
Kalvot vai laaseri tummennus?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
Kalvot vai laaseri tummennus?

Viimeksi muokannut teamjakari, Su Syys 16, 2007 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Mulla ei oo viel kokemusta kummastakaan...mut tottakai kalvot on helpommat ja yksinkertasemmat..mut toisaalta taas laittomat etuovissa.....
Tuosta laserista oli jossaa puhetta...taisinko jopa ite puhuu...en tiiä oliko se just laser vai oliko se johonkin elektrolyysiin perustuva..musta kuitenkin on toinenkin tapa tummentaa laseja..mut minkä hintaista kerta se on pysynyt tosi "salassa" ettei siitä monikaan tiiä.....ja jos joku on kuullu noista niin kuka niitä sitten tekee.....mulle jääny vaan huhu oäähän että sellasta olis mahdollinen tehä
Tuosta laserista oli jossaa puhetta...taisinko jopa ite puhuu...en tiiä oliko se just laser vai oliko se johonkin elektrolyysiin perustuva..musta kuitenkin on toinenkin tapa tummentaa laseja..mut minkä hintaista kerta se on pysynyt tosi "salassa" ettei siitä monikaan tiiä.....ja jos joku on kuullu noista niin kuka niitä sitten tekee.....mulle jääny vaan huhu oäähän että sellasta olis mahdollinen tehä
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Voisiko kyse olla polttotummennetuista? Pääkaupunkiseudulla joku paikka ainakin on kuuleman mukaan noita tehnyt (miksei tiesti muuallakin päin, mutta tuntuu ettei näistä puhuta).
Eräs poliisi mulle joskus aikanaan vihjas vaan että jos haluan pitää etulaseissakin tummemmat sävyt niin poltattamalla ne onnstuisi (samalla repi kalvoa pois etulasista). Tiedä sitten onko tuossa laillisuudessa mitään perää...
Eräs kaveri tummensi vuonna 1994 lasit polttotummentamalla, silloin se oli vielä laillista (ja lasit ovat lailliset vieläkin) mutta tietääkseni ei ole laillista enää, korjatkaa jos olen väärässä.
Erityisluvilla kait saa eteen myös tummemmat lasit, ja jos on autoon tyyppihyväksytty tummat lasit myös eteen ni onnistunee (esim mersuissa joissa on panssari/tummennetut lasit, on lailliset).
Eräs poliisi mulle joskus aikanaan vihjas vaan että jos haluan pitää etulaseissakin tummemmat sävyt niin poltattamalla ne onnstuisi (samalla repi kalvoa pois etulasista). Tiedä sitten onko tuossa laillisuudessa mitään perää...
Eräs kaveri tummensi vuonna 1994 lasit polttotummentamalla, silloin se oli vielä laillista (ja lasit ovat lailliset vieläkin) mutta tietääkseni ei ole laillista enää, korjatkaa jos olen väärässä.
Erityisluvilla kait saa eteen myös tummemmat lasit, ja jos on autoon tyyppihyväksytty tummat lasit myös eteen ni onnistunee (esim mersuissa joissa on panssari/tummennetut lasit, on lailliset).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Kalvot voi yrittää laittaa itse, mutta jos ei ole mitään kokemusta asiasta, suosittelen kalvottamaan jossain liikkeessä. On meinaan todella typerän näköistä, kun muuten hieno auto on pilattu kuplivilla/ryppyisillä kalvoilla.
Muutamien kesäautojen tummennuksien kokemuksella pientä tietoa asiasta. Jos lasit saa kokonaan irti autosta, niin sen jälkeen ei ongelmia tummentaa itse. Leikkaa sopivan kokoiset palaset, kunnon pesu laseille ja saippuaveden levitys. Sitten kalvosta liimapinta esiin ja lastalla varovasti kalvoa asentelemaan. Jos on kovin kaarevia laseja, niin lämpöpuhallin olis ok olla, muuten jää melko helposti ryppyjä.
Ainakin 9-3:n takalasi on aika hemmetin vaikea tummentaa yhdestä palasta, joten omat lasit tummennutin suosiolla liikkeessä. Maksaahan se, mutta tulee ainakin siistiä jälkeä... Etulasit ajattelin tummentaa jollain tosi haaleella itse kun ne täytyy kuitenkin leimalla viimeistään repiä veke
Muutamien kesäautojen tummennuksien kokemuksella pientä tietoa asiasta. Jos lasit saa kokonaan irti autosta, niin sen jälkeen ei ongelmia tummentaa itse. Leikkaa sopivan kokoiset palaset, kunnon pesu laseille ja saippuaveden levitys. Sitten kalvosta liimapinta esiin ja lastalla varovasti kalvoa asentelemaan. Jos on kovin kaarevia laseja, niin lämpöpuhallin olis ok olla, muuten jää melko helposti ryppyjä.
Ainakin 9-3:n takalasi on aika hemmetin vaikea tummentaa yhdestä palasta, joten omat lasit tummennutin suosiolla liikkeessä. Maksaahan se, mutta tulee ainakin siistiä jälkeä... Etulasit ajattelin tummentaa jollain tosi haaleella itse kun ne täytyy kuitenkin leimalla viimeistään repiä veke

Saab 9³
Ikkunat auki katsastukseen.Happo kirjoitti:Kalvot voi yrittää laittaa itse, mutta jos ei ole mitään kokemusta asiasta, suosittelen kalvottamaan jossain liikkeessä. On meinaan todella typerän näköistä, kun muuten hieno auto on pilattu kuplivilla/ryppyisillä kalvoilla.
Muutamien kesäautojen tummennuksien kokemuksella pientä tietoa asiasta. Jos lasit saa kokonaan irti autosta, niin sen jälkeen ei ongelmia tummentaa itse. Leikkaa sopivan kokoiset palaset, kunnon pesu laseille ja saippuaveden levitys. Sitten kalvosta liimapinta esiin ja lastalla varovasti kalvoa asentelemaan. Jos on kovin kaarevia laseja, niin lämpöpuhallin olis ok olla, muuten jää melko helposti ryppyjä.
Ainakin 9-3:n takalasi on aika hemmetin vaikea tummentaa yhdestä palasta, joten omat lasit tummennutin suosiolla liikkeessä. Maksaahan se, mutta tulee ainakin siistiä jälkeä... Etulasit ajattelin tummentaa jollain tosi haaleella itse kun ne täytyy kuitenkin leimalla viimeistään repiä veke

Isoveljellä on kyllä ollut vaaleat kalvot yli vuoden jo ja poliisit pysäytellyt monesti eikä ole sanonu mitään,myös katsastuksesta läpi ikkunat ylhäällä.

Katsastus on talvella, joten vois inssi vähän ihmetellä kun ois ikkunat auki ... "Tässä fiilistelen ja kesää odottelen"Suppari kirjoitti:
Ikkunat auki katsastukseen.![]()
Isoveljellä on kyllä ollut vaaleat kalvot yli vuoden jo ja poliisit pysäytellyt monesti eikä ole sanonu mitään,myös katsastuksesta läpi ikkunat ylhäällä.


Saab 9³
Tähän kohtaan huomauttaisin, että älkää missään nimessä tollasia hommatkojykä66 kirjoitti:jos en väärin muista,niin noita kalvoja saa auton tyyppikohtaiseksi leikattuina,eli senkun vain asentaa valmiit(100% sopivat),en kylläkään muista firman nimeä joka noita myi

Tuolla keskustelua aiheeseen liittyen.
http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1110452214
Saab 9³
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Etulasien tummennus on laillista kunhan sitä ei tehdä kalvolla ja valon läpäisy on muistaakseni yli 75%. Kaikki kalvot on kuitenkin kiellettyjä. Tuurista riippuu miten pitkään voi ajella etulasit tummennettuna. Eniten vaikuttaa liikkuuko paljon kaupungissa ja onko auto ulkoisesti huomiota herättävä. Itse katsastin oman autoni tummilla kalvoilla jotka ovat lisäksi pienellä peiliefektillä. Suosittelen kuitenkin tummennusta ainakin ilmastoimattomaan autoon, viilentää autoa huomattavasti auringonpaisteella. Hyvin asennetut kalvot mielestäni parantavat kokonaisuudessaan ajoturvallisuutta ennen kuin huonontavat. Lisäksi on mukava kun autoon ei nää hyvin sisälle.
Olen itse valtuutettu Sun Gard- tummennuskalvojen asentaja ja Clubilaisille voisi olla luvassa hyvät alennukset...
Tummennuspaikkakuntana on kuitenkin vain Pori tai oma hallini Kokemäellä.
Olen itse valtuutettu Sun Gard- tummennuskalvojen asentaja ja Clubilaisille voisi olla luvassa hyvät alennukset...

-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
jos joku ei tiedä ni laaserilla poltetaan lasit tummiksi... tai tissarin mika kertoi sen olevan laser tummennus.. minkälaista hintaa kalvoilla on jos ne asennuttaa?
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi











Viimeksi muokannut teamjakari, Su Syys 16, 2007 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)