Kesäkunnostusta (99)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla kesti gabrielit 3vuotta taka-akselilla, kunnes alkoivat väsymään. Ei nekään hirveän vanhan näiköiset olleet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No perkeles.. kuka tampere - vammala - huittinen akselilla vaihtaa vanhemman mallin iskarit uudempiin nyt ja heti? :)

Haluaa iskuun vaimennusta prkle..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

seiskaykkösen maalausprojekti edistyi eilen:

kummatkin kyljet pokkauksista alaspäin, paitsi ovien kohdalta ikkunoihin asti.
olin tosi tyytyväinen lopputulokseen, ajan ja maalien salliessa olisin tehnyt koko auton.

mutta tänään olinkin pettynyt jo siihen että maalasin auton alaosan.

miksi?

koska myllytin auton yläosan, ja siitä vasta tuli hieno!!

hetken mielijohteesta siis koukkasin kotimatkalla kaupassa, ostin autoglymin vaaleanpunaista hiomavahaa, punaista vahaa, ja 20 euron kiillotuskoneen.

vaaleanpunaisella ensin käsittely. kiillotuskoneella sai tosi nopeasti isot pinnat kuten konepelti ja katto. vaikka kierroksia antaa liikaa 3000rpm, niin painamalla kiekat laskee tosi paljon, joten sopii myllyttämiseen.

aluksi ihmettelin mikä mättää, mutta juju on siinä että kiillotuskoneen tyyny imee kaikki mössöt itseensä ja sitä pitää alussa lisätä useasti. sitten kun tyyny on kylläinen, niin kiillotus on pelkkää juhlaa. reunat, saumat ja muut ahtaat paikat sitten käsin.

sen jälkeen liinalla huolellinen putsaus, ja punaista vahaa pintaan. odotellaan kuivaksi, ja kiillotuskoneeseen uusi kangas, ja loppu oli pelkkää ruusuilla tanssimista:

http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus3.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus4.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus5.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/hl654maalaus6.jpg

aikaa tuhraantui 2-3 tuntia. en siis mitenkään panostanut myllyttämiseen ja hiomavahan veivaamiseen, tein nopeasti ja silti jälki oli aika makeeta. hiomavahapurkista kului puolet. ja siis maalattua alaosaa en tietenkään käynyt läpi.

erinäköinen auto kun viikko sitten, vai?
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/9971poseeraus.jpg
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:No mutta perkules, eipä vaihtuneet takaiskarit, uudet kun ovat tuota vanhempaa mallia, eivät sopineet, mutta onni onnettomuudessa, sopivat tuohon 75:een jonka takaiskarit ovat vuotaneet kuiviksi.

Miksikäs muuten tuo 82:n takapää on veltto, vaikka vanhatkin iskarit (näyttivät melko uusilta) ovat ihan ehjän oloiset. esim, pomppii, iskee pyörä sisäkaareen kunnon töyssyssä (185/65/15 / 195/65/15)
Otanko mukaan hyväkuntoiset (joskin pintaruosteiset -73:n takajouset, eivät takuulla pohjaa helposti, eli iskussaan ovat, pedanttisuuttani haluan vaihtaa kaikki osat uusiin alustassa? Hinta: 0 euroa?

Edit: Tuosta Lucan rautapuskurisestahan tuli tosi hieno, ei suotta mies usko noihin paukkupulloihin :) Pian on pihassasi liuta saabeja odottamassa ylimaalausta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ei prkl, miten nätti tuli, iso hatunnosto.
Ps. Mitä maalia käytit, ihan värikoodilla löytynyttä? Motip:ia tms, vai sekoittivatko liikkeessä väriviuhkan perusteella valittua?
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Todella hienoa työtä, Luca! Mikä voikaan palkita enemmän, kuin noin hieno lopputulos :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Täytyy myöntää että Hyvinkäällä en heti tunnistanut Lucan 99:iä samaksi autoksi :oops: , vaan menin kattomaan että "häh, kenenkä tää on"..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Erittäin siistiä jälkiä hyvä lucaf.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Livenäkin tarkasteltuna täytyy todeta että hieno oli :) Ja sain vakoiltua muutaman yksityiskohdankin tuota -73:sta silmälläpitäen ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tässähän ei voi kun punastua kehuista. mainittakoon että metalliväreistä en ole ikinä saanut sprayllä katseenkestävää jälkeä. toi väri nyt tuntui olevan kovin kiitollista, tuli suht tasaista jälkeä ilman yrittämistäkin.
Jusau kirjoitti:Ei prkl, miten nätti tuli, iso hatunnosto.
Ps. Mitä maalia käytit, ihan värikoodilla löytynyttä? Motip:ia tms, vai sekoittivatko liikkeessä väriviuhkan perusteella valittua?
ihan sekoittivat värikoodin mukaan hyvinkään sp-automaalit liikkeessä.

kuriositeettina, kävin ensin kaivokselan korjaamo/varaosa/maaliliikkeessä siinä ostarin alla, mutta sieltä ei tuolla saabini värikoodilla löytynyt tietokoneelta tietoja.

valitettavasti toi maali ei kuitenkaan ole samansävyistä kun auton yläosassa oleva alkuperäinen väri. alkup. on punertavampaa, oikestaan ero tuli esiin vasta kun alkup. pinnan myllytti kirkkaaksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nyt on huhkittu ja ollaan jo loppusuoralla, enää muutama ruosteenkitkentä, valkoista maalia ja uusien jarruosien asennus, niin kesä voi alkaa, tähän mennessä tehtyä kesän varalle :

-Auto putsattu sisältä ja päältä
-Kone huollettu
-Iskarit vaihdettu (takajouset vielä vaihdan pidempii, ehkäpä tänään)
-Vaihdettu aito kyttämallin takapenkki
-Kiinnitetty etulamppuihin suojat mahdollisia soralinkoja vastaan
-Stereoiden johdot siistitty sivuun takaluukusta
-Työkalu- ja ensiaputarvikketilanne tarkistettu ja täydennetty
-Vararenkaaseen laitettu ilmaa :)
-Polttimoita vaihdeltu
-Kesäinen mp3-cd poltettu

http://koti.mbnet.fi/stefa/82gl/0805/

Kuvia eilisillalta löytyy ylläolevasta osoitteesta
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Vielä suojat lisävaloille , ja konepellin reunasta ruosteet kiinni :wink:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jeps, katselin motonetissä noita alkuperäisiä hellan valkoisia lätkiä, jos seuraavalla reissulla raaskisin ostaa :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Ihan vinkeät nuo kyttäpenkit! :D Eikä haittaa vaikka takapenkkiläisellä vähän kääntäisikin vatsassa matkalla baariin... :oops:

Siistikuntoinen tuplaysi. Ja vielä valkoinen...nam.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vastaa Viestiin