palstalla olen kuullut , jotta 3 huomautusta aiheuttaa hylkäämisen.
riittääkö silloin kun korjaa yhden helpoimman niistä vai kaikkiko on korjattava.
On meinaan aika outoa, jos esim kahta huomautusta ei tarvitse koskaan korjata, vai kirjaavatko ne ylös ja vaativat ne seuraavana vuonna ?
Eli kaikki pikkuviat ( polttimot jne) siis kannattanee ainakin korjata ennen katsarille menoa , jos vaikka siten välttyy siltä kolmannelta huomautukselta ?
katsastuksen 3 huomautusta, montako pitää korjata leimalle
Kyllä uusintakatsastuksessa pitää kaikki huomautukset olla korjattuna, näin ainakin tähän mennessä on ollut.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Jos saabia vie katsastukseen niin pitää, ehdottomasti pitää tulla puhtoiset paperit 
Omaa luottopeliä viime kesänä oikein kehuttiin leimalla, ja sepäs vasta päivän pelasti, koko päivän ja viikon (kunnes leima kuivui) oli loistofiilis.

Omaa luottopeliä viime kesänä oikein kehuttiin leimalla, ja sepäs vasta päivän pelasti, koko päivän ja viikon (kunnes leima kuivui) oli loistofiilis.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mikäli huomautukset aiheuttaa jälkitarkastuksen, kaikkia viat pitää korjata. Tosin silloin ne on korjauskehotuksia. Jos taas huomautukset on suullisia niinkuin täällä meillä päin näyttää olevan tapana, on vikojen korjaus käyttäjän harkinnassa.
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia katsastuksista vaikka aina ei oo ekalla läpi mennytkään. Koskaan ei oo nipotettu pikkuasioista vaan jos on tullut hylky se on johtunut ihan oikeista vioista. Esim. jarrut, pohjassa reikiä, alustan osat väljiä jne.
Otin kerran selvää katsastusmääräyksistä ja lyhyesti niissä sanotaan näin:
Mikäli auto ei läpäise pakokaasumittausta, ei tule leimaa.
Jos jarrut ei ole kunnossa eli ei mene rajojen sisälle, hylky tulee.
Nykyisin taitaa olla iskaritestikin niin, että se pitää mennä läpi tai tulee hylsy.
Jos yksikin yllämainituista ei mene läpi tulee hylkäävä päätös.
Muiden vikojen ja puutteiden osalta läpimeno on katsastusviranomaisen harkinnassa.
Itse en ikään ole ymmärtänyt, että pitää huijaamalla saada leima. Eikö se ole itsellekin mukavampaa kun auto on kunnossa? Ymmärrän kyllä, että jos pitää kaikki remontit teettää korjaamolla tulee vanhan auton pitäminen kalliksi. Jos itse pystyy tekemään suurimman osan remonteista, niin vanhan Saabin saa aika halvalla pidettyä kunnossa.
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia katsastuksista vaikka aina ei oo ekalla läpi mennytkään. Koskaan ei oo nipotettu pikkuasioista vaan jos on tullut hylky se on johtunut ihan oikeista vioista. Esim. jarrut, pohjassa reikiä, alustan osat väljiä jne.
Otin kerran selvää katsastusmääräyksistä ja lyhyesti niissä sanotaan näin:
Mikäli auto ei läpäise pakokaasumittausta, ei tule leimaa.
Jos jarrut ei ole kunnossa eli ei mene rajojen sisälle, hylky tulee.
Nykyisin taitaa olla iskaritestikin niin, että se pitää mennä läpi tai tulee hylsy.
Jos yksikin yllämainituista ei mene läpi tulee hylkäävä päätös.
Muiden vikojen ja puutteiden osalta läpimeno on katsastusviranomaisen harkinnassa.
Itse en ikään ole ymmärtänyt, että pitää huijaamalla saada leima. Eikö se ole itsellekin mukavampaa kun auto on kunnossa? Ymmärrän kyllä, että jos pitää kaikki remontit teettää korjaamolla tulee vanhan auton pitäminen kalliksi. Jos itse pystyy tekemään suurimman osan remonteista, niin vanhan Saabin saa aika halvalla pidettyä kunnossa.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Ei tarvi, ei edes kirjalliset. Ainakin mulla kun pomppas niin tuli myös virtalukosta huomautus ja konttorilla 5 tuntia myöhemmin jälkitarkastuksessa sanoin että vit*t mie tuohon saanu tähän hätään uutta laitettua, niin sanoi että paa seuraavaan katsastukseen kuntoon.Nappe kirjoitti:Kyllä uusintakatsastuksessa pitää kaikki huomautukset olla korjattuna, näin ainakin tähän mennessä on ollut.
- JarrutOtin kerran selvää katsastusmääräyksistä ja lyhyesti niissä sanotaan näin:
Mikäli auto ei läpäise pakokaasumittausta, ei tule leimaa.
Jos jarrut ei ole kunnossa eli ei mene rajojen sisälle, hylky tulee.
Nykyisin taitaa olla iskaritestikin niin, että se pitää mennä läpi tai tulee hylsy.
Jos yksikin yllämainituista ei mene läpi tulee hylkäävä päätös.
Muiden vikojen ja puutteiden osalta läpimeno on katsastusviranomaisen harkinnassa.
- Päästöt
- Ohjauslaitteet
- Ruostevauriot kantavassa/tukirakenteessa
- Renkaat (sekarengastus)
Nuo kunnossa saa sen leiman ja jossakin noissa jos huomautettavaa niin jälkitarkastus, iskarit menee korjauskehotteella (ainaki mulla tuli vaikka yksi oli ihan lerppu)