Kesäkunnostusta (99)
Mulla kesti gabrielit 3vuotta taka-akselilla, kunnes alkoivat väsymään. Ei nekään hirveän vanhan näiköiset olleet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
seiskaykkösen maalausprojekti edistyi eilen:
kummatkin kyljet pokkauksista alaspäin, paitsi ovien kohdalta ikkunoihin asti.
olin tosi tyytyväinen lopputulokseen, ajan ja maalien salliessa olisin tehnyt koko auton.
mutta tänään olinkin pettynyt jo siihen että maalasin auton alaosan.
miksi?
koska myllytin auton yläosan, ja siitä vasta tuli hieno!!
hetken mielijohteesta siis koukkasin kotimatkalla kaupassa, ostin autoglymin vaaleanpunaista hiomavahaa, punaista vahaa, ja 20 euron kiillotuskoneen.
vaaleanpunaisella ensin käsittely. kiillotuskoneella sai tosi nopeasti isot pinnat kuten konepelti ja katto. vaikka kierroksia antaa liikaa 3000rpm, niin painamalla kiekat laskee tosi paljon, joten sopii myllyttämiseen.
aluksi ihmettelin mikä mättää, mutta juju on siinä että kiillotuskoneen tyyny imee kaikki mössöt itseensä ja sitä pitää alussa lisätä useasti. sitten kun tyyny on kylläinen, niin kiillotus on pelkkää juhlaa. reunat, saumat ja muut ahtaat paikat sitten käsin.
sen jälkeen liinalla huolellinen putsaus, ja punaista vahaa pintaan. odotellaan kuivaksi, ja kiillotuskoneeseen uusi kangas, ja loppu oli pelkkää ruusuilla tanssimista:
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus3.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus4.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus5.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus6.jpg
aikaa tuhraantui 2-3 tuntia. en siis mitenkään panostanut myllyttämiseen ja hiomavahan veivaamiseen, tein nopeasti ja silti jälki oli aika makeeta. hiomavahapurkista kului puolet. ja siis maalattua alaosaa en tietenkään käynyt läpi.
erinäköinen auto kun viikko sitten, vai?
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/9971poseeraus.jpg
kummatkin kyljet pokkauksista alaspäin, paitsi ovien kohdalta ikkunoihin asti.
olin tosi tyytyväinen lopputulokseen, ajan ja maalien salliessa olisin tehnyt koko auton.
mutta tänään olinkin pettynyt jo siihen että maalasin auton alaosan.
miksi?
koska myllytin auton yläosan, ja siitä vasta tuli hieno!!
hetken mielijohteesta siis koukkasin kotimatkalla kaupassa, ostin autoglymin vaaleanpunaista hiomavahaa, punaista vahaa, ja 20 euron kiillotuskoneen.
vaaleanpunaisella ensin käsittely. kiillotuskoneella sai tosi nopeasti isot pinnat kuten konepelti ja katto. vaikka kierroksia antaa liikaa 3000rpm, niin painamalla kiekat laskee tosi paljon, joten sopii myllyttämiseen.
aluksi ihmettelin mikä mättää, mutta juju on siinä että kiillotuskoneen tyyny imee kaikki mössöt itseensä ja sitä pitää alussa lisätä useasti. sitten kun tyyny on kylläinen, niin kiillotus on pelkkää juhlaa. reunat, saumat ja muut ahtaat paikat sitten käsin.
sen jälkeen liinalla huolellinen putsaus, ja punaista vahaa pintaan. odotellaan kuivaksi, ja kiillotuskoneeseen uusi kangas, ja loppu oli pelkkää ruusuilla tanssimista:
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus3.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus4.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus5.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus6.jpg
aikaa tuhraantui 2-3 tuntia. en siis mitenkään panostanut myllyttämiseen ja hiomavahan veivaamiseen, tein nopeasti ja silti jälki oli aika makeeta. hiomavahapurkista kului puolet. ja siis maalattua alaosaa en tietenkään käynyt läpi.
erinäköinen auto kun viikko sitten, vai?
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/9971poseeraus.jpg
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Otanko mukaan hyväkuntoiset (joskin pintaruosteiset -73:n takajouset, eivät takuulla pohjaa helposti, eli iskussaan ovat, pedanttisuuttani haluan vaihtaa kaikki osat uusiin alustassa? Hinta: 0 euroa?lefa42 kirjoitti:No mutta perkules, eipä vaihtuneet takaiskarit, uudet kun ovat tuota vanhempaa mallia, eivät sopineet, mutta onni onnettomuudessa, sopivat tuohon 75:een jonka takaiskarit ovat vuotaneet kuiviksi.
Miksikäs muuten tuo 82:n takapää on veltto, vaikka vanhatkin iskarit (näyttivät melko uusilta) ovat ihan ehjän oloiset. esim, pomppii, iskee pyörä sisäkaareen kunnon töyssyssä (185/65/15 / 195/65/15)
Edit: Tuosta Lucan rautapuskurisestahan tuli tosi hieno, ei suotta mies usko noihin paukkupulloihin


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Todella hienoa työtä, Luca! Mikä voikaan palkita enemmän, kuin noin hieno lopputulos 

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
tässähän ei voi kun punastua kehuista. mainittakoon että metalliväreistä en ole ikinä saanut sprayllä katseenkestävää jälkeä. toi väri nyt tuntui olevan kovin kiitollista, tuli suht tasaista jälkeä ilman yrittämistäkin.
kuriositeettina, kävin ensin kaivokselan korjaamo/varaosa/maaliliikkeessä siinä ostarin alla, mutta sieltä ei tuolla saabini värikoodilla löytynyt tietokoneelta tietoja.
valitettavasti toi maali ei kuitenkaan ole samansävyistä kun auton yläosassa oleva alkuperäinen väri. alkup. on punertavampaa, oikestaan ero tuli esiin vasta kun alkup. pinnan myllytti kirkkaaksi.
ihan sekoittivat värikoodin mukaan hyvinkään sp-automaalit liikkeessä.Jusau kirjoitti:Ei prkl, miten nätti tuli, iso hatunnosto.
Ps. Mitä maalia käytit, ihan värikoodilla löytynyttä? Motip:ia tms, vai sekoittivatko liikkeessä väriviuhkan perusteella valittua?
kuriositeettina, kävin ensin kaivokselan korjaamo/varaosa/maaliliikkeessä siinä ostarin alla, mutta sieltä ei tuolla saabini värikoodilla löytynyt tietokoneelta tietoja.
valitettavasti toi maali ei kuitenkaan ole samansävyistä kun auton yläosassa oleva alkuperäinen väri. alkup. on punertavampaa, oikestaan ero tuli esiin vasta kun alkup. pinnan myllytti kirkkaaksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Nyt on huhkittu ja ollaan jo loppusuoralla, enää muutama ruosteenkitkentä, valkoista maalia ja uusien jarruosien asennus, niin kesä voi alkaa, tähän mennessä tehtyä kesän varalle :
-Auto putsattu sisältä ja päältä
-Kone huollettu
-Iskarit vaihdettu (takajouset vielä vaihdan pidempii, ehkäpä tänään)
-Vaihdettu aito kyttämallin takapenkki
-Kiinnitetty etulamppuihin suojat mahdollisia soralinkoja vastaan
-Stereoiden johdot siistitty sivuun takaluukusta
-Työkalu- ja ensiaputarvikketilanne tarkistettu ja täydennetty
-Vararenkaaseen laitettu ilmaa
-Polttimoita vaihdeltu
-Kesäinen mp3-cd poltettu
http://koti.mbnet.fi/stefa/82gl/0805/
Kuvia eilisillalta löytyy ylläolevasta osoitteesta
-Auto putsattu sisältä ja päältä
-Kone huollettu
-Iskarit vaihdettu (takajouset vielä vaihdan pidempii, ehkäpä tänään)
-Vaihdettu aito kyttämallin takapenkki
-Kiinnitetty etulamppuihin suojat mahdollisia soralinkoja vastaan
-Stereoiden johdot siistitty sivuun takaluukusta
-Työkalu- ja ensiaputarvikketilanne tarkistettu ja täydennetty
-Vararenkaaseen laitettu ilmaa

-Polttimoita vaihdeltu
-Kesäinen mp3-cd poltettu
http://koti.mbnet.fi/stefa/82gl/0805/
Kuvia eilisillalta löytyy ylläolevasta osoitteesta
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI