katsastuksen 3 huomautusta, montako pitää korjata leimalle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

katsastuksen 3 huomautusta, montako pitää korjata leimalle

Viesti Kirjoittaja stara »

palstalla olen kuullut , jotta 3 huomautusta aiheuttaa hylkäämisen.

riittääkö silloin kun korjaa yhden helpoimman niistä vai kaikkiko on korjattava.

On meinaan aika outoa, jos esim kahta huomautusta ei tarvitse koskaan korjata, vai kirjaavatko ne ylös ja vaativat ne seuraavana vuonna ?

Eli kaikki pikkuviat ( polttimot jne) siis kannattanee ainakin korjata ennen katsarille menoa , jos vaikka siten välttyy siltä kolmannelta huomautukselta ?
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Eikö katsastukseen aina mennä nolla-huomautusta -periaatteella. Turhahan sitä ~50e:tä on maksaa jos auto ei kerralla läpi mene 8).
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Kyllä uusintakatsastuksessa pitää kaikki huomautukset olla korjattuna, näin ainakin tähän mennessä on ollut.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jos saabia vie katsastukseen niin pitää, ehdottomasti pitää tulla puhtoiset paperit :)

Omaa luottopeliä viime kesänä oikein kehuttiin leimalla, ja sepäs vasta päivän pelasti, koko päivän ja viikon (kunnes leima kuivui) oli loistofiilis.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Kavereiden puuhia seuranneena olen huomannut että kyllä sinne kannattaa mennä ihan "Nollat taulussa".

Vähän katsastuskonttorista riippuen joistain vioista voi saada toisessa paikassa korjauskehotuksen ja toisessa hylkäyksen...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Mikäli huomautukset aiheuttaa jälkitarkastuksen, kaikkia viat pitää korjata. Tosin silloin ne on korjauskehotuksia. Jos taas huomautukset on suullisia niinkuin täällä meillä päin näyttää olevan tapana, on vikojen korjaus käyttäjän harkinnassa.

Itselläni on vain positiivisia kokemuksia katsastuksista vaikka aina ei oo ekalla läpi mennytkään. Koskaan ei oo nipotettu pikkuasioista vaan jos on tullut hylky se on johtunut ihan oikeista vioista. Esim. jarrut, pohjassa reikiä, alustan osat väljiä jne.

Otin kerran selvää katsastusmääräyksistä ja lyhyesti niissä sanotaan näin:
Mikäli auto ei läpäise pakokaasumittausta, ei tule leimaa.
Jos jarrut ei ole kunnossa eli ei mene rajojen sisälle, hylky tulee.
Nykyisin taitaa olla iskaritestikin niin, että se pitää mennä läpi tai tulee hylsy.
Jos yksikin yllämainituista ei mene läpi tulee hylkäävä päätös.
Muiden vikojen ja puutteiden osalta läpimeno on katsastusviranomaisen harkinnassa.

Itse en ikään ole ymmärtänyt, että pitää huijaamalla saada leima. Eikö se ole itsellekin mukavampaa kun auto on kunnossa? Ymmärrän kyllä, että jos pitää kaikki remontit teettää korjaamolla tulee vanhan auton pitäminen kalliksi. Jos itse pystyy tekemään suurimman osan remonteista, niin vanhan Saabin saa aika halvalla pidettyä kunnossa.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Nappe kirjoitti:Kyllä uusintakatsastuksessa pitää kaikki huomautukset olla korjattuna, näin ainakin tähän mennessä on ollut.
Ei tarvi, ei edes kirjalliset. Ainakin mulla kun pomppas niin tuli myös virtalukosta huomautus ja konttorilla 5 tuntia myöhemmin jälkitarkastuksessa sanoin että vit*t mie tuohon saanu tähän hätään uutta laitettua, niin sanoi että paa seuraavaan katsastukseen kuntoon.
Otin kerran selvää katsastusmääräyksistä ja lyhyesti niissä sanotaan näin:
Mikäli auto ei läpäise pakokaasumittausta, ei tule leimaa.
Jos jarrut ei ole kunnossa eli ei mene rajojen sisälle, hylky tulee.
Nykyisin taitaa olla iskaritestikin niin, että se pitää mennä läpi tai tulee hylsy.
Jos yksikin yllämainituista ei mene läpi tulee hylkäävä päätös.
Muiden vikojen ja puutteiden osalta läpimeno on katsastusviranomaisen harkinnassa.
- Jarrut
- Päästöt
- Ohjauslaitteet
- Ruostevauriot kantavassa/tukirakenteessa
- Renkaat (sekarengastus)
Nuo kunnossa saa sen leiman ja jossakin noissa jos huomautettavaa niin jälkitarkastus, iskarit menee korjauskehotteella (ainaki mulla tuli vaikka yksi oli ihan lerppu)
Vastaa Viestiin