Harvinaisen hyvän näkönen "muotoilu" noissa putkenpäissä... ei paha
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Aero04 kirjoitti:Kiits vaan kaikille. Taitaa sama päteä Viggeniin. Siinähän on jo kaikki.
Joo, ei herneitä mutta vaikka tuo Viggen kaikkine varusteineen ja tehoineen onkin todella ok, niin alkaa olla menneen talven lumia verrattuna SS:ään. (Vanha konstruktio). Tämä fakta kun taitaa olla aika tabu tällä Saab forumilla
Aero04 kirjoitti:Joo, ei herneitä mutta vaikka tuo Viggen kaikkine varusteineen ja tehoineen onkin todella ok, niin alkaa olla menneen talven lumia verrattuna SS:ään. (Vanha konstruktio). Tämä fakta kun taitaa olla aika tabu tällä Saab forumilla
En usko, että tuo tabu on, kehitys kulkee (useissa) asioissa eteenpäin. Vanhaa tuossa Viggenissä on alustaratkaisut. Ulkoa taikka sisältä tuo mielestäni on aika hyvä ottaen huomioon, kuinka vanhaa perua on suunnittelultaan. Sisustan materiaalit ja värit ovat omasta mielestäni parempia kuin sport sedanissa ja auton muotoilu paljon omaperäisempää. Lisäksi mieluiten ottaisin vanhan Saabin moottorin Sport Sedanin nokille, esim. tonnari Aerosta 234R.
Makuasioita hyvin pitkälle nämä vanhojen ja uusien mallien väliset vertailut. Omasta mielestäni taas nimenomaan SS:n muotoilu on todella onnistunut ja ainoastaan 95 sedani voi sille pistää kampoihin. Toisaalta SS:n moottorien polttoainetalous on tällaiselle paljon ajavalle hyvä ominaisuus ja yksi syy miksi 95 sedan hävisi sille autonvalinnassani.
Ei sen puoleen - piti minusta muutama vuosi sitten tulla vanhemman 93 turbonkin omistaja, mutta silloin meni kauppa puihin muista syistä - ei oikein löytynyt sopivaa yksilöä (= vähän käytettyä).
Bob kirjoitti:Onko noi putket ja vaimentajat valmis sarja SS:ään vai teit/teetitkö se ihan osista?
Jos se on valmis satsi, niin paljonko maksoi - edes suurinpiirtein?
Valmis satsi Marteliukselta, hintaa kertyy reilu 800€.
Siisti tuli ei voi muuta sanoa,takapuskurin helmaan varmaan jouduttiin kovertamaan aukko putkelle,onko se helmaosa yhtä palaa takapuskurin kanssa.(ps.mielestäni Aerossa on kyllä vääntöä ja kulkua liiaksikin meidän nopeusrajoituksille,mutta ei näistä kannata kiistellä)
Tuohon takahelmaan koverrettavaan aukkoon on olemassa Saabilta originaali reunuksen viimeistelykappale ja myös ohjeet kuinka iso aukko pitää tehdä ja ne löytyypi tuolta:
Bob kirjoitti:Tuohon takahelmaan koverrettavaan aukkoon on olemassa Saabilta originaali reunuksen viimeistelykappale ja myös ohjeet kuinka iso aukko pitää tehdä ja ne löytyypi tuolta: