän rauta- kuin sähköpuolelle, joten ei huvita ruveta särkemään...
Ajoa tuskin kertyy vuodessa kolmeakymmentäkään tuhatta...
Mitenkäs nuo huollot? Onko isompia (huolto-ohjelman mukaisia) huoltoja odotettavissa? Mitenkäs tuon DI-kasetin käyttöikä yleensä? Kannattaako hommata varalle, ja minkä hintaisia nuo on?

Korin kestävyys/ruostesuojaus?
Muita need-to-know hommia?
EDIT:
Oma kokemus tuon ikäluokan vehkeistä on lähinnä "joskus liikennevaloissa nähnyt". Meinaan, kun on kuitenkin noin vähän ajettu auto, kannattaa varmaankin käyttää "merkkihuolloissa". Asiantuntemus painottuu toistaiseksi enemmän rauta- kuin sähköpuolelle, joten ei huvita ruveta särkemään...
Ajoa tuskin kertyy vuodessa kolmeakymmentäkään tuhatta...
Viimeksi muokannut lordofgreed, Ti Huhti 26, 2005 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: huollot
DI-yksikkö n.200€lordofgreed kirjoitti:Heittäydytään nyt täysin kädettömäksi...
Mitenkäs nuo huollot? Onko isompia (huolto-ohjelman mukaisia) huoltoja odotettavissa? Mitenkäs tuon DI-kasetin käyttöikä yleensä? Kannattaako hommata varalle, ja minkä hintaisia nuo on?
Muita need-to-know hommia?
Etupyörän laakeri SKF n .100-130€
110 tkm holto on aika tyyris merkkiliikkeessä teetettynä, koska siihen sisältyy apulaite hihnan vahto (Osat yli 100€). Muutenkin tonnarin huolto on aika kallista, jos joutuu merkkiliikkeessä teettämään (onneksi Jyväskylässä on Pro-CarService).
Omassa tonnarissa DI-kasetti oikutteli 100tkm jälkeen ja siitä lähtien on ollut uusi kasetti pelissä (yli 100tkm(3 vuotta).Punainen kasetti yleensä varoittelee, joten ei välttämättä tarvitse varaosaa takakonttiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx