moottorin tukigummit!!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mulla ainakin koveni värinät ja tärinät huomattavasti kun leikkelin kumiletkusta (taisi olla jotain jäähdyttimen letkua) suikaleita jotka painoin niiden kannatinkumien reikiin ja tursotin sikafleksiä vielä kyytipojaksi. Vielä olis uudet hydraulikumekset oottamassa asennusta mutta on jo nytkin varsin jämäkkä :roll:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

sarjassamme ERITTÄIN ankka-kysymyksiä, mutta onko korikitti ja bitumiliima lähelläkään toisiaan....? :oops:
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuolla "korikitillä" on niin monta sisältöä ku on kertojaakin... Mutta Korikitti on eri tavaraa. Oikee korikitti ei kovetu ja sitä käytettiin "vanhoissa" kulkineissa. Tuo bitumiliima on sitä koriliimaa jolla saa sitten vähän jäykkyyttäkin ja on monikäyttösempää tavaraa. Ja sitä löytyy marketeista ja lähes mistä tahansa halppis tavara kaupasta 7-15€ hintaan/tuubi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Eikös toi korikitti ole sitä kamaa joka tulee esim. lokasuojan ja kopan väliin, venyy ja paukkuu, eikä jäykisty. Myyvät myös nauhakamana
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

>Mutta Korikitti on eri tavaraa.>

ookkei.
Hyllystä nimittäin ois löytyny jotakin biilhelvetin korikittiä, mutta enpäs ala sitä sitten roiskimaan.. nuo yläkumit on itelläkin muutaman pikkuhalkeaman verran repeilleet. Bitumiliiman ostoon siis.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

kf3461 kirjoitti:Eikös toi korikitti ole sitä kamaa joka tulee esim. lokasuojan ja kopan väliin, venyy ja paukkuu, eikä jäykisty. Myyvät myös nauhakamana
Jep. juur sitä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

V.J.S kirjoitti:
mcfeast kirjoitti:Motonetista ei sitten saa _missään nimessä_ ostaa noita scantechin tukikumeja: vaikea asentaa, hajoavat todennäköisesti vuodessa ja saabilla eivät ole juuri sen kalliimpia.
Mikäli tarkoitat niitä moottorin yläpään kiinnikkeitä (14 ja risat € yllä olevassa listassa), niin olen kyllä osittain samaa mieltä. Ovat vielä kaiken lisäksi jo uutena mielestäni liian löysät. Saabin orkkiksia en ole kyllä edes nähnyt. Sen sijaan nuo Motonetin hydrauliset tyynyt on vielä parin vuoden ja reilu 60000 km jälkeenkin ihan hyvässä iskussa.
Käännä uusien ( ylä)kumien asentoa 90 astetta, tulee tosijämäkät.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

No joo...kuka haluaa nähdä vaivaa sen liiman kanssa niin eikun tusaamaan.Hain motonetista gummit(made in sveden) 53 euroa muistaakseni zipale ja kone kehrää kuin kissa eikä täryile.Nähtäväksi jää kauanko kestävät.Ja työnä kumien vaihto on tosi helppo.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jus kirjoitti:Hieman kyllä ihmettelen Millin kommentteja, ei taida auttaa tuubikama, vaikka olisi Würthin valikoimasta, kun hydraulikumi, joka on siis uutena tämän näköinen:
http://www.thesaabsite.com/images/7551104.jpg
Ja vähän vanhempana tämän näköinen:
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... ounts3.jpg
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... ounts4.jpg
Jos kumi on irtipoikki ja muutenkin murusina, se ei voine tarttua tuonne varsinkin kun vielä öljymoskan päälle turautetaan. Jos kuitenkin päättää yrittää, kannattanee keskittyä tarjoamaan aimo turaus joustorajoittimen raudan väliin eikä niinkään sinne rikkinäiseen kumiiin.

Tuubijäykennys/korjaus voi kyllä ehkä toimia näihin yläpään kumeihin
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ulosv ... 0831_1.jpg

Nuo yläpään kumit, jotka motonetissa maksavat 14,13 eur maksavat Saabilla 25 eur /kpl.

http://www.thesaabsite.com/9000/9000motormounts.htm
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ulosvedin
http://www.quasimotors.com/mountwork.htm
http://www.quasimotors.com/mountinfo.htm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/122_2237_1.JPG

Siis Millin ohjeethan koskivat jakopään päädyssä olevia tukikumeja joita on kaksi kpl koneen oikeassa takanurkassa, ei moottoria kannattelevaa hydraalikumia.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000cst kirjoitti:Siis Millin ohjeethan koskivat jakopään päädyssä olevia tukikumeja joita on kaksi kpl koneen oikeassa takanurkassa, ei moottoria kannattelevaa hydraalikumia.
Ei minusta. Muuten Millin kustannusarvio 200 eur kumien uusimisestakaan ei täsmää, kun noi momenttituen kumit maksavat vain 14 eur/kpl.
Milli kirjoitti:Ja ennen kaikkea halpana ! En todellakaan ala laittaan 200 juuroa uusiin gummeihin PA:na.. :x
Sabo kirjoitti:Ja tämä taikatemppu toimii nimenomaan jakopään puoleisiin hydraulikumeihin?
Milli kirjoitti:Juu ja vaihdelaatikon kans. :) Hieman ahdasta kyllä mut onnistuu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ääh kaikki puhuu eri kumeista. Joo niihin moottorin tukikumeihin mitkä on siinä jakopään puolella ne kaks ja laatikossa kiini yks.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti:Kumit ja tasapainoketjun poisto?

Onko jollain sellaienen yhddistelmä, että olisi kettinki poistettu ja jämäköitetyt puslat, ehkä jopa laitettu uretaanit

mites noitten värinöitten kanssa tollasessa tapauksessa?
Mulla TULEE tuommoinen kokoonpano, kun saan tonnarin taas läjään ja liikenteeseen (arviolta 16.5.). Eli tursottelen mössöä koneen yläpuolisiin tukigummeihin ja tasapainoakselien kettinki taitaa jo riippua jossain pihanäreen oksalla...Katsellaan sitten tippuuko leegot suusta 8O
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jus kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Siis Millin ohjeethan koskivat jakopään päädyssä olevia tukikumeja joita on kaksi kpl koneen oikeassa takanurkassa, ei moottoria kannattelevaa hydraalikumia.
Ei minusta. Muuten Millin kustannusarvio 200 eur kumien uusimisestakaan ei täsmää, kun noi momenttituen kumit maksavat vain 14 eur/kpl.

Milli laski myös työn kumien hintojen lisäksi jos jossain teettää.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tuossa on kahdesta hinta : Powerflexin yläkumit maksaa 85€ . Ja kolmanteen ei ole hintaa joka on laatikossa kiinni.. Eli 200€ on melkoisen lähellä koska noitten vaihto ei suju kuitenkaan ihan ruokatunnilla.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nuo edellämainitut kumityynyt ovat 2.0t :n kumityynyjä todennäköisesti.
Omassani moottori ei ole kiinni muttereilla vaan pulteilla.
Kumityynyssä on sisäkierre, eikä tuollainen kierretappi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin