Mulla on vaan sellanen kutina että seuraavaks täytyy vähän miettiä saapin hyvinvointia ennenku se alkaa irtisanomaan sopimuksia, kun ikääkin jo on... Kytkimen päivitys vankempaan ei olis pahitteeks ja todennäköisesti sisemmät vetarikupit on jurnuttanu jo pidemmän aikaa... hmph, tylsiä sijoituksen kohteita ja kalliitapotkuhousu kirjoitti:ja mä uskon sua BUAHHHNG900T kirjoitti: Joo mutta nyt saa riittää... toistaseks...![]()
katotaan keväällä mitä viritelmii on taas suunnitteilla
Maptun stage3 kokemuksia
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
voit pyörtää puheesi sitten vaikka uudessa aiheessa ja anella armoa 
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jep, pientä korvausta vastaan "pystyvämmät" voi käydä sitten editoimassa myös lainauksetVigge kirjoitti:Ainahan sitä voi käydä editoimassa lauseet kohdilleen...NG900T kirjoitti: (hei, saako näitä viestejä poistaa myöhemmin)
![]()
Tosin onnistuu aika huonosti, jos joku on lainannut tekstin
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ei täällä varmaan kukaan pahalla katso jos päätät virittää autoasi lisää, en ainakaan minä.93t sport kirjoitti:
Jep, pientä korvausta vastaan "pystyvämmät" voi käydä sitten editoimassa myös lainaukset
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Olli sussa on asennetta
Puhut yhtä ja tarkotat toista ihan kuin noi naaraspuoliset 
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joo tosiaan siitä editoinnista näyttää jäävän knalkkiin kun joku on threadiin jotain lisännyVigge kirjoitti:Ainahan sitä voi käydä editoimassa lauseet kohdilleen...NG900T kirjoitti: (hei, saako näitä viestejä poistaa myöhemmin)
![]()
Tosin onnistuu aika huonosti, jos joku on lainannut tekstin
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Maptunen aktuaattori asennettu
Noniin, päivitysaktuaattori, noin tuttavallisesti 'aku' josta 93t sportin kanssa ollaankin käyty privana runsaasti keskustelua on nyt kiinni ja taitaa se pelittää.
Ei nyt vielä kuitenkaan hehkuteta liikaa koska mulla ei oo saabin omaa ahtopainemittaria tarkempaa mittaria niin en tiedä mitä lukemia peruspaineet nyt näyttäis, mutta täysahdot tuntus olevan kohdallaan, edelleen, tuon boksin asennuksenkin jälkeen sekä tietysti mikä oleellista että kovat ahdot ei enää pumppaa kuin ennenvanhaan. Jäykkähän se on orkkikseen verrattuna. Esijännitys on säädetty ohjeen mukaan, huimat 0.5mm-1.0mm, eli juuri sen verran että voi sanoa että esijännitystä on
Kävin sitten motarilla testailemassa vaikka olikin paikoin helvetin liukasta, mutta nyt paineet ei heilu enää yhtään ja ahdot pysyy vakaasti siihen mihin neula asettuu. Aina alussa kenkästäessä jos on tarpeeks jengaa niin neula menee äkäseen punasen alueen loppuun ja pysyy siellä vähän aikaa, kuitenkin sitten vähän myöhemmin putoo noin pari milliä ja pysyy siinä, kuitenkin stabiilina ja meno kuitenkin jatkuu erittäin verkkaisena eikä tota pumppaamista enää ole havaittavissa eikä kuultaessa kuten ennenvanhaan.
Laitoin frederikille pyytämäänsä palautetta ja lisäks mitä mieltä se on noista ahdoista; pitäskö olla kokoajan ihan takarajalla kuten kiihdytyksen alussa, vai onko normaalia vai tökkiiköhän toi orkkis IC jo vai alkaako T25 koetella rajojaan ja onko se mahdollisesti boksin ominaisuus ettei ihan revitä kaikkia tuhkia pesästä. Boksi kun on suunniteltu käyttämään edelleen alkuperäistä cooleria kuten perus steg3:ssa vielä kuuluu. "Pelivaraa" pitäs siis olla kunhan saan ic:n asennettua.
Mainittakoon vielä että ihan ensimmäisessä täyskiihdytyksellä nelosella, ahtoviisari heilahti reippaasti sinne punasen takarajan yli ja äkkiä koko vessa nytkähti, ilmeisesti bensantuotto katkesi (?) Samoin kävi kerran kun mulla oli magneettiventtiili paskana ja testimielessä otin sen kellolle menvän letkun veke niin ahdot kimpos täyskiihdytyksessä vahingossa tappiin saakka ja tuli samanlainen nytkähdys. Ilmeisesti soppa loppu.
Koitin sitten polkea uudestaan tavoitteena saada ilmiö toistumaan josko jossain olis nyt ollutkin jotain vikaa kun oli heti ensimmäinen veto, niin etta ei hyvältä näytä. Mutta en sen ensimmäisen vedon jälkeen onnistunut samaan samaa nuukahdusta. Ilmeisesti trionic taas oppi uusia asioita eikä enää toistanut tapahtunutta
No kaikenkaikkiaan nyt edelleen akun vaihdon jälkeenkin toi on helvetin paljon kiukkusempi koska ahdotkin pysyy vakaana eikä meno hellitä välillä pumppaamalla kuten aiemmin.
Peruspaineet on toistaseksi vähän mysteeri kun ei oo sitä asteikollista mittaria vielä tullu asennettua. Fredrikin mukaan peruspaineet pitäs tolla akulla 0.5-1.0mm esijännityksellä olla noin 0.7bar. Täytyypä jossain vaiheessa kokeilla jos saabin apc mittarista sais jotain suuntaa antavaa tietoa....
Ei nyt vielä kuitenkaan hehkuteta liikaa koska mulla ei oo saabin omaa ahtopainemittaria tarkempaa mittaria niin en tiedä mitä lukemia peruspaineet nyt näyttäis, mutta täysahdot tuntus olevan kohdallaan, edelleen, tuon boksin asennuksenkin jälkeen sekä tietysti mikä oleellista että kovat ahdot ei enää pumppaa kuin ennenvanhaan. Jäykkähän se on orkkikseen verrattuna. Esijännitys on säädetty ohjeen mukaan, huimat 0.5mm-1.0mm, eli juuri sen verran että voi sanoa että esijännitystä on
Kävin sitten motarilla testailemassa vaikka olikin paikoin helvetin liukasta, mutta nyt paineet ei heilu enää yhtään ja ahdot pysyy vakaasti siihen mihin neula asettuu. Aina alussa kenkästäessä jos on tarpeeks jengaa niin neula menee äkäseen punasen alueen loppuun ja pysyy siellä vähän aikaa, kuitenkin sitten vähän myöhemmin putoo noin pari milliä ja pysyy siinä, kuitenkin stabiilina ja meno kuitenkin jatkuu erittäin verkkaisena eikä tota pumppaamista enää ole havaittavissa eikä kuultaessa kuten ennenvanhaan.
Laitoin frederikille pyytämäänsä palautetta ja lisäks mitä mieltä se on noista ahdoista; pitäskö olla kokoajan ihan takarajalla kuten kiihdytyksen alussa, vai onko normaalia vai tökkiiköhän toi orkkis IC jo vai alkaako T25 koetella rajojaan ja onko se mahdollisesti boksin ominaisuus ettei ihan revitä kaikkia tuhkia pesästä. Boksi kun on suunniteltu käyttämään edelleen alkuperäistä cooleria kuten perus steg3:ssa vielä kuuluu. "Pelivaraa" pitäs siis olla kunhan saan ic:n asennettua.
Mainittakoon vielä että ihan ensimmäisessä täyskiihdytyksellä nelosella, ahtoviisari heilahti reippaasti sinne punasen takarajan yli ja äkkiä koko vessa nytkähti, ilmeisesti bensantuotto katkesi (?) Samoin kävi kerran kun mulla oli magneettiventtiili paskana ja testimielessä otin sen kellolle menvän letkun veke niin ahdot kimpos täyskiihdytyksessä vahingossa tappiin saakka ja tuli samanlainen nytkähdys. Ilmeisesti soppa loppu.
Koitin sitten polkea uudestaan tavoitteena saada ilmiö toistumaan josko jossain olis nyt ollutkin jotain vikaa kun oli heti ensimmäinen veto, niin etta ei hyvältä näytä. Mutta en sen ensimmäisen vedon jälkeen onnistunut samaan samaa nuukahdusta. Ilmeisesti trionic taas oppi uusia asioita eikä enää toistanut tapahtunutta
No kaikenkaikkiaan nyt edelleen akun vaihdon jälkeenkin toi on helvetin paljon kiukkusempi koska ahdotkin pysyy vakaana eikä meno hellitä välillä pumppaamalla kuten aiemmin.
Peruspaineet on toistaseksi vähän mysteeri kun ei oo sitä asteikollista mittaria vielä tullu asennettua. Fredrikin mukaan peruspaineet pitäs tolla akulla 0.5-1.0mm esijännityksellä olla noin 0.7bar. Täytyypä jossain vaiheessa kokeilla jos saabin apc mittarista sais jotain suuntaa antavaa tietoa....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Maptunen aktuaattori asennettu
Jos sulla ei ole "pressure guard" disabloitu niin sopan syöttö katkeaa, jos ahtopaine nousee yli 1.3bar. Piikit voi mennä yli, mutta vähänkin pidempi aikainen ylitys katkaisee sopan syötön. Mä veikkaa että sulla kävi noin.NG900T kirjoitti:
Mainittakoon vielä että ihan ensimmäisessä täyskiihdytyksellä nelosella, ahtoviisari heilahti reippaasti sinne punasen takarajan yli ja äkkiä koko vessa nytkähti, ilmeisesti bensantuotto katkesi (?) Samoin kävi kerran kun mulla oli magneettiventtiili paskana ja testimielessä otin sen kellolle menvän letkun veke niin ahdot kimpos täyskiihdytyksessä vahingossa tappiin saakka ja tuli samanlainen nytkähdys. Ilmeisesti soppa loppu.
Koitin sitten polkea uudestaan tavoitteena saada ilmiö toistumaan josko jossain olis nyt ollutkin jotain vikaa kun oli heti ensimmäinen veto, niin etta ei hyvältä näytä. Mutta en sen ensimmäisen vedon jälkeen onnistunut samaan samaa nuukahdusta. Ilmeisesti trionic taas oppi uusia asioita eikä enää toistanut tapahtunutta![]()
Boksin kalibroinnin yhteydessä haetaan asetuksia, joilloin myös ylityksiä tapahtuu..
Hyvä kuitenkin että setti nyt toimii. Kun saat tilaisuuden niin käy mittaamassa hieman ohituskiihtyvyyksiä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Maptunen aktuaattori asennettu
Täytyy käydä tykittelemässä sopivan tilaisuuden tullen, eilen oli ainakin hitsin liukasta lahden motarilla että paikoin lähtee heti suddaamaan ja menee kiihdytys munille, äkkiä sitä ollaan pöpelikössäkin. Vois jossain vaiheessa iskee digikameran siihen paraatipaikalle mittariston eteen niin sais jotain pätkän tynkää.Vigge kirjoitti:Hyvä kuitenkin että setti nyt toimii. Kun saat tilaisuuden niin käy mittaamassa hieman ohituskiihtyvyyksiä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
ahtopainemittarista
Sulla kun on turbo/acp mittarin lisäksi myös erillinen ahtopaine mittari, niin mitäs noi värialueet keltainen/punainen ja niiden väli ja reunarajat olis niinku lukemina? Vai onko viggenin mittarin arvot verrannollisia ton 185hv turbon mittarin kanssa?Vigge kirjoitti: Jos sulla ei ole "pressure guard" disabloitu niin sopan syöttö katkeaa, jos ahtopaine nousee yli 1.3bar. Piikit voi mennä yli, mutta vähänkin pidempi aikainen ylitys katkaisee sopan syötön. Mä veikkaa että sulla kävi noin.
Boksin kalibroinnin yhteydessä haetaan asetuksia, joilloin myös ylityksiä tapahtuu..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: ahtopainemittarista
T5 näyttää ahtopainetta, kun taas T7 ilmamassaa. Jok tap värit menee kutakuinkin näin. keltasen alku 0bar, punasen alku = 1 bar, punasen loppu 1.4barNG900T kirjoitti: Sulla kun on turbo/acp mittarin lisäksi myös erillinen ahtopaine mittari, niin mitäs noi värialueet keltainen/punainen ja niiden väli ja reunarajat olis niinku lukemina? Vai onko viggenin mittarin arvot verrannollisia ton 185hv turbon mittarin kanssa?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Nyt pitää ottaa aikalisä ton steg 4 ja actuaattorin hommaamisessa.Maptunin reetu sano että uus steg 4 on tulossa tonnariin.
Sitten actuaattoriin tulee kans joitain muutoksia.. Seuraava steg 4 paketti tulee myyntiin muuten coolerin kans.
Ja onkos kellään tietoa kuinka paksua kennoa pro turbo käyttää tekemissään coolereissa??
Ja onkos kellään tietoa kuinka paksua kennoa pro turbo käyttää tekemissään coolereissa??
Saab 9-5 2.0t XWD -11, Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
No tämähän tarkoittaa sitä että ens kesänä otetaan "tyypit" tonnarista? Siis tarkoitan että itse istun vänkärin paikalla..Milli kirjoitti:Itekkin ollu maptunin kans yhteyksissä..Nyt on tulossa steg 4 ja sit uus actuaattori.
En kyllä aikonut viri hommia jatkaa mut ku sain ton 3" downpipenki paikalleen ja huomasin et siitähän on jotain hyötyäkin niin taas alko kiinostaa.
Noh katellaan mitä tästä tulee..
Ja maptunin steg 3 ainakin mun tonnarissa on "ihan" jees.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300