Neuvoja moottorin irroitukseen (99 b-kone)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Neuvoja moottorin irroitukseen (99 b-kone)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eli tästä kohta katoan taas kotiinpäin työmaan aurinkoisen pöydän äärestä, suunnittelen moottorin ja vaihdelaatikon nostoa, koneessa ei ole enää mitään letkuja, apulaitteita sun muita kiinni, muuta kuin tietty vaihdekeppi ja siirtomekanismit.

Nopeat ohjeet irroitukseen, mitä irti mistä (kiinnityskohdat auki tietty), tarkoitus käyttää kolmijalkaa + vinssiä nostoon ja sitten tönätä auto pois alta ja kone kärryyn, ehdotuksia, parannuksia? paljonko yhdistelmä painaa, että tiedän tsekata vinssin kestävyyden?

Ei ole tullut tähän mennessä irroiteltua kuin hondien ja seattien koneita.. ja nehän eivät mitään paina :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ouch, järeä paketti, pitänee pyytää kaveri avuksi :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Neuvoja moottorin irroitukseen (99 b-kone)

Viesti Kirjoittaja Ronska »

lefa42 kirjoitti:Nopeat ohjeet irroitukseen, mitä irti mistä (kiinnityskohdat auki tietty
Vetarit vaihdelaatikon päästä irti,
nopeusmittarin vaijeri, vaihteensiirtotanko irti,
lohkiksen johto (jos on).
Nopeusmittarin vaijerin saa kätevästi irti vaihdelaatikosta ryömimällä auton alle :D
Lohkiksenkin kaiketi sai alakautta helposti.

Bensaletkut olet varmaankin jo irrottanut, kuin myös sähkötkin?
Tietysti moottorin kannakkeet, mitkä mainitsitkin jo...

Unohdinkohan jotain :?:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Täytynee yrittää, kyllä sen nostaessa huomaa, jos jostain vielä kanittaa kiinni, täytyy vaan toivoa että se kolmijalka ei uppoa maahan moottorin painosta (auto on sora/savipihalla) :o
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Neuvoja moottorin irroitukseen (99 b-kone)

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Ronska kirjoitti:Unohdinkohan jotain :?:
Vaihteensiirrin ainakin jäi uupumaan.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Neuvoja moottorin irroitukseen (99 b-kone)

Viesti Kirjoittaja Ronska »

hewidero kirjoitti:
Ronska kirjoitti:Unohdinkohan jotain :?:
Vaihteensiirrin ainakin jäi uupumaan.
Eipäs :D
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

JuupasEipäs :)

Kannattakohan ottaa ennen romuautoa talteen rälläköitsemällä paloja koripelleistä, esim. takakaaret on hyvät ja jokunen muukin paikkapala kelpaisi kyllä varastoon, onko kenelläkään tarvetta?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin