Nokian puhelimien laatu

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.

Minkä merkkinen puhelin löytyy taskusta

Nokia
55
80%
Siemens
6
9%
Motorola
2
3%
Samsung
1
1%
Sony Ericsson
5
7%

Ääniä yhteensä: 69

Make
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

ajn kirjoitti:1) Ostaessasi uuden puhelimen, kokeile ainakin siinä kaupan tiskillä jotta se toimii. Ei tartte sitte lähtee takaisin ihan heti.
No tätä mahdollisuutta ei ole. Kaikki luurit on jotain "muovisia" protoja.
Muuten kokeilisin. :mrgreen:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Nokioita oli joskus 4-5 vuotta sitten 3 eri mallia (6110, 6150, 8210) ja kaikkia vein jatkuvasti huoltoon. Silloin lupasin, että omaa Nokiaa ei enää tule, jollei sitten työntakia joskus...

Sitten ostin Benefon Q:n ja olinkin pirun tyytyväinen, kunnes kännipäissä puhelimen toisesta päästä eräs naispuolinen henkilö sanoi asioita joista en pitänyt ja sehän oli tietenkin puhelimen syytä...

Siitä sitten Siemens ME45:seen joka olikin loistava, mutta näpppäimet eivät olleet aivan mieleen. Joten vaihdoin silloin vielä Ericsson nimeä kantaneeseen T68 malliin, jonka päivitin sitten i:ksi, jolloin se vastasi Sony Erkin vastaavaa.

Siitä pidinkin niin paljon, että kun takuu meni umpeen halusin uuden Sony Erkin ja T68:sta oli tullut uusi malli T610 ja se on edelleen taskussa, eikä ole sekuntiakaan kaduttanut.
STCF #3
Ant_ti
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Nokian 3510i "höpöpuhelin" löytyy taskusta.
Kaikki puhelimet ovat olleet Nokialaisia, aikoinaan myös oli vähän aikaa käytössä Ericssonin 633 vai mikä olikaan, se oli silloin hyvä puhelin.

Reilut pari kuukautta vanha tuo nykyinen puhelin, ei vaan tahdo kylmässä toimia (liekö mikään toimii?), joka esiintyy ärsyttävänä hitautena.

Ostin sen 139e hintaan Zeppeliinin DNA myymälästä, toinen vaihtoehto olisi ollut ns. "iskun- ja roiskeenkestävä" nokialainen, joka oli silloin loppu.

Kamerapuhelimet kiroan helvettiin, on ollut testissä monta kamerapuhelinta, ja kuvanlaatu on todella huono, lukuunottamatta kalleimpia malleja.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Nokialaisia on ollut ja on kaiken moisia, ny löytyy 3210, 6210, 7650 ja 3510i.
Eka oli 450 Mobira talkman, siinä sitä olikin kantamista :D
Joku siemenskin tossa on, sellanen pikkanen rippana mutta kunnossa oleva peli.

3510i on duunilelu, 7650 omassa liittymässä.

Monasti on kaikkea pientä vikaa ollut ja suurin osa tyyppivikoja, ne kun on saatu kondikseen niin hyvin on pelittänny.

Paras nokialainen on ollut 2110 jossa oli toimintoja paljon ja ihan sika kestävä 8)

Kait sitä nokialaisia tulee jatkossakin ostettua, käyttövalikot on jo niin tuttuja että on helppoa siirtyä puhelimesta toiseen.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ant_ti
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Höh, no kai sitä kännyä saa edes pullonavaajana ja heittovälineenä käyttää (nimim. kokemusta löytyy)? :D

Kyllä mua vähän harmittaa, kun kolme juhannusta sitten hukkasin "pienessä" maistissa puhelimeni eräälle mökille. No, tänä keväänä se löytyi jonkun risukasan juurelta. Hämmästykseni oli suuri, kun puhelin EI enää toiminutkaan. Kaikenlaisia susia sitä suunnitellaan, kun ei edes paria talvea ulkosalla kestä... :lol:
Ensimmäistä 3310 joka palveli 2 vuotta (koki hukkumaturmion) pystyi hyvin käyttämään pullonavaajana, mikä tosin ei ollut kovin järkevää puhelimen ulkonäön kannalta :lol:
Nykyisin kun on tuo "lelu" niin pitää käyttää muita menetelmiä, kuten pullonaukaisijaa 8O

Sooseissaan ei todellakaan kannata käyttää puhelinta ollenkaan, ellei ole varma sen ominaisuuksista tai kestävyydestä!

Mökkeilyreissulla tuo unohtui shortsien taskuun ja eiku uimaan vaan..

Että tämmöstä......

Kuva
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Koskaan en oo muuta käyttäny ku Nokiaa....Enkä käytä :D :D
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Nokian laatuun en ota kantaa, mutta kestävyyteen voisin väittää että kaikki hajoaa jos niitä ei käsittele kiltisti.

Itselläni on ollut ainakin:
Benefon Forte (NMT900 autopuhelin)
Technophone 415 NMT900 känny (Nokia 121)
Nokia 2110
Nokia 6110 2kpl
Nokia 6150
Nokia 8110
Nokia 9210

Yksikään omista puhelimistani ei ole tarvinnut käyttää huollossa, kaikki työsuhde-kapulat ovat käyneet huollossa tai vaihdettu... :roll:

9210 on yllättävän kestävä, on pudotettu moneen kertaan reilun metrin korkeudesta, ja vieläkin toimii :) Pullonavaajanakin toimii, mutta kuorien muovilaatu on hiukan liian pehmeä, tulee melko ikävät jäljet...

Paras puhelin äänenlaadultaan oli Technophone (hyvässä kentässä), paras käyttää on banaani, joka edelleen on satunnaisessa käytössä :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Cruor
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Niin monta nokiaa hajonnu, että ei jaksa katella enää sitä touhua, joten ostin siemenssin joka palvelee loistavasti, tosin vähän muovinen olemus, mutta ihan mukava puhelimena :)
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mie oon kanssa ihastunut Siimenssiin :wink:

Nokialaista en osta periaatteenkaan takia se on sama, kun ostaisi Volvon 8)

Sellainen on pakko saada, kun muillakin on :P
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Frostgrey kirjoitti:Mie oon kanssa ihastunut Siimenssiin :wink:

Nokialaista en osta periaatteenkaan takia se on sama, kun ostaisi Volvon 8)

Sellainen on pakko saada, kun muillakin on :P
Kaikkihan muistaa sen Honda mainoksen, joka vain lisäsi asennetta Volvoa vastaan. Sen mainoksen nähneenä on vaikea asennoitua Volvoon. Siinä olen kuitenkin eri mieltä, että se toimisi myös Nokialaisia vastaan, sillä onhan niissä kuitenkin vielä vähän sitä isänmaallisuutta. Niin, juuri sitä samaa, mitä Saabeissakin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

6110 on pääasiassa käyttöpuhelimena kun sitä ei saa lopullisesti rikki edes yrittämällä(ajettu yli 34t sepelimurskalastissa olevalla rekalla, heitetty seinään n+1 kertaa yms.), nyt tilapäisesti käytössä 6150 kun uudenvuoden jäljiltä on taas tuo 6110 aika rivon näköisessä kunnossa..:D
t-lahdenmaki
"Viggen"

Nokia-puhelimien laatu

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Onhan ne Nokia puhelimet suht heikkolaatusia nykyään, sisko kun osti itselleen noin vuosi takaperin uuden kamerapuhelimen, sen 7650:n. Pääsi kotiin ja alko testaamaan, eipä toiminut. Takasi liikkeeseen ja uusi tilalle, eikä sekään toiminut!!!! Vasta kolmas liikkeestä haettu puhelin toimi kuten oli tarkoitus. Myyjä vähä katto kieroon ku käytiin vaihtamassa samaa puhelinta kaks kertaa samana päivänä!!! Toisaalta oli kyllä helppo valittaa suoraan ko. puhelimen suunnittelijlle, se kun sattuu olemaan kummisetäni......Sai kuulla siitä ja saa kylää edelleenkin!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tosta listasta on muuten unohtunut ainakin yksi puhelinmerkki: Panasonic. Mulla itsellä on Panasonicin GD87 ja oon ollut tyytyväinen siihen muutamia softabugeja lukuunottamatta. Pari kolme kertaa olen käynyt päivittämässä softan takuun piikkiin.

Mulla on varmaan ollut joku puolisentusinaa kännykkää, eka niistä oli Ericsson ja loput on sitten olleet Panasoniceja.

Panasonicin myynti on Suomessa vähän kuin Saabin myynti. Eihän sitä voida hirveästi myydä, kun sitä ei mainosteta. Lisäksi monet puhelinmyyjät ovat jättäneet Panasonicin edustuksen ja ottaneet tilalle esim. Samsungin edustuksen.

En tarkkaan tiedä, mikä tulee olemaan seuraavan puhelimeni merkki, mutta Nokiaa en ole koskaan käyttänyt ja enkä käytä! Kaikilla on Nokia, ja erilaisuuden tavoittelusta täytyy pitää kiinni. Ei siis Nokiaa.

Nyt joku voisi sitten kysyä, että miksi mä menin alunperin ostamaan Panasonicin?

No selitys on varsin yksinkertainen: ensinnäkin se oli aikanaan eka kännykkämerkki, jossa oli sisäänrakennettu värinähälytin (eipähän tarvitse ärsyttää ihmisiä kaikenmaailman "Säkkijärven Polkilla"). Toinen syy on siinä, että mulla oli yksi kaveri, joka tuppaili dokailemaan lähes 24/7 ja se sitten soitteli yöllä kännispäissään. Panasonicissa on toiminto, johon voi asettaa kellonajan, koska puhelin menee automaattisesti pois päältä ja koska se taas kytkeytyy automaattisesti päälle. Näin kaveri ei enää päässyt terrorisoimaan meikäläisen yöunia. Nyt joku voisi tietysti sanoa tähän, että voihan se puhelimen laittaa kiinni ja avata manuaalisestikin, mutta miksi nähdä vaivaa, kun tekniikka tekee sen puolestasi :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Tosta listasta on muuten unohtunut ainakin yksi puhelinmerkki: Panasonic. Mulla itsellä on Panasonicin GD87 ja oon ollut tyytyväinen siihen muutamia softabugeja lukuunottamatta. Pari kolme kertaa olen käynyt päivittämässä softan takuun piikkiin.

Mulla on varmaan ollut joku puolisentusinaa kännykkää, eka niistä oli Ericsson ja loput on sitten olleet Panasoniceja.

Panasonicin myynti on Suomessa vähän kuin Saabin myynti. Eihän sitä voida hirveästi myydä, kun sitä ei mainosteta. Lisäksi monet puhelinmyyjät ovat jättäneet Panasonicin edustuksen ja ottaneet tilalle esim. Samsungin edustuksen.

En tarkkaan tiedä, mikä tulee olemaan seuraavan puhelimeni merkki, mutta Nokiaa en ole koskaan käyttänyt ja enkä käytä! Kaikilla on Nokia, ja erilaisuuden tavoittelusta täytyy pitää kiinni. Ei siis Nokiaa.

Nyt joku voisi sitten kysyä, että miksi mä menin alunperin ostamaan Panasonicin?

No selitys on varsin yksinkertainen: ensinnäkin se oli aikanaan eka kännykkämerkki, jossa oli sisäänrakennettu värinähälytin (eipähän tarvitse ärsyttää ihmisiä kaikenmaailman "Säkkijärven Polkilla"). Toinen syy on siinä, että mulla oli yksi kaveri, joka tuppaili dokailemaan lähes 24/7 ja se sitten soitteli yöllä kännispäissään. Panasonicissa on toiminto, johon voi asettaa kellonajan, koska puhelin menee automaattisesti pois päältä ja koska se taas kytkeytyy automaattisesti päälle. Näin kaveri ei enää päässyt terrorisoimaan meikäläisen yöunia. Nyt joku voisi tietysti sanoa tähän, että voihan se puhelimen laittaa kiinni ja avata manuaalisestikin, mutta miksi nähdä vaivaa, kun tekniikka tekee sen puolestasi :wink:
hienoja laitteita olivat aikanaan. Ainoat puhelimet mulla joita ei tarvinnut koskaan huoltaa.siis vuosituhannen vaihteen mallit..

Ja viimeisimmät tiedot Sensonicille, että syksyllä 2003 kaukomarkkinat lopetti toistaiseksi koko Pana Gsm-puhelimien maahantuonnin eli myynnin suomessa, eli tällä hetkellä jos ko merkkisen haluaa lienee liikkeiden jämävarastoille ainoa vaihtoehto Gigantti, joka tunnetusti ostaa tavaraa ties mistä, muttei juuri suomesta..sääli (siis tuo panan myynnin loppuminen, Gigantin touhu on evvvk)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Rean
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Meillä ei ole ollut yhdessäkään Nokian puhelimessa ongelmia. Yksikin tippui monta kertaa veteen ja aina uimareissun jälkeen kuivumaan kirjahyllyn päälle yöksi. Aamulla toimi taas normaalisti.

Minulla on ollut reilun vuoden 7210, jota on haukuttu paljon. Omaani olen pudotellut ja unohtanut ulos pakkaseen ja edelleen toimii. Ehkä on ollut vaan hyvä tuuri noiden puhelimien kanssa.
Vastaa Viestiin