Kalvot vai laaseri tummennus?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
teamjakari
"Ruisku"

Kalvot vai laaseri tummennus?

Viesti Kirjoittaja teamjakari »

:arrow:
Viimeksi muokannut teamjakari, Su Syys 16, 2007 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
Lobo_Earthworm
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

mikä ihmeen laser tummennus???????
Koskaan kuullutkaan... siis autohommissa...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Cassu
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Mulla ei oo viel kokemusta kummastakaan...mut tottakai kalvot on helpommat ja yksinkertasemmat..mut toisaalta taas laittomat etuovissa.....
Tuosta laserista oli jossaa puhetta...taisinko jopa ite puhuu...en tiiä oliko se just laser vai oliko se johonkin elektrolyysiin perustuva..musta kuitenkin on toinenkin tapa tummentaa laseja..mut minkä hintaista kerta se on pysynyt tosi "salassa" ettei siitä monikaan tiiä.....ja jos joku on kuullu noista niin kuka niitä sitten tekee.....mulle jääny vaan huhu oäähän että sellasta olis mahdollinen tehä
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Boiga
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Voisiko kyse olla polttotummennetuista? Pääkaupunkiseudulla joku paikka ainakin on kuuleman mukaan noita tehnyt (miksei tiesti muuallakin päin, mutta tuntuu ettei näistä puhuta).
Eräs poliisi mulle joskus aikanaan vihjas vaan että jos haluan pitää etulaseissakin tummemmat sävyt niin poltattamalla ne onnstuisi (samalla repi kalvoa pois etulasista). Tiedä sitten onko tuossa laillisuudessa mitään perää...
Eräs kaveri tummensi vuonna 1994 lasit polttotummentamalla, silloin se oli vielä laillista (ja lasit ovat lailliset vieläkin) mutta tietääkseni ei ole laillista enää, korjatkaa jos olen väärässä.

Erityisluvilla kait saa eteen myös tummemmat lasit, ja jos on autoon tyyppihyväksytty tummat lasit myös eteen ni onnistunee (esim mersuissa joissa on panssari/tummennetut lasit, on lailliset).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo näistä erikoisemmista tummennustavoista aina kovasti puhutaan, mutta sit kun kysytään missä niitä tehdään niin se siitä sitten... :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Happo
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Kalvot voi yrittää laittaa itse, mutta jos ei ole mitään kokemusta asiasta, suosittelen kalvottamaan jossain liikkeessä. On meinaan todella typerän näköistä, kun muuten hieno auto on pilattu kuplivilla/ryppyisillä kalvoilla.

Muutamien kesäautojen tummennuksien kokemuksella pientä tietoa asiasta. Jos lasit saa kokonaan irti autosta, niin sen jälkeen ei ongelmia tummentaa itse. Leikkaa sopivan kokoiset palaset, kunnon pesu laseille ja saippuaveden levitys. Sitten kalvosta liimapinta esiin ja lastalla varovasti kalvoa asentelemaan. Jos on kovin kaarevia laseja, niin lämpöpuhallin olis ok olla, muuten jää melko helposti ryppyjä.

Ainakin 9-3:n takalasi on aika hemmetin vaikea tummentaa yhdestä palasta, joten omat lasit tummennutin suosiolla liikkeessä. Maksaahan se, mutta tulee ainakin siistiä jälkeä... Etulasit ajattelin tummentaa jollain tosi haaleella itse kun ne täytyy kuitenkin leimalla viimeistään repiä veke :cry:
Saab 9³
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Happo kirjoitti:Kalvot voi yrittää laittaa itse, mutta jos ei ole mitään kokemusta asiasta, suosittelen kalvottamaan jossain liikkeessä. On meinaan todella typerän näköistä, kun muuten hieno auto on pilattu kuplivilla/ryppyisillä kalvoilla.

Muutamien kesäautojen tummennuksien kokemuksella pientä tietoa asiasta. Jos lasit saa kokonaan irti autosta, niin sen jälkeen ei ongelmia tummentaa itse. Leikkaa sopivan kokoiset palaset, kunnon pesu laseille ja saippuaveden levitys. Sitten kalvosta liimapinta esiin ja lastalla varovasti kalvoa asentelemaan. Jos on kovin kaarevia laseja, niin lämpöpuhallin olis ok olla, muuten jää melko helposti ryppyjä.

Ainakin 9-3:n takalasi on aika hemmetin vaikea tummentaa yhdestä palasta, joten omat lasit tummennutin suosiolla liikkeessä. Maksaahan se, mutta tulee ainakin siistiä jälkeä... Etulasit ajattelin tummentaa jollain tosi haaleella itse kun ne täytyy kuitenkin leimalla viimeistään repiä veke :cry:
Ikkunat auki katsastukseen. 8)

Isoveljellä on kyllä ollut vaaleat kalvot yli vuoden jo ja poliisit pysäytellyt monesti eikä ole sanonu mitään,myös katsastuksesta läpi ikkunat ylhäällä. :roll:
Happo
"Turbo"
Viesti:

Suppari kirjoitti:
Ikkunat auki katsastukseen. 8)

Isoveljellä on kyllä ollut vaaleat kalvot yli vuoden jo ja poliisit pysäytellyt monesti eikä ole sanonu mitään,myös katsastuksesta läpi ikkunat ylhäällä. :roll:
Katsastus on talvella, joten vois inssi vähän ihmetellä kun ois ikkunat auki ... "Tässä fiilistelen ja kesää odottelen" :lol: Se on sitten talven murhe kun leiman aika lähenee :wink:
Saab 9³
jykä66
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

jos en väärin muista,niin noita kalvoja saa auton tyyppikohtaiseksi leikattuina,eli senkun vain asentaa valmiit(100% sopivat :D ),en kylläkään muista firman nimeä joka noita myi :(
Happo
"Turbo"
Viesti:

jykä66 kirjoitti:jos en väärin muista,niin noita kalvoja saa auton tyyppikohtaiseksi leikattuina,eli senkun vain asentaa valmiit(100% sopivat :D ),en kylläkään muista firman nimeä joka noita myi :(
Tähän kohtaan huomauttaisin, että älkää missään nimessä tollasia hommatko :!: Maksaa esim. 9-3:een 132 egee http://www.completos.fi valmiiksi leikatut ja muotoillut kalvonpalaset, mutta asennus on ihan yhtä vaikea silti. Mielummin sitten teettää asiantuntevassa liikkeessä, maksoi esim omaan autoon 200 egee. On ainakin hyvä ja kalvoissa/asennuksessa on takuukin.

Tuolla keskustelua aiheeseen liittyen.
http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1110452214
Saab 9³
Lobo_Earthworm
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Happo kirjoitti:Jos lasit saa kokonaan irti autosta, niin sen jälkeen ei ongelmia tummentaa itse
Onko -96 tonnarista, jossa sähkölasit, helppo ottaa ikkunat pois ja laittaa kalvon kanssa takaisin? Siis takalaseista kyse....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
uukka
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja uukka »

Etulasien tummennus on laillista kunhan sitä ei tehdä kalvolla ja valon läpäisy on muistaakseni yli 75%. Kaikki kalvot on kuitenkin kiellettyjä. Tuurista riippuu miten pitkään voi ajella etulasit tummennettuna. Eniten vaikuttaa liikkuuko paljon kaupungissa ja onko auto ulkoisesti huomiota herättävä. Itse katsastin oman autoni tummilla kalvoilla jotka ovat lisäksi pienellä peiliefektillä. Suosittelen kuitenkin tummennusta ainakin ilmastoimattomaan autoon, viilentää autoa huomattavasti auringonpaisteella. Hyvin asennetut kalvot mielestäni parantavat kokonaisuudessaan ajoturvallisuutta ennen kuin huonontavat. Lisäksi on mukava kun autoon ei nää hyvin sisälle.

Olen itse valtuutettu Sun Gard- tummennuskalvojen asentaja ja Clubilaisille voisi olla luvassa hyvät alennukset... :wink: Tummennuspaikkakuntana on kuitenkin vain Pori tai oma hallini Kokemäellä.
teamjakari
"Ruisku"

jos joku ei tiedä ni laaserilla poltetaan lasit tummiksi... tai tissarin mika kertoi sen olevan laser tummennus.. minkälaista hintaa kalvoilla on jos ne asennuttaa?
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

teamjakari kirjoitti:jos joku ei tiedä ni laaserilla poltetaan lasit tummiksi... tai tissarin mika kertoi sen olevan laser tummennus.. minkälaista hintaa kalvoilla on jos ne asennuttaa?
Ja missä se laseri on jossa lasit poltetaan?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
teamjakari
"Ruisku"

:wink: :wink: :wink: nuppipunase pojat hermoo :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Viimeksi muokannut teamjakari, Su Syys 16, 2007 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin