Stereoiden kytkentä
Re: Stereoiden kytkentä
se kuuluisi kytkeä siten että kaikki johdot (musta, punainen ja keltainen) on kytkettynä. Eli musta maahan, keltainen tässä tapauksessa jatkuva virta (ota jostain johon tulee virta aina esim. akulta) ja punainen on heräte virta sen voi ottaa vaikka virtalukolta (sabatuksesta kun on kyse niin helpompiakin paikkoja on esim. lämmityslaitteen valoista tms.) kun kytket noin niin silloin pysyy tiedot muistissa ja mankka toimii vain kun virrat ovat ON asennossa.Breadfan86 kirjoitti:Yritin sitä tuossa kytkeä laihoin tuloksin. Mitenkäs teillä noi on kytketty? Onko se stereosta lähtevä keltainen vai punainen piuha se virtapiuha. Keltasen kohalla ohjekirja sanoo +12 v permanent ja punasen kohalla +12 v accessory.
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.

Eihän satkussa tarvii mitään johtoja ite vedellä. Siihen mankan luokse tulee mustassa muoviputkessa kaikki tarvittavat piuhat!
Kolme mustaa on maita, yksi musta on mittarivalaistukselta tuleva plussa.
Vihreä menee takapaksiin sähköantennia varten
Harmaa on jatkuva virta
Punainen on virtalukon kautta tuleva (avaimen P-asennossa pitäisi jo tulla sähköä)
Lisäksi siinä samassa putkessa tulee taka ja etukajareille menevät johdot.
Etuset moni varmaan kytkee suoraan, eikä johtosarjan kautta. Takaset on vähän työläämmät, joten auton omaa johtosarjaa kannattaa käyttää hyväksi.
vihreä/valkoinen takavasen miinus
ruskea/valkoinen takavasen plus
punainen/valkoinen takaoikea plus
sininen/valkoinen takaoikea miinus
Kolme mustaa on maita, yksi musta on mittarivalaistukselta tuleva plussa.
Vihreä menee takapaksiin sähköantennia varten
Harmaa on jatkuva virta
Punainen on virtalukon kautta tuleva (avaimen P-asennossa pitäisi jo tulla sähköä)
Lisäksi siinä samassa putkessa tulee taka ja etukajareille menevät johdot.
Etuset moni varmaan kytkee suoraan, eikä johtosarjan kautta. Takaset on vähän työläämmät, joten auton omaa johtosarjaa kannattaa käyttää hyväksi.
vihreä/valkoinen takavasen miinus
ruskea/valkoinen takavasen plus
punainen/valkoinen takaoikea plus
sininen/valkoinen takaoikea miinus
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Onko sulla jotain koestuslamppua että saat noi virtojen tulon varmistettua?
Ootko kattonu radion sulakkeen sulakerasiasta, siis jos käytät noita alkuperäsiä johdotuksia...
Eihän se mankan toimimattomuuskaan tietty ihan mahdoton ole, varsinkin jos ensimmäiseksi kokeilit tuota pelkkä herätevirta kytkettynä.
Ootko kattonu radion sulakkeen sulakerasiasta, siis jos käytät noita alkuperäsiä johdotuksia...
Eihän se mankan toimimattomuuskaan tietty ihan mahdoton ole, varsinkin jos ensimmäiseksi kokeilit tuota pelkkä herätevirta kytkettynä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Joo, ei ole se toimivuuskaan aina taattu
ja varsinkin jos kokeilemalla tosiaan yrittää asentaa, niin saattaa aika helposti kärähtää jotain. Mulla oma mankka kytketty siten, että punainen ja keltainen menevät molemmat jatkuvaan virtaan. mankka siis toimii aina, avaimen asennosta riippumatta. Ja toi kytkentä oli mankan ohjeiden mukaan, nimenomaan 
Joo, se harmaa on mullaki virtapiuhana.


Joo, se harmaa on mullaki virtapiuhana.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
toi et se vaan raksuttaa eject nappulasta viittaa siihen et se saa jatkuvan virran mut ei heräte virtaa.. eli siihen mihin oot kytkeny keltasen johdon tulee virta, mut siihe missä on punanen johto ei joko tuu virtaa tai jos tuleekin niin jännite on liian alhainen.. kytke punanen ja keltanen molemmat jatkuvaan virtaan, siinä ei oo mitään hajoomis yms. riskejä, ainoo ero on se et mankka toimii virta-avaimen asennosta riippumatta..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve 
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.


ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02
Projekti satkua kaivaten.
