Stereoiden kytkentä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Itselläni tuolla punaisella on kytketty. Eli accessory. Musta on maa, keltainen Back up.

Ainakin näin muistelen...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Re: Stereoiden kytkentä

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

Breadfan86 kirjoitti:Yritin sitä tuossa kytkeä laihoin tuloksin. Mitenkäs teillä noi on kytketty? Onko se stereosta lähtevä keltainen vai punainen piuha se virtapiuha. Keltasen kohalla ohjekirja sanoo +12 v permanent ja punasen kohalla +12 v accessory.
se kuuluisi kytkeä siten että kaikki johdot (musta, punainen ja keltainen) on kytkettynä. Eli musta maahan, keltainen tässä tapauksessa jatkuva virta (ota jostain johon tulee virta aina esim. akulta) ja punainen on heräte virta sen voi ottaa vaikka virtalukolta (sabatuksesta kun on kyse niin helpompiakin paikkoja on esim. lämmityslaitteen valoista tms.) kun kytket noin niin silloin pysyy tiedot muistissa ja mankka toimii vain kun virrat ovat ON asennossa.
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Juu on se , mut kyllä olis hyvä laittaa myös se jatkuva virtakin , toimii nääs kunnolla . Pitää ainakin radiokanavat muistissa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eihän satkussa tarvii mitään johtoja ite vedellä. Siihen mankan luokse tulee mustassa muoviputkessa kaikki tarvittavat piuhat!

Kolme mustaa on maita, yksi musta on mittarivalaistukselta tuleva plussa.

Vihreä menee takapaksiin sähköantennia varten
Harmaa on jatkuva virta
Punainen on virtalukon kautta tuleva (avaimen P-asennossa pitäisi jo tulla sähköä)

Lisäksi siinä samassa putkessa tulee taka ja etukajareille menevät johdot.

Etuset moni varmaan kytkee suoraan, eikä johtosarjan kautta. Takaset on vähän työläämmät, joten auton omaa johtosarjaa kannattaa käyttää hyväksi.

vihreä/valkoinen takavasen miinus
ruskea/valkoinen takavasen plus
punainen/valkoinen takaoikea plus
sininen/valkoinen takaoikea miinus
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onko sulla jotain koestuslamppua että saat noi virtojen tulon varmistettua?
Ootko kattonu radion sulakkeen sulakerasiasta, siis jos käytät noita alkuperäsiä johdotuksia...
Eihän se mankan toimimattomuuskaan tietty ihan mahdoton ole, varsinkin jos ensimmäiseksi kokeilit tuota pelkkä herätevirta kytkettynä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Joo, ei ole se toimivuuskaan aina taattu 8O ja varsinkin jos kokeilemalla tosiaan yrittää asentaa, niin saattaa aika helposti kärähtää jotain. Mulla oma mankka kytketty siten, että punainen ja keltainen menevät molemmat jatkuvaan virtaan. mankka siis toimii aina, avaimen asennosta riippumatta. Ja toi kytkentä oli mankan ohjeiden mukaan, nimenomaan :)

Joo, se harmaa on mullaki virtapiuhana.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mulla edellisessä autossa ainakin vedin molemmat johdot yhteen ja toimi.....

MUt kyseessä olikin joki pansun kasettimankka :lol:
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

toi et se vaan raksuttaa eject nappulasta viittaa siihen et se saa jatkuvan virran mut ei heräte virtaa.. eli siihen mihin oot kytkeny keltasen johdon tulee virta, mut siihe missä on punanen johto ei joko tuu virtaa tai jos tuleekin niin jännite on liian alhainen.. kytke punanen ja keltanen molemmat jatkuvaan virtaan, siinä ei oo mitään hajoomis yms. riskejä, ainoo ero on se et mankka toimii virta-avaimen asennosta riippumatta..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Vastaa Viestiin