Noniin, päivitysaktuaattori, noin tuttavallisesti 'aku' josta 93t sportin kanssa ollaankin käyty privana runsaasti keskustelua on nyt kiinni ja taitaa se pelittää.
Ei nyt vielä kuitenkaan hehkuteta liikaa koska mulla ei oo saabin omaa ahtopainemittaria tarkempaa mittaria niin en tiedä mitä lukemia peruspaineet nyt näyttäis, mutta täysahdot tuntus olevan kohdallaan, edelleen, tuon boksin asennuksenkin jälkeen sekä tietysti mikä oleellista että kovat ahdot ei enää pumppaa kuin ennenvanhaan. Jäykkähän se on orkkikseen verrattuna. Esijännitys on säädetty ohjeen mukaan, huimat 0.5mm-1.0mm, eli juuri sen verran että voi sanoa että esijännitystä on
Kävin sitten motarilla testailemassa vaikka olikin paikoin helvetin liukasta, mutta nyt paineet ei heilu enää yhtään ja ahdot pysyy vakaasti siihen mihin neula asettuu. Aina alussa kenkästäessä jos on tarpeeks jengaa niin neula menee äkäseen punasen alueen loppuun ja pysyy siellä vähän aikaa, kuitenkin sitten vähän myöhemmin putoo noin pari milliä ja pysyy siinä, kuitenkin stabiilina ja meno kuitenkin jatkuu erittäin verkkaisena eikä tota pumppaamista enää ole havaittavissa eikä kuultaessa kuten ennenvanhaan.
Laitoin frederikille pyytämäänsä palautetta ja lisäks mitä mieltä se on noista ahdoista; pitäskö olla kokoajan ihan takarajalla kuten kiihdytyksen alussa, vai onko normaalia vai tökkiiköhän toi orkkis IC jo vai alkaako T25 koetella rajojaan ja onko se mahdollisesti boksin ominaisuus ettei ihan revitä kaikkia tuhkia pesästä. Boksi kun on suunniteltu käyttämään edelleen alkuperäistä cooleria kuten perus steg3:ssa vielä kuuluu. "Pelivaraa" pitäs siis olla kunhan saan ic:n asennettua.
Mainittakoon vielä että ihan ensimmäisessä täyskiihdytyksellä nelosella, ahtoviisari heilahti reippaasti sinne punasen takarajan yli ja äkkiä koko vessa nytkähti, ilmeisesti bensantuotto katkesi (?) Samoin kävi kerran kun mulla oli magneettiventtiili paskana ja testimielessä otin sen kellolle menvän letkun veke niin ahdot kimpos täyskiihdytyksessä vahingossa tappiin saakka ja tuli samanlainen nytkähdys. Ilmeisesti soppa loppu.
Koitin sitten polkea uudestaan tavoitteena saada ilmiö toistumaan josko jossain olis nyt ollutkin jotain vikaa kun oli heti ensimmäinen veto, niin etta ei hyvältä näytä. Mutta en sen ensimmäisen vedon jälkeen onnistunut samaan samaa nuukahdusta. Ilmeisesti trionic taas oppi uusia asioita eikä enää toistanut tapahtunutta
No kaikenkaikkiaan nyt edelleen akun vaihdon jälkeenkin toi on helvetin paljon kiukkusempi koska ahdotkin pysyy vakaana eikä meno hellitä välillä pumppaamalla kuten aiemmin.
Peruspaineet on toistaseksi vähän mysteeri kun ei oo sitä asteikollista mittaria vielä tullu asennettua. Fredrikin mukaan peruspaineet pitäs tolla akulla 0.5-1.0mm esijännityksellä olla noin 0.7bar. Täytyypä jossain vaiheessa kokeilla jos saabin apc mittarista sais jotain suuntaa antavaa tietoa....