"Check Oil Level" valon anturin johdotuksesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

"Check Oil Level" valon anturin johdotuksesta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tuossa tonnarin kanssa touhutessa hokasin, että "Check Oil Level" anturin johdot on joskusmuinoin vetästy poikki liittimeltä (eli siis öljypohjassa kiinni olevalta liittimeltä). Vekkulia sinänsä, että tuo valo toimii ihan "normaalisti", eli siis aivan kuten öljyn taso olisi oikea (eli palaa pari sek. kun virrat laitetaan päälle ja sammuu sitten). Tuskin sentään hyppysähköllä tuo anturi toimii, joten minkähänlaisen "raneilun" Germaani on tuohon tehnyt, että valo toimii noin, vaikka anturi on takuulla pois pelistä? Ja mihinköhän kohtaan tuolta anturin liittimeltä pitäisi lähteä uusia johtoja kytkemään? Meneekö suoraan mittaristoon vai jonnekin johtonipun/sulakeboksin syövereihin? Pieni "puute", mutta nyt ois heleppova korjata kun nokka on pukeilla ja konehuone "levällään"...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Se oil level -valo palaa käynnistyksen yhteydessä muutaman sekunnin, jos johdot ei ole oikosulussa. Jos johdot on oikosulussa tai johdot kiinni anturissa ja öljyt oikeasti vähissä, valo jää palamaan.

Eikö johtosarjasta löydy minkäänlaista johdontynkää öljymäärän anturin johdoista? Eiköhän siellä öljynpaineanturi-ruiskusuutin-johtohässäkässä pitäisi olla se anturijohtokin. Muistelen vaan että "jostain ylhäältä" ne johdot tuli aika suoraan anturille, kun kuoriutuneiden johtojen päälle asensin kutistesukkaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

OK, on tainnut sakemannia ottaa (hapan)kaaliin oikariin tms. menneet anturin johdot ja jatkuvasti vilkkuva "Check Oil Level"-valo, ja siksi nykäissyt ne pois, tai jotain...:?

Pitääpä siis yrittää tihrustaa irtonaisia johdonpäitä. Toki jos joku tietää suht. tarkkaan, mistä/miten anturin johdotus menee CS-tonnarissa, olisin tiedosta kovasti kiitollinen :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Minunkin tonnarista tuo oljymaaran anturin piuha on nykaisty irti, ja laitettu nipparilla siististi koneen kylkeen kiinni. Toiminta on juuri samanlainen. Kokeilin kerran laittaa sen paikalleen, josta seurauksena valon jatkuva palaminen, eli todennaikoisesti anturi on rikki ja halvin korjaushan tuo tuollainen on :roll: .
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Muistaakseni siellä on reed rele siellä anturissa.
Ja toimimattomuuden yksi syy voisi olla se "kohon" likaisuus.

http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ogram2.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:Muistaakseni siellä on reed rele siellä anturissa.
Ja toimimattomuuden yksi syy voisi olla se "kohon" likaisuus.

http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ogram2.pdf
Sopivasti jakopään kansi auki, niin on tuo reed-rele ja koho esillä. Jospa tuota vähän heiluttelisi...

Ei tosta skemasta ainakaan mun puusilmään osunut kuin öljynPAINEEN valon johdotus? Se valo on kyllä ok ja anturissa piuhatkin kiinni...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jos tuohon vihreä/valkoinen johtimeen tulee virta ja öljynpaine anturi
maadoittaa koko ajan niin se öljynpinnan varoitus valo palaa koko ajan.

Mittaa se reed rele samalla kun heiluttelet kohoa, pitäisi yhteys katketa kun koho on ylä asennossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tämännäköinen oli sitten kyseessä..!

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos ei vielä johdonpäitä löytynyt, niin tämä saattaisi auttaa etsinnöissä:
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/EDU91.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jus kirjoitti:Jos ei vielä johdonpäitä löytynyt, niin tämä saattaisi auttaa etsinnöissä:
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/EDU91.pdf
Johdot löytyi eilen illalla, olivat jopa suorastaan liian helpossa paikassa anturin vieressä (pyöritelty öljynsuodattimen jalan ympärille...) :oops: Aivan koppuroilta näyttivät, eli taidan kiskaista hyvän matkaa uutta johtoa tilalle ja katsoa, että toimiiko anturi.

Nyt on vaan öljypumpun supistusventtiilin tulppa hukassa......Kannattaa varmaan ens kerralla kun purkaa auton atomeiksi varastoida KAIKKI irroittamansa osat vähän paremmin kun heppoisiin pakastepusseihin, jotka repeää pienimmästäkin kosketuksesta :oops:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin